وزیر نیرو گفت: استان کرمان می‌تواند به عنوان استان الگو و پایلوت در عرصه استفاده از منابع زیست محیطی و به عنوان یک نمونه برای سایر نقاط کشور نقش خود را ایفا نماید.

کرمان می‌تواند استان پایلوت برای طرح‌های زیست محیطی باشد/ بستر مناسب استان کرمان برای توسعه انرژی‌های خورشیدیبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت نیرو؛ رضا اردکانیان وزیر نیرو عصر روز پنج‌شنبه 12 بهمن ماه، در آیین افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان در سیرجان با گرامیداشت فرارسیدن ایام فاطمیه و همچنین ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: همه این اتفاقات و اجرای پروژه‌ها بدون مجهز شدن به آداب کار به ثمر نخواهد رسید و البته موضوع نظارت و پیگیری آداب خودش را دارد.

وی اظهار داشت: حمایت نمایندگان مجلس موجب خواهد شد تا توانمندی دستگاه‌های اجرایی همسو با مصالح و منافع مردم به کار گرفته شود.

وزیر نیرو با تشریح نمونه راه‌های خدمت به مردم ادامه داد: عرصه آب و برق یکی از جلوه‌های خدمت به مردم است، بخصوص در این مناطق که با محدودیت منابع هم مواجه هستیم و استان کرمان می‌تواند به عنوان استان الگو و پایلوت در عرصه استفاده از منابع زیست محیطی و به عنوان یک نمونه و مدل برای سایر نقاط کشور نقش خود را ایفا نماید.

وی عنوان کرد: با مجموعه عواملی که در کنار هم برای اجرای این پروژه قرار گرفته‌اند و به ویژه منابع انسانی ارزشمند، شاهد پیشرفت‌های بیشتری در این زمینه خواهیم بود.

اردکانیان  یادآور شد: استان کرمان جزو استان‌هایی بوده که در گذشته‌ای نزدیک در ساعات زیادی برق داشته و برق از استان‌های دیگر هم به این استان وارد می‌شده، اما امروز بخش عظیمی از خانوار‌های کرمانی از نعمت برق بهره‌مند هستند و انرژی خورشیدی در استان کرمان هم می‌تواند به عنوان یک نقطه روشن برای آینده روشن‌تر پیش روی ما باشد.

وی ادامه داد: این موضوع که با افتتاح چنین پروژه‌هایی در صنعت برق ، شاهد ۱۴۰ مگاوات مازاد تولید هستیم، استان‌های دیگر نیزمی‌توانند از آن بهره‌مند شوند که یک نقطه مثبت در صنعت آب و برق کرمان است.

 

انتهای پیام/

توسعه انرژی‌های خورشیدی در استان کرمان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار