فرماندار سردشت از افزایش ۱۱.۷۲ درصدی آمار طلاق نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ "نژاد جهانی" فرماندار سردشت با اشاره به افزایش 11.72 درصدی آمار طلاق و کاهش 15.6 درصدی آمار ازدواج در شهرستان سردشت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته گفت: هر چند گرایش به تنها زیستن به عنوان یک مسئله فراگیر با شتاب زیادی در حال افزایش است اما به علت بافت سنتی و فرهنگی و مبانی اعتقادی مردم سردشت انتظار بود که شدت آسیب در این شهرستان نسبت به وضعیت موجود کمتر باشد.

وی با بیان اینکه عوامل متعددی در کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق دخیل هستند، تصریح کرد: بیکاری در شهرستان که از میانگین استانی نیز بالاتر است یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در روند فعلی است.
وی با اشاره به اهمیت آمار در برنامه ریزی گفت: سیاست گذاری و برنامه ریزی صحیح در صورتی موثر خواهد بود که بر مبنای آمار و اطلاعات دقیق باشد.
جهانی در رابطه با مرگ و میر در شهرستان نیز گفت: امسال بیشترین آمار مرگ و میر در رده سنی 15 تا 29 سال بوده و تاکید کرد تا علت و چرایی مرگ و میرها مشخص گردد.
خوش پرواز  رئیس ثبت و احوال شهرستان سردشت گزارشی از آمار وقایع چهارگانه حیاتی ارائه داد و گفت: امسال تعداد ازدواج های ثبت شده 931 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه درسال گذشته 15.6درصد کاهش داشته است.
وی افزود: تعداد طلاق های ثبت شده نیز در 10 ماهه امسال 162 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه درسال گذشته 11.72 درصد افزایش داشته است.
خوش پرواز به آمار فوتی ها اشاره کرد و گفت: تعداد فوت های ثبت شده در 10 ماهه سال جاری 352 مورد بوده و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 8.8 درصد کاهش داشته است که از این مجموع 174 مورد در نقاط شهری و 178 مورد در نقاط روستایی بوده است.
رئیس ثبت احوال  سردشت ادامه داد: از مجموع فوت های ثبت شده به تفکیک جنسیتی 235 مورد مرد و 117 مورد زن بوده اند و بیشترین آمار فوت شدگان نیز در رده سنی 15 تا 29 سال بوده است.
وی تصریح کرد: تعداد ولادت های ثبت شده در 10 ماهه سالجاری 2 هزار و 232 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 2.7 درصد افزایش داشته است و ازمجموع ولادت های ثبت شده به تفکیک جنسیتی یک هزار و و 145 مورد مرد و یک هزار و 87 مورد زن بوده اند.
خوش پرواز گفت: از مجموع ولادت های ثبت شده یک هزار و 316 مورد در نقاط شهری و 916 مورد در نقاط روستایی بوده است.
خوش پرواز همچنین به فراوانی اسامی نوزدان اشاره کرد و گفت: در 10 ماهه سال جاری "محمد "به تعداد 207 مورد برای فرزندان ذکور و "باران" به تعداد 32 مورد برای جنس مونث فراوان ترین اسامی میان نوزادان سردشتی هستند که خانواده‌ها برای فرزندانشان انتخاب کرده‌اند.

انتهای پیام/م

کاهش آمار ازدواج و افزایش آمار طلاق در شهرستان سردشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Seychelles
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
مگه یه آدم چقدر میتونه بیکاری را تحمل کنه !! ما که یکبار حق زندگی داریم چرا باید بهترین زمان عمرمونو بخاطر بیکاری نابود کنیم. من خودم 10 ساله که بیکارم!!!