مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز از کمبود بیش از 7 هزار تاکسی در این کلانشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد رستم منش، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز با اشاره به کمبود جدی تاکسی در این کلانشهر اظهار کرد: در حال حاضر اهواز با کمبود 7 هزار و 500 دستگاه تاکسی مواجه است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 2 هزار و 650 تاکسی زرد در اهواز موجود است، بیان داشت: از این تعداد یک هزار و 143 دستگاه فرسوده هستند و باید اسقاط شوند.

رستم منش در ادامه افزود: این تعداد دستگاه تاکسی مدل سال های 1374 تا 1386 هستند که باید از مدار خارج شده و طرح جایگزینی تاکسی جدید صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز به اجرای طرح اسقاط تاکسی ها به 2 روش اشاره و تصریح کرد: در روش اسقاط بدون جایگزین، تاکسی های فرسوده با قیمت مناسبی از رانندگان خریداری می شود، در روش اسقاط با جایگزین نیز تسهیلاتی برای خرید تاکسی جدید پیش بینی شده است.

این مقام مسئول از عملکرد برخی بانک ها درخصوص نداشتن تعامل در پرداخت تسهیلات انتقاد کرد و اذعان داشت: تسهیلات با بهره 18 درصد نیز برای قشر راننده بسیار بالا است.

محمد رستم منش درخصوص نابسامانی در ایستگاه های تاکسیرانی گفت: از هفته گذشته طرح حضور غیاب تاکسی ها با اولویت تاکسی های زرد در تمام ایستگاه های 12 گانه تاکسیرانی درحال اجرا است.

وی به کمبود تاکسی های زرد در شهر اهواز اشاره و اذعان کرد: برای جبران این کمبود از سایر خودروهای ساماندهی شده استفاده می شود، ضمن اینکه تعداد قابل توجهی تاکسی با آرم جعلی در سطح شهر اهواز در حال فعالیت هستند که در این خصوص شکایتی از سوی سازمان تاکسیرانی به معاونت دادستان تقدیم شده که براساس حکم صادره باید با آن ها برخورد قضایی صورت گیرد.

رستم منش با اشاره به دریافت کرایه بیش از مبلغ تعیین شده توسط برخی رانندگان اظهار داشت: کرایه تعیین شده در هر مسیر براساس نرخ مصوب است و رانندگان نباید مبالغی بیش تر دریافت کنند.

وی بیان کرد: هیچ تغییر نرخی برای امسال پیش بینی نشده و اگر قرار بر افزایش نرخ باشد پس از تصویب شورای شهر و ابلاغ قوانین از سوی فرمانداری، از طریق رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز با اشاره به اینکه 120 دستگاه تاکسی اروندی در شهر اهواز فعال است گفت: در گام نخست این تاکسی ها در خط فرودگاه اهواز فعال شده، اما به تدریج برای خط راه آهن، تاکسی های بی سیم و خطی نیز از این خودروها استفاده می شود.

محمد رستم منش اظهار داشت: کل این پروژه شامل 500 دستگاه تاکسی اروندی است که تفاهم نامه آن بین استاندار، صندوق کارآفرینی امید و منطقه آزاد اروند بسته شده و امیدواریم در سال آینده این پروژه با سرعت بیش تری عملیاتی گردد.

این مقام مسئول از مسافران و شهروندان خواست هرگونه تخطی و دریافت مبلغ اضافه از رانندگیان را به سامانه 30008778 اطلاع دهند.

انتهای پیام/گ

کمبود بیش از 7 هزار تاکسی در اهواز

برچسب ها: تاکسیرانی ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.