رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد گفت: تحول در علوم انسانی تضمین‌کننده پایداری آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

تحول در علوم انسانی تضمین‌کننده پایداری آرمان‌های انقلاب است/ نمی خواهیم دیگران بر ما سلطه داشته باشندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی رئیس هیئت امنا دانشگاه آزاد اسلامی پیش از ظهر چهارشنبه در دومین گردهمایی سراسری استادان معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع تحول در علوم انسانی، یادواره آیت الله حائری شیرازی، گفت: در آستانه دهه فجر و بعد از گذشت چندین سال از پیروزی انقلاب باید تغییری در علوم انسانی ما متناسب با آنچه در جامعه واقع است، روی دهد.

ولایتی در ادامه افزود: برخی برای سلطه بر کشورهای اسلامی و جهان سوم با استفاده از علوم انسانی به دنبال تحمیل عقاید خود هستند.

کتاب های درسی باید برگرفته از فرهنگ و تمدن اسلام باشد

وی خاطرنشان کرد: کتاب های درسی باید تغییر پیدا کند و محتوای آن برگرفته از آثاری از فرهنگ و تمدن اسلام باشد، نمی شود که در کتاب های ما در مورد دکارت و هگل و ارسطو گفته شود اما، در مورد قطب الدین شیرازی و فخررازی نامی برده نشود.

ولایتی محدود ساختن دیگران به عنوان انسان های دسته سوم از سوی غرب پروژه ای درازمدت ارزیابی کرد و گفت: خود افلاطون می گوید آدم ها دو دسته هستند یا یونانی می باشند یا بربر و غیر متمدن هستند؛ اینکه ترامپ می آید مردم را تحقیر می کند جرمش این است آنچه دیگران نمی گویند او  می گوید.

رییس هیئت امنا دانشگاه آزاد در ادامه با اشاره به این مسئله که غربی ها معتقدند پزشکی و جراحی از فرنگ آمده، افزود: غربی ها معتقدند که  پزشکی و جراحی از فرنگ آمده در حالی که اولین کسی که از روده گوسفند نخ بخیه درست کرد، کسی که الکل را کشف کرد، پنبه الکل برای محل زخم ها استفاده کرد دانشمندان مسلمان و ایرانی می باشند، این در حالیست که دانشجویان پزشکی نمی دانند و به آنها آموزش هم داده نمی شود.

وی اظهار کرد:  با تحول در علوم انسانی انقلاب اسلامی تضمین خواهد شد.

 ولایتی در ادامه با اشاره پیروزی انقلاب اسلامی گفت: علت پیروزی انقلاب اسلامی، نشانگر بازگشت خودباوری ملت ایران است و امام(ره) هم به زبان ساده می گفت که نمی خواهیم دیگران بر ما سلطه داشته باشند، حضور مداوم مردم در جنگ و یا دفاع از حرم حضرت زینب (س) هم به نوعی نشان دهنده خودباوری مردم است.

انتهای پیام/ب

صحبت های ولایتی در دومین گردهمایی سراسری استادان معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.