رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان بر ضرورت بازسازی بافت‌های قدیمی همدان برای توسعه شهر تاکید کرد.

ضرورت بازسازی بافت‌های قدیمی همدان برای توسعه شهر به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سلماسیرئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان  گفت: با توجه به پیش رو بودن رویدادهای بین‌المللی در سال 2018 و اهمیت گردشگری در توسعه شهر همدان، باید در حفظ و مرمت بافت‌های قدیمی همدان بکوشیم و آثار تاریخی شهر را به ثبت ملی برسانیم.

 وی با تأکید بر تشکیل کمیته تخصصی برای حفظ و بازسازی بافت‌های سنتی شهر همدان، ادامه داد: تمام بافت‌های قدیمی شهر باید شناسایی و در صورت امکان، احیا شوند که در این راستا می‌توانیم از ظرفیت‌های مردمی هم بهره‌مند شویم، البته باید در برخورد با شهروندان، شفاف‌سازی کنیم تا آنها هم با تمام وجود پای کار بیایند.

سلماسی با بیان اینکه کار امروز را نباید به فردا موکول کرد، گفت: باید حساسیت جامعه و مسؤولان را نسبت به داشته‌های فرهنگی و میراثی شهرمان برانگیزیم تا کمک‌دهنده احیای بافت‌های قدیمی و تاریخی باشد و در این بین شهرداری، مدیریت کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان همچنین تدوین برنامه مناسب برای احیا، حفظ و نگهداری بناهای تاریخی و بافت‌های قدیمی را ضروری دانست.

سلماسی با اشاره به بافت‌های تاریخی و قدیمی همدان اظهار کرد: همدان بافت‌های واجد ارزش زیادی دارد و در امر گردشگری علاوه بر حفظ و احیای این بناها نیاز است مباحث زیست‌محیطی آن نیز در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به محدودیت منابع مالی شهرداری و شرایط اقتصادی جامعه اضافه کرد: احیای بناهای واجد ارزش و مرمت آنها باید اولویت‌بندی شود و باید بر اساس اولویت‌ها اقدام کرد.

سلماسی ادامه داد: دغدغه و نگرانی که هم اکنون وجود دارد، حفظ و حراست از بافت‌های باقیمانده است، زیرا با توجه به سرعت تحولات شهری، بیم آن می‌رود که بافت‌های قدیمی و بناهای تاریخی موجود نیز از گزند آسیب مصون نمانند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان با انتقاد از اینکه نگاه علمی در مباحث گردشگری در مدیریت شهری دیده نمی‌شود، یادآور شد: همدان، ظرفیت خوبی در جذب گردشگر دارد که باید به این مهم به عنوان یک فرصت نگاه کرد، زیرا رونق صنعت گردشگری به طور قطع توسعه، آبادانی و به تبع آن رونق اقتصادی را به دنبال دارد.

 انتهای پیام/د.ا

 توسعه شهر در  گرو احیا بافت های فرسوده

 

               

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار