همزمان با ایام الله دهه فجر ۳۹ کانون فرهنگی مساجد در آذربایجان غربی راه اندازی می‌شود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ مسئول کمیته مساجد ستاد بزرگداشت ایام الله دهه فجر آذربایجان غربی امروز در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر 39 کانون فرهنگی مساجد که اکثریت آنها در شهرستانهای ارومیه، میاندوآب، خوی، مهاباد و بوکان می باشد، راه اندازی می شود.

حجت الاسلام اباذر بیگی افزود : برای راه اندازی کانونهای فرهنگی مساجد مذکور بیش از 39 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه ایام الله دهه فجر امسال مقارن با ایام فاطمیه شده است، گفت: کمیته مساجد اجرای برنامه ها و آئین های بزرگداشت ایام الله دهه فجر را با محوریت مساجد و متناسب با فجر فاطمی برگزار می نماید.

حجت الاسلام بیگی با اشاره به اینکه در جریان ایام الله دهه فجر با دو موضوع مهم رو به رو هستیم، اظهار کرد: یکی از این موضوعات انقلاب اسلامی است که از زمان قاجار با ورود بیگانگان به خاک ایران و شناسایی ظرفیتها، در اتاقهای فکری خود به این نتیجه رسیدن که باید با طراحی نقشه برای دو توده جامعه فرهنگیان و دانشجویان و بویژه عوام مردم جهت دین گریزی کردن و از بین بردن تعصبات دینی بپردازند تا آنها را از مسیر دین و اسلام انحراف کنند و در این راه نیز از تمام ظرفیت های خود برای فراهم کردن زمینه های گناه استفاده می کردند.

مسئول کمیته مساجد بزرگداشت دهه فجر آذربایجان غربی با اشاره به نقش مساجد در شکل گیری انقلاب اسلامی  اظهار کرد: با ورود امام خمینی (ره) به جریانات و  سخنرانی های ایشان در مسجد شیخ انصاری نجف و مسجد سلماسی های قم، با تدبیر و بصیرت مردم را آگاه و متحد نمودند و نخستین گام های اعتراضی علیه رژیم طاغوت از مساجد آغاز شد و بدین طریق نقطه آغاز اعتراضات مردمی در مساجد شکل گرفت.

وی نیت خالصانه امام خمینی (ره ) راه رمز پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و افزود : ارتباط خالصانه امام خمینی ( ره ) با خدوند متعال موجب شد تا پروردگار نیز مهرش را بر مردم ارزانی گرداند و بدین طریق زمینه پیروزی انقلاب فراهم شد.

حجت الاسلام بیگی انقلاب اسلامی را نشأت گرفته از پیامبر اکرم ( ص ) عنوان کرد و گفت: انقلاب در راه خدا، مردمی بودن ، ولایی بودن ، منطقی و مستدل و مسجدی بودن انقلاب از نقاط مشترک انقلاب پیامبر (ص ) و امام خمینی (ره ) بود.

ایشان در ادامه به تشریح برنامه های راهبردی کمیته مساجد استان در ایام الله دهه فجر پرداخت و بیان کرد: در طول  ایام الله دهه فجر  31 عنوان برنامه مختلف توسط کمیته در سطح مساجد و کانون های مساجد استان اجرا می شود.

 وی ادامه داد: اجرای  برنامه ها و آیین های 39 سالگی انقلاب اسلامی در 39 مسجد و کانون استان با محوریت مسجد و فجر فاطمی، برنامه های جوان و گفتمان انقلاب 10 شب در 10 مسجد، برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری همایش ها و گفتمانهای دینی با عنوان " بصیرت و ولایت "، دیدار با خانواده شهداء، مسابقات ورزشی، مقاله نویسی با عنوان " خانواده من در انقلاب" ،مراسم تجلیل از نخبگان مساجد، همایش مردمی و مسجدی " مجاهدان فرهنگی" در امامزاده غریب حسن، رو نمایی از اپلیکیشن سرودها انقلابی از اهم برنامه های کمیته مساجد استان می باشد.

وی به برنامه های مختص کانون مساجد استان در ایام الله دهه فجر نیز اشاره کرد و گفت : برنامه های ایام الله دهه فجر کانون مساجد استان با رمز " یا زهرا " آغاز می شود که  اجرای طرح " شهید محله "، انتشار نشریه طوبا، برگزاری نشست هایی با موضوع "  زنان و ولایتمداری "  و "  زنان و بصیرت افزایی " در سطح استان، راه اندازی کانون فرهنگی با نام مجاهد نستوه حجت الاسلام والمسلمین حسنی در روستای بزرگ آباد، اجرای طرح " سما " با موضوع ارتقاء سلامت و تحت عنوان سلامت، مسجد و انقلاب، برگزاری همایش " سنگربانان مساجد " و طرح ماشین انقلاب از مهمترین برنامه ها می باشد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و 193 باب کانون فرهنگی مساجد، 106 باب کتابخانه مساجد و 6 باب خانه دیجیتال  در سطح استان داریم که از کل کانون ها 374 باب مختص اهل سنت می باشد که تمامی برنامه های دهه فجر در آنها نیز  اجرا می شود.

 انتهای پیام/ح

 راه اندازی کانون های فرهنگی وهنری مساجد در آذربایجان غربی

 

 

 

برچسب ها: مسجد ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.