نماز جمعه این هفته تهران به امامت آیت الله خاتمی در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در عرصه موشکی به هیچ کشوری اجازه فضولی نمی‌دهیم/ مذاکره مجدد بر سر برجام صورت نخواهد گرفت/به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز(13 بهمن) که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: بین فاطمتین هستیم،‌ فاطمیه اول روز چهارشنبه بود و فاطمیه دوم سوم جمادی الثانی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه کشور عطر فاطمه و داغ فاطمه را دارد، افزود: امیرالمومنین(ع) در عمر بیش از 60 ساله‌شان شب‌های سختی به خود دیدند اما اگر از حضرت بپرسید سخت‌ترین شب‌های عمرتان چه شبی بود‌،‌ تردید ندارم به شما بگوید؛ شبی که به تنهایی فاطمه‌ام را غسل دادم.

وی گفت: به فرموده امیرالمومنین(ع) فخر فروشی را کنار بگذارید و این قدر منم منم نکنید و دچار خود بزرگ بینی نشوید.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: یک بیماری ساده انسان را از پای در می‌آورد و ما باید دست قدرت خدا را در همه امور برتر بدانیم و خودمان را در برابر خداوند و بندگان خداوند ناچیز ببینیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: روز پنجشنبه 19 بهمن روز اعلام همبستگی همافران با انقلاب اسلامی و دیدار تاریخی آنان با حضرت امام است.

وی گفت: آن روز، روز عجیبی بود و رژه‌ای که آنان رفتند و سلامی که به نایب امام زمان(عج) ‌دادند باعث شد تا کمر طاغوت بشکند و رژیم شاه مرگ را به چشم دید.

آیت الله خاتمی بیان کرد: نیروهای مسلح، نیروهای هوایی، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی همه آنان بازوهای پرتوان این ملت بوده، هستند و خواهند بود و ما به وجود این عزیزان افتخار می‌کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به راهبرد آمریکا در ایران و استراتژی این کشور در کشورهای اسلامی دیگر اظهار کرد: کسانی که در آمریکا رئیس جمهور می‌شوند تریبون استراتژیست‌های پشت پرده این کشور هستند.

وی با بیان اینکه افراد دیگری در پشت صحنه این کشور قرار دارند و برنامه ریزی می‌کنند،‌ افزود: آنان گاهی اوقات یک دموکرات و گاهی هم یک جمهوری خواه را به روی صحنه می‌آورند اما بازیگر اصلی خودشان هستند.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: به آمریکایی‌ها می‌گویم که مسئولان نظام جمهوری اسلامی اتفاق نظر دارند که مطلقا مذاکره مجدد، اصلاح و تکمیل برجام اتفاق نخواهد افتاد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: در عرصه سیاست بازدارندگی هر چه بتوانیم موشک تولید می‌کنیم و هر چه بخواهیم برد آن را بالا می‌بریم و در این عرصه با هیچ کس مذاکره نمی‌کنیم و به هیچ دولتی اجازه فضولی نمی‌دهیم.

وی ادامه داد: وزیر امور خارجه فرانسه و دیگران این پنبه را از گوش خود درآورند که اگر برای این موارد می‌خواهند بیایند و مذاکره کنند جوابش را شنیدند.

آیت الله خاتمی بیان کرد: ایران دست از حمایت حزب الله و فلسطین برنمی دارد و حزب الله گروه با شرف، با غیرت و مدافع حریم وطن است و مبارزان فلسطینی را هم مبارز با اشغالگران می‌دانیم و قرآن و قانون اساسی به ما می‌گوید از آنها حمایت کنیم و به این وظیفه عمل می‌کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه آمریکا می‌خواست کدخدای منطقه باشد ولی به فضل خدا در دهانش زدیم، افزود: آمریکا می‌خواست لبنان، عراق و سوریه در مشتش باشد اما نشد. آمریکایی‌ها آرزوی خاورمیانه‌شان را به گور خواهند برد و نخواهند دید.

وی گفت: رئیس جمهور روانی آمریکا و وزیر خارجه و رئیس سیای این کشور می‌گویند هر کاری از دستمان برآید علیه ایران و براندازی نظام جمهوری اسلامی انجام می‌دهیم. آنها بدانند هر کاری که از دست ما هم بربیاید علیه آمریکا انجام می‌دهیم و حداقل کارمان هم این است که فریاد مرگ بر آمریکا در این کشور طنین اندازتر خواهد شد.

آیت الله خاتمی اظهار کرد: آنان داعش را به افغانستان منتقل می‌کنند تا به اهداف سیاسی خود برسند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: ولیعهد خام عربستان این کشور را مانند یکی از ایالت‌های آمریکا کرده و خروجی سفر ترامپ به عربستان این بود که با هم قرار گذاشتند جایی که کعبه و حرم پیامبر است مثل یکی از ایالات‌های آمریکا شود و محمد بن سلمان دستور داده ورود شراب، فحشا و فساد به این سرزمین آزاد شود.

وی گفت: بحرین تبدیل به زندان بزرگ شده و شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی این کشور را سلب تابعیت یعنی اعدام معنوی کردند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه شیخ عیسی قاسم بیمار است و اجازه درمان به او نمی‌دهند، افزود: قاضی خائن و دین فروش بحرینی روز گذشته ده‌ها حکم اعدام و حبس ابد نیز برای مردم این کشور صادر کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: اگر قرار باشد یک نفر از بحرین سلب تابعیت شود آن آل خلیفه خائن است که اصلا بحرینی نیستند و بیان گرد راهزن حجاز هستند و با توطئه انگلیسی‌ها بر سر کار آمدند.

وی با بیان اینکه سرنوشت آل خلیفه هم به مانند سرنوشت شاه خواهد شد، خاطرنشان کرد: مردم بحرین دیر یا زود با سقوط آل خلیفه جشن آزادی خواهند گرفت و خون مظلوم هیچ گاه از بین نمی‌رود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: برای آسیب زدن به نظام راس قله آن یعنی ولایت فقیه را هدف قرار داده اند و به صراحت گفته اند که ما باید شیبمان را به این سمت ببریم و ولایت فقیه را مورد حمله قرار بدهیم در حالی که امنیت کشور مدیون تدبیر این ولایت است، تدبیری که داعش را ساقط کرد و خطر بزرگی را از بیخ گوش بشریت برداشت و نگذاشت اسرائیلی جدید در منطقه شکل بگیرد.

وی اظهار کرد: آمریکا در خانه اول جدولی برای براندازی نظام ترسیم کرده و اهانت به راس نظام را مد نظر قرار داده است و متاسفانه در این عرصه برخی از روسای فتنه 88 به کمک آمریکا آمده انداما هر چه آمریکا توطئه می کند علاقه و ارادت مردم به رهبر انقلاب بیشتر می شود.

آیت الله خاتمی بیان کرد: خانه دوم این جدول عبارت است از نا امید کردن مردم به طوری که احساس کنند همه چیز به هم ریخته و امیدشان را از دست بدهند، اما قطعا چنین نیست و بحمدالله همه چیز سر جای خودش است و با وجود رهبر دلسوز و خادمان ملت در سه قوه این مشکلات حل خواهد شد.

وی با اشاره به اغتشاشات و نا امنی های اخیر، تصریح کرد: ایجاد آشوب و نا امنی خانه سوم است و در این عرصه برخی کانال ها در فضای مجازی آتش بیار معرکه هستند، شیاطین در فضای مجازی بنا دارند در هر مراسم مقدسی شرارت کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: من در خطبه اسبق خود گقتم در این اغتشاشات با کسانی که فریب خورده اند با رافت اسلامی برخورد شود اما امروز دو نکته به آن اضافه می کنم، آنهایی که بازی و فریب خوردند باید تنبیه شوند و تعهد بدهند دیگر شیطنت نکنند و در سیاهی لشگر اغتشاشگران حاضر نشوند، نه اینکه نازشان بکنید و مسئولان مصاحبه کنند که همه آزاد شدند چون این ناز کردن است، آنها باید هوشیار شوند و اغتشاگر هر کس که هست دانشجو ،طلبه ..باید عواقب رفتار خود را بپذیرد.

 وی بیان کرد: نباید تنها دغدغه آزادی اغتشاشگران باشد، آنها علیه نظام شعارداده اند و باید بفهمند که بد کرده اند، بنابراین رافت آری اما همراه با تنبیه و تنبه، به همان اندازه که مهر دارید باید خشم مقدس در برابر لیدرهای اغتشاشات اخیر داشته باشید و بایستی در برابر آتش افروزان معرکه که مردم را تحریک کردند و به خیابان آوردند تا مکان هایی مانند حوزه، مسجد و حسینیه را به آتش بکشند با قاطعیت علی وار برخورد کنید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار کرد: در دوخطبه نهج البلاغه 43 و 53 حضرت علی می فرمایند برخورد نکردن من با سران فتنه و سردسته‌های جنگ صفین به مثابه کفر است .

وی ادامه داد: در خطبه 43 حضرت علی(ع) می فرمایند، دو را ه پیش روی من است یا باید با سردسته های جنگ صفین بجنگم و یا کافر شوم و من کافر نمی شوم و این بدین معنی است که باید با قاطعیت با سران فتنه برخورد کرد و بر اساس حرفی که در فتنه 88 زدم مبنی بر اینکه در فقه ما آن کس که علیه حاکم عادل اسلامی به خیابان بریزد یاغی است وحکم یاغی در فقه ما اعدام است، رفتار شود.

 آیت الله خاتمی تصریح کرد: مهر مقدس آری همراه با تنبه و خشم مقدس هم آری؛ اگر امنیت می خواهیم جز از این دو راه نمی گذرد و مهر و خشم به جا موجب ایجاد آسایش می شود چرا که هدف از اغتشاشات براندازی نظام است.

وی افزود:  مطلب دیگر تشدید فشار اقتصادی است اما به فضل خداوند مردم تا کنون ایستادگی کرده اند و از این به بعد هم مقاومت خواهند کرد و من یقین دارم مردم آمریکا را در این عرصه ناکام خواهند گذاشت.

وی با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا خاطرنشان کرد: راهبرد آمریکا نا امن کردن منطقه است تا رژیم صهیونیستی در آرامش باشد و داعش را به افغانستان منتقل می کنند تا به اهداف سیاسی و اقتصادی‌شان برسد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
عجب!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
همه این شرها زیر سر آمریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
آمریکا تا کی میخواد به این دروغ هاش ادامه بده
Netherlands
ناشناس
۰۰:۵۲ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
درود بر شما
Iran (Islamic Republic of)
Hadi
۰۰:۱۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
باید اغتشاشگرو سنگ سار کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
اگر همگان در پیشگاه عدالت قانون را که از بزرگ ترین امور انسانی است رعایت کنند و امر به معروف را پذیرا باشند و خالصانه انجام وظیفه کنند، بسیاری از امور حل می شوند و یا بسیاری از مسائل و مشکلات بروز نمی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
امنیت بسیار ارزشمند است و منطقی تر این است که ان شاءالله اظهارات بزرگواران در راستای فراهم سازی آرامش باشد. قدرت درک و فهم حاصل از خرد جمعی بسیار بالا و در ابعاد گسترده و بنابراین قابل احترام است. یک اصل اقتصادی که برای امور دیگر هم قابل کاربرد است این است که وقتی چیزی کمیاب می شود باید تلاش کرد برای جامعه فراهم و نیاز بر طرف شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
مرگبر امریکا
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر السعود
انشااله دشمنان اسلام نابود بشه . وریشه ظلم وظالمین از روی زمین خشکانده وو نابود بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا واسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا واسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
من به عنوانی اجازه نمیدم امریکای خائن دخالت کنه و پشت ایرانم مثل کوه ایستادم . مرگ بر امریکا
Italy
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
مرگ برشاهههههههههههههه خائن . مرگ بر امریکای خائن . مرگ بر السعود واسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
شیطان بزرگ امریکای خائن وترامپ نادان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
خدا دشمنان اسلام را نابوود کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
درود بر آیت‌الله خاتمی.

مرگگگبر امریکا
آخرین اخبار