9/24 درصد آب آشامیدنی تصفیه شده از تولید تا زمان دسترسی مردم در استان همدان هدر می رود.

هدر رفت9/24درصد آب آشامیدنی دراستان همدان  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛حمید رضا نیکداد، معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: اگر چه هدر رفت آب در مسیر شبکه های توزیع و کنتور ها در استان زیاد است اما باز هم استان همدان 1/1 درصد از میانگین کشوری در هدر رفت آب آشامیدنی وضعیت بهتری دارد.

 وی با بیان اینکه نزدیک به 10 درصد از این اتلاف آب ها مربوط به خرابی کنتورها است افزود: تا کنون 7 هزار کنتور خراب در استان شناسایی شده است که 6 هزار و 200 کنتور از آنها تعویض شده است.

وی با تاکید بر اینکه خرابی کنتور ها هر ساله اتفاق می افتد وهدر رفت آب از این طریق همچنان ادامه دارد افزود: نزدیک به 15 درصد هدر رفت آب در شبکه های توزیع استان همدان مربوط به پوسیدگی شبکه های توزیع است و هزینه و نیروی کار برای تعویض همه ی شبکه های فرسوده مقدور نیست .

نیکداد از اجرای طرح کنترلگر های و فشارشکن ها در مسیر شبکه های توزیع آب استان خبر داد و اظهار داشت: از طریق کنترل میزان مصرف آب درشبکه ها و کم کردن فشار آب در ساعات کم مصرف تا حد زیادی در سال های اخیر توانسته ایم از هدر رفت آب در شبکه های توزیع به خصوص شبکه های فرسوده جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ا

هدر رفت 15 درصد آب استان همدان در شبکه های توزیع فرسوده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.