صنعت طیور آذربایجان غربی شامل مرغداری های اجداد گوشتی، مرغ گوشتی، مرغ مادر گوشتی، کارخانه های جوجه کشی و کشتارگاه های طیور تحت پوشش سامانه سماصط قرار گرفت.

اسمعیل کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ با بیان اینکه  سامانه آ نلاین جامع اطلاعات صنعت طیور(سماصط) به طور همزمان از سال ۹۶ در کل کشور مورد استفاده قرارگرفته است، گفت: هم اکنون بالغ بر ۹۰ درصد واحدهای بخش طیور استان از صفر تا صد برنامه تولیدی و توزیعی را با استفاده از این سامانه انجام می دهند .
وی با اشاره به اهداف اساسی راه اندازی این سامانه، اظهار کرد: مدیریت تولید در حلقه های بالا دستی و پایین دستی ,کاهش,نوسانات بازار و تنظیم بازار ,شفافیت اطلاعات ,همگرایی تشکلها و افزایش بهره وری از اهداف اساسی این سامانه است.
کریم زاده با اشاره به اینکه 2 واحد مرغ اجداد خط D در استان فعالیت می کنند، افزود: 68 واحد مرغ مادر گوشتی، 723 واحد مرغ گوشتی، 6 واحد کارخانه جوجه کشی و 13 کشتارگاه طیور در استان فعالیت می کنند.
وی با اشاره به اینکه برای آشنایی بیشتر تشکل ها و حلقه های اصلی تولید گوشت مرغ استان جلساتی مانند جلسه توجیهی برای مدیران عامل اتحادیه ها و زنجیره های تولید گوشت مرغ استان تشکیل شده است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای موفقیت صدرصد این سامانه برنامه هایی در دست دارد تا تولید و توزیع نهاده های مصرفی و همچنین تولیدات بخش طیور تحت نظارت کامل انجام گیرد.

انتهای پیام/م

صنعت طیور گوشتی آذربایجان غربی تحت پوشش سامانه سماصط قرار گرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.