موبایل یکی از محصولات فناوری است که مزایای بی شماری دارد اما همین موبایل دوست‌داشتنی که نفس بسیاری از ما به آن وابسته است گاهی برای کودکان مضر و مخرب است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اینکه از چه سنی باید برای فرزندم موبایل یا تبلت بخرم، سؤالی است که در حاشیه تمام کارگاه‌ها، والدین حاضر در جلسه مطرح می‌کنند.

در پاسخ به این سؤال باید گفت دو مرحله باید قبل از اقدام به خرید طی شود؛ ابتدا از خودتان درباره آمادگی فرزندتان برای در اختیار داشتن این امکان سؤال کنید و دوم تعیین شروط استفاده از آن برای فرزندتان؛ پس قبل از اجرای تصمیمتان این دو مرحله را سپری کنید.

چه سنی برای خرید تبلت و موبایل برای فرزندان مناسب است؟

سؤالاتی که باید برای آنها پاسخ مناسب داشته باشید

آیا فرزند شما احساس مسئولیت پذیری دارد؟ آیا فرزند شما در زندگی روزمره نیاز به دسترسی سریع به دوستانش از طریق شبکه های اجتماعی دارد یا خیر؟ آیا فکر می‌کنید که فرزندتان استفاده مسئولیت پذیرانه‌ای از موبایل خواهد داشت مثل استفاده نکردن از موبایل در حین درس یا حتی در مدرسه یا اینکه موجب مزاحمت با موبایل و تبلت برای دیگران نخواهد داشت؟ آیا اگر برای فرزندتان محدودیت برای صحبت با موبایل و تبلت با دوستانشان بگذارید به آن عمل می‌کند؟

حال از خودتان بپرسید با این شرایط آیا فرزندم در سن مناسبی برای استفاده از موبایل است؟ آیا نسبت به آسیب‌های استفاده از موبایل و تبلت اطلاعات کافی دارد؟ آیا آگاهی‌های لازم را به او داده‌ام؟ اگر جواب نه است پس هنوز برای خرید موبایل و تبلت اقدام نکنید چون بعد از خرید موبایل و تبلت برای کودک دیگر به سختی می‌توان این جعبه کوچک جادویی را از او پس گرفت!


از چه سنی برای کودکان موبایل بگیریم؟

موبایل یکی از محصولات فناوری است که مزایای بی شماری دارد. به ویژه در این عصر که موبایل تقریبا همه کار می‌کند و علاوه بر تلفن، دوربین، کامپیوتر، حسابدار و... نیز هست. اما همین موبایل دوست‌داشتنی که نفس بسیاری از ما به آن وابسته است برای کودکان مضر و مخرب است.

متاسفانه خیلی از والدین در مورد اینکه فرزندان کوچک آنها گوشی موبایل دارد، با افتخار صحبت می‌کنند. کودک 5 یا 6 ساله‌ای که گوشی هوشمند به دست می‌گیرد آیا واقعا از محدودیت‌ها و روشهای استفاده آن آگاهی لازم را دارد؟ آیا پدر و مادر او احساس نمی‌کنند نباید این وسیله از این سن کم در اختیار او قرار بگیرد؟

چه سنی برای خرید تبلت و موبایل برای فرزندان مناسب است؟

البته برخی از والدین برای استفاده از موبایل برای فرزندان خود محدودیت تعیین می‌کنند و مثلا فقط دو ساعت موبایل در اختیار او قرار می‌دهند. اما برخی از والدین از اینکه تا قبل از سن 12 تا 17 سالگی برای فرزند خود موبایل تهیه کنند، اکراه دارند. برخی از خانواده‌ها از اینکه موبایل در اختیار فرزند خود قرار دهند می‌ترسند زیرا هراس دارند مبادا باعث انحراف او بشود.

واقعیت این است که والدین نباید به فرزندان دبستانی یا دوره راهنمایی خود موبایل بدهند زیرا با این کار این آزادی را به آنها می‌دهند که وارد شبکه‌های اجتماعی آنلاین شوند. یا متاسفانه با دوستان نامناسب ارتباط های مخفیانه داشته باشند. وقتی یک گوشی هوشمند در اختیار یک نوجوان باشد، او به‌طور دایم به اینترنت دسترسی دارد و اینترنت نیز با همه خوبی‌ها، سایت‌هایی دارد که برای فرزندان ما به هیچ وجه مناسب نیستند.

شاید بهترین سن برای خرید گوشی برای فرزندان، دوره دبیرستان باشد. دختر و پسر در این سن دیگر کودک نیستند و می‌توانند تا حدی خوب را از بد تشخیص دهند. البته لازمه این امر آن است که پدر و مادر با ارائه مشورت های دقیق به فرزندشان او را همراهی کنند.

منبع: تسنیم، مهر
انتهای پیام/

سن مناسب خرید موبایل و تبلت برای کودکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Molang
۱۸:۲۲ ۱۵ تير ۱۴۰۳
منم با نصف پیاما موافقم من الان دارم میرم هفتم و بعضی وقتا به خانواده ام میگم گوشی میخوام برام گوشی خبرید با نظارت خودتون..ولی میگن موقع دانشگاه من الان فقط یه تبلت دارم خب بقیه هم سن سال و یا عم کلاسی دوست اینا گوشی های خفن دارن منم دلم میخواد هرکسی دلش میخواد ولی این خیلی بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
...
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۹:۰۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
سلام بچه ها من ۱۴ سالمه. نمره خرداد پارسالم بیست بود. از دو سال پیش یه گوشی نوکیا دکمه ای که ده سال پیش مال بابام بوده رو بهم دادن و سیم کارت هم مال خودم نیست بهشون میگم برام گوشی بخرین با با نظارت خودتون.بهم میگن یه نوکیا نو برات می‌خریم اگه میخوای.همه هم کلاسی هام گوشی های مدل بالا دارن.من بهشون میگم با آ ده یا یازده هم راضیم اونا به سن ۱۸ سالگی گوشی دار شدن بچه ها تو خارج نگاه میکنن
بابا اینجا ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
A
۱۹:۱۰ ۰۸ آبان ۱۴۰۲
اونایی که میگن کلاس هفتمن و کلاس هشتمن و گوشی میخوان زیاد خودتون رو اذیت نکنین من دوره ی اول رو تموم کردم و همچنان منتظرم ??. باید صبر عیوب داشته باشین
Iran (Islamic Republic of)
یه آدم
۲۰:۴۷ ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
بچه ها من هم گوشی نداشتم 6 سال پیش گوشی سامسونگ a5
داشتم ولی دوستام گوشی های مدل بالا داشتن هیچ وقت هم ناراحت نبودم و تو 18 سالگی بابام برام آیفون 13 خریدم . هیچ وقت ناراحت نباشید که گوشی ندارید و یا گوشی ی مدل پایین دارید صبر کنید و نمره های خوبی بیارید و گوشی بخرید
Iran (Islamic Republic of)
سارینا
۱۶:۰۳ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
سلام من ۹سالمه همه فامیلم گوشی دارن به جزمن البته یدونه کوچیکتر از خودم دارم که هنوز ۷ سالشه من گوشی میخواستم ولی مامانم گفت گوشی رو توی ۱۴ یا ۱۳ سالگیت میخرم ولی تا اون وقت برات تبلت میگیرم ولی بدون سیمکارت و فقط بازی نصب میکنی ولی در مورد این چون بدون سیمکارته یه کوچولو راضیم چیکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
Feri
۲۰:۳۰ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
خب گوشی واسه یه بچه ۹ ساله خیلی زوده هرچند ک الان کلا همه چی تغییر کرده
همون به تبلت بدون سیم کات راضی باش تا ۱۴ یا ۱۵ ساله شی و برات گوشی بخرن.
حواستم باید جمع باشه ک حسابی اعتماد پدر مادرتو جلب کنی اینجور زودتر برات میخرن
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۰۳:۱۰ ۲۲ تير ۱۴۰۲
سلام من ۱۶ سالمه. هیچوقت حالم خوب نیست و از اینکه میبینم هم سن و سالام گوشی های بالا و کنسول بازی و کارت بانکی و پول و.... دارن خیلی حسرت میخورم.
به من یه گوشی مدل پایین بدرد نخور دادن حتی از خجالت دوستان رو ترک کردم. واقعا مادر پدرم کوچیک ترین نیاز هامو برطرف نمیکنن. حتی دوستام صد تا کفش و لباس دارن و من فقط دوتا دونه لباس دارم و خیلی حرفا هس ازشون که تو دلم مونده.
هیچی برای تولدم نخریدن حتی برای معدلم که شد ۱۹ دارم میرم دبیرستان و در ارزوی یه گوشی مدل بالا ترم شاید ارزش گوشیم یک یا دو میلیون باشه. هرچی میخام میگن پول نداریم و خودت برو کار کن واقعا خسته شدم و اعتماد به نفسم رو از دست دادم. خودکشی ناموفق هم داشم ولی خب جواب نداد.چیکار کنم بنظرتون؟
Iran (Islamic Republic of)
عبدالی
۰۸:۰۴ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
بهترین کار را انجام دادن نخریدن اگه میدونستی چقدر خوبی در حقت کردن
Iran (Islamic Republic of)
به تو چه
۱۷:۰۰ ۱۹ تير ۱۴۰۲
مشکل سن بچه نیست مشکل این که شما به فرزندانتون اعتماد ندارید
Iran (Islamic Republic of)
یه بدبخت بی گوشی
۰۴:۰۱ ۱۵ تير ۱۴۰۲
والا من الان ۱۳ سالمه کلاس اول تبلت خریدم با پول خودم ۴۰ هزار تمن مامان بابام میگفتم کلاس هفتم واست گوشی میخریم منم با همین تبلت پیش رفتم تا ۳سال پیش که تو شارژ بود و سوخت مادر جان بنده هم گوشی خرید و یه گوشی کهنه بدرد نخور داد من منم هیچی نگفتم الان که کلاس هفتم تموم کردم و کارنامم اونده معدلم شده ۱۹ و ۳۳ بنظرم خیلی هم خوبه اخه من از نظر اعتماد به نفس خیلی پایینم اخه همه دوستام گوشی دارن یکی از همکلاسیم هام واسه تولدش داداشش اپل واچ براش میگیره باباش هم ایفون ۱۳ تازه اون یه سال زودتر اونده مدرسه و ۱۲ سالشه من واقعا درک نمیکنم اگه من گوشی داشتم و مامان بابام یه کوجولو بهم احترام میزاشتن معدلم ۲۰ بود حالا که من میگم گوشی میخام میگن چرا معدلت ۲۰ نیس اخه تو اون فشاری که بر سرم میارید انتظار ۲۰ هم دارید دختر عمم که کلاس سومه براش سامسونگ a52 گرفتن و جالبه میاد جلوی من میصینه و کلی هم پز میده دلم میخواد بکشمش من توی گوشی کار بدی نمیکنم بیشتر درحال تحقیقم ولی خب خانواده گرام فکر میکنن من از صد تا هرزه بد ترم اخه بگو شما چیزی دیدین که اینطور میگین حالا مامانم اومده میگه اگه پیانو یاد بگیری برات a53 میخرم و مخم به فنا رفته از این کاراشون بعدشم میگم میخوام کسب و کار خودمو راه بندازم میگن تو شلوارتم نمیتونی نمیکشی بالا اصل از دست کاراشون روانم به چوخ رفته فقط منتظرم کنکور بدم و درخاست ویزا بدم و برم و اینا با این کاراشون تا اخر عمر ارزوی دیدنم داشته باشن اصن شما بگید یه بچه ۸ ساله باید کارت بانکی داشته باشه ولی من نباید داشته باشم
Iran (Islamic Republic of)
Feri
۲۰:۳۵ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
با خانوادت صحبت کن و قانعشون کن ک واقعا ب گوشی نیاز داری
زیادم ب روشون نیار ک فلانی فلان چیزو داره منم میخام این کار بنظرم خیلی اشتباهه چون باعث میشه خانوادت احساس کنن نمیتونم برات اونچیزایی و ک میخام فراهم کنن
ی‌دوره ایه تموم میشه بعدا ب این روزات میخندی
Iran (Islamic Republic of)
هانا
۰۰:۵۲ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
سلام من یک دختر ۱۳ سال هستم من هم دلم میخواد یک گوشی داشته باشم همه ی دوستام گوشی دارن خیلی راضی هستن به جز من ، من فقط یه تبلت دارم که حتی نمیتونم وارد واتساپ یا یوتویوب بشم حالا اینستاگرام رو ولش کن چون خودم زیاد باهاش حال نمیکنم من درسم خیلی خوبه و نمیدونم چرا یه نوجوان توی سن من وقتی گوشی نداشته باشه دوستاش اونو مسخره میکنن یکیش منم که مورد تمسخر قرار گرفتم
Iran (Islamic Republic of)
hosna
۲۳:۴۴ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
من والا 16 سالمه معدلم 20 درسام خوب ت احالا به مادرم بی احترامی نکردم بهم یه گوشی نمیخره هی
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۰۹:۵۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
سلام من کلاس پنجمم مامان بابام برام تبلت نمیگیرم هی میگن بگیریم میشینی همش سرش باید فرهنگشو ثابت کنی. سه سالم بود عمم واسم تبلت گرفت ولی وقتی خراب شد مامان بابام راضی به درست کردنش نشدن.هی میگن اگه تیزهوشان قبول شی که باید بگیریم . اگر نشدی شاید واست بگیریم .الان کل دوستام تبلت دارن این چه وعضشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
سلام بچه ها امیدوارم حالتون خوب باشه من ۱۳ سالمه و گوشی ندارم بابام رسمی گفته که تو این هفته واست میخرم و همه امتحان هام ۲۰ هستش خودشم امضا کرده گفته میخرم ، پسر دایی ۷ سالشه گوشی داره من ندارم
Iran (Islamic Republic of)
هعب!
۲۲:۲۷ ۱۶ آبان ۱۴۰۱
17 سالمه نمیخرن برام! بچه 9 ساله میگه گوشی میخوام؟ مغز آدم سوت میکشه
Iran (Islamic Republic of)
خوش شانس ترين دختر دنيا
۲۰:۵۰ ۰۵ آبان ۱۴۰۱
سلام من ١١ سالمه و امتحان هاى اخر ماهم همه عالى شدن بابام تا قبلش نمىذاشت گوشى بخرم ولى دختر خالم ٣ سال ازم كوچيكتر هستش گوشى داره ولى الان بابام اجازه ميده
درس بخونين شايد مامان باباتون راضى شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۹ مهر ۱۴۰۱
با عرض سلام من 15 سالمه و گوشی ندارم و پا فشاری هم نمی کنم که بخرن به نظرم والدین یک فرزند نسبت به درک و داشتن کنترل کنجکاوی فرزندش باید اقدام به خرید گوشی بکنه و نمی دونم که چی باعث شده خیلی از بچه های زیر 16 سال به گوشی علاقه مند بشن ولی توصیم اینه به فکرتون رو به آینده ی خودتون تمرکز کنین.
Iran (Islamic Republic of)
یه بدبخت
۲۲:۵۷ ۲۴ مهر ۱۴۰۱
سلام من 14 سالمه و مامانو بابام واسم گوشی نمیخرن .بعد الکی میان بهم میگن پول نداریم گوشی بخریم ولی در حالیکه بابام ماهی 20 میلیون میگیره.تازه همه ی فامیلام از من کوچیک ترن گوشی دارن اونوقت من ندارم .اخه من چی از اونا کم دارم و اینکه منو داداشم همیشه سر گوشی دعوا میگیریم میگم کی گوشی میگیرین ؟میگن ۱۸ سالگی .
واقن که آدم هر چی پولدارتر میشه ،خسیس تر میشن.واقن برای پدر و مادرم متاستفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
من ۱۶ سالمه کلاس یازدهمم اهل چیز خاصیم نیستم نمره هامم همیشه تو کلاس بالاترینه و به قول بقیه بچه خوبیم
Finland
مادر
۰۱:۱۲ ۲۰ شهريور ۱۴۰۱
ضمن سلام. من ۵ تا فرزند دارم. بزرگترینش دخترم ۲۳ سالشه. کوچیکترینش دخترم ۱۱.وسطیا،هرسه پسر، بزرگترینش ۲۲،وسطیش ۱۹ و کوچیکترینش ۱۴.من و شوهرم سن خریدن گوشی رو برای بچه هام ۱۰ سال تعیین کردیم. هر برنامه ای هم سنی براش گذاشتیم. واتساپ از نوجوانی «۱۲ سالگی». تلگرام و اینستا و اسنپ چت ۱۴.تیک تاک که زیاد راضی نیستم بچه هام نصب کنن. ولی اجازه دارن. اون از سن ۱۷. چیزهایی مثل رمز از همون ۱۰ میشه. اپارات هم همون ۱۰.ایمیل از ورود به دوره نوجوانی«۱۲ سال»میتونن داشته باشن. البته اینو بگم ما سن ۱۰ تا ۱۴ تبلت میگیریم برای بچه هامون. موبایل بخوان از ۱۴ سالگی.نخوان هم همون تبلت. ولی اون دو تا پسرام که ۱۴ و ۱۹ سالشونه هنوز تبلتشون رو دارن.چون خودشون اینطور خواستن. بنظرم درست ترینش اینه. از سن ۱۰ میشه داشت ولی تبلت که بزرگتره واسه بچه ها و نوجوانان ۱۰ تا ۱۴ سال خوبه. از نظر من گوشی برای ۱۴ ساله ها و بالاتر مناسبه.بنظرم گوشی برای بچه ها و نوجوانان زیر ۱۴ سال مناسب نیست. واسه اونا تبلت خوبه. ولی واسه زیر ۱۰ سال که بنظرم اصلا نباید براشون چیزی خرید. باید حداقل به دهه دوم زندگی«بازه زمانی ۱۰ تا ۲۰ سال» برسن.اما من الان خیلی پشیمونم.چون به دلیل اینکه اموزش ها مجازی شد مجبور شدم برای دختر ۱۱ سالم از ۹ سالگی تبلت بگیرم.البته این اجازه رو نمیدادم جز ساعت درس سراغ تبلتش بره. البته درست اینکه برای بچه ها و نوجوانان زیر ۱۸ سال محدودیت گذاشت. با محدودیت باید برای کودکان و نوجوانان ۱۰ تا ۱۸ سال گوشی گرفت.من حتی اگر بچه هام قبل ۱۸ سالگی لج کنن چک نکنیم گوشی شون رو،درست نیست گوش کنیم حرفشون رو.مثلا من پسرم که ۱۹ سالشه،قبل ۱۸ لج داشت.من گوش نکردم تا وقتی که به سن قانونی رسید و خودش درک کرد. متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۳:۰۳ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
از دست خانواده ام دلم میخواد با کله برم تو دیوار بقران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
دقیقا همینطور
Iran (Islamic Republic of)
یه ناراحت
۰۱:۱۷ ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
من ۱۳ سالمه همه دوستام گوشی دارن دختر خالم همسنمه گوشی داره پسر عموم از من ۲ سال کوچیک تره گوشی داره بعد اونوقت من ندارم وضع مالیمون هم خوبه شاگرد اول کلاس هم هستم بخدا شب تا صب با این سن کمم درس میخونم ولی هیچوقت قدرمو نمیدونن اصلا درکم نمیکنن تو یه مدرسه تیزهوشان شاگرد اول بودن خیلی سخته ولی حتی به گوشی هم ندارم یادمه کلاس ششم که بودم همه بهم میخندیدن بهم میگفتن پاستوریزه اصلا نمیتونم دیگه نمیتونم رفتاراشون رو تحمل کنم و ارزومه که یه پسر بودم
Israel
یک آدم مهربان
۰۹:۰۷ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
هیچ وقت آرزو نکن از چیزی که هستی دوری کنی ناشکری نکن هیچ وقت همه چی درست میشه امیدت رو نباز
Iran (Islamic Republic of)
دنیا
۰۲:۴۷ ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
کاااملا موافق بعد ازسیزده سالگی هستم من به پسرم ازبچگی عادت ندادم باموبایل بازی کنه حتی دوران کروناهم باگوشی خودم انلاین میشدم الان که نه سالش تمام شد به شدت اصراربه داشتن موبایل کرد ومن فقط دوناه اون هم امتحانی بهش گوشی وخط دادم ولی بااینکه کنترل شدید داشتم بالخره روبیکا نصب کرد چتدروزی وباکوهی ازسئوال برام روبروشد که مامان یکی کامنت گذاشته فلان چیز یعنی چی فلان حرف یعنی چی ومن که تاالان جاهایی بردمش وداخل خونه نزاشته بودم حرف زشت یادبگیره دیدم چه دانشگاه بزرگی دادم دسته بچم وازش گرفتم وبراش توضیح دادم که اصلاااا مناسب سنت نیست به موقش بهت میدم گوشی وقبول کرد وسرگرم خوندن کتاب وورزش وموسیقی شده خداروشکر
Finland
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
سلام دوستان من الان 16 سالمه و گوشی هم دارم حالا یه چند روزه بابام گوشیم گرفته و میگه باید دلیل منطقی داشته باشی واسه داشتن گوشی شما بگید من چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
آنیل
۲۳:۱۱ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
سلام من 14 سالمه و گوشی آیفون 13 پرومکس دارم
بای
Finland
...
۰۰:۴۱ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
ببخشید ۱۳ تا ۱۸ یا ۱۴ تا ۱۸ بنظرتون خوبه؟
Finland
ل
۱۸:۳۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
از نظر من عالیه. بهترین سنین.
Finland
مهدیس
۱۷:۵۶ ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
من میخوام برم ششم ولی مامان و بابام برام گوشی نمیگیرن. میگن تا کلاس هفتم باید صبر کنم. من از کلاس اول یه تبلت دارم که الان قدیمی و داغون شده و من گوشی دوست دارم. همه درسامم خیلی خوب. ولی وقتی میگم گوشی میخوام میگن گوشی از کلاس هفتم. فعلا تبلت. اخه من گوشی میخوام این داغونه. چیکار کنم؟ بنظرتون کارشون درسته که برام گوشی نمیخرن؟
Finland
ناشناس
۰۰:۳۹ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
معلومه که کارشون درسته. اصلا بنظرم تبلت هم برات زوده. کوچولو. من از تو بزرگترم. میرم هشتم. ولی تبلت دارم. حتی این تبلت واسه دوران دانشجوییم هم هست. چه توقعاتی داری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
این گوشی هم برای خودمه هم برای مامانمه بیشتر دست خودمه
Iran (Islamic Republic of)
یه بدبخت و بیچاره
۱۵:۱۹ ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
من 14 سالمه و مامانو بابام واسم گوشی نمیخرن هر چی هم بهشون میگم گوش نمیدن میگن 18ساله شدی باید برات گوشی بگیریم بعد خودشون گوشی آیفون 13 پرومکس دارم.فقط فک میکنن که با گوشی چیکار میکنم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
سلام.
من ۱۳ سالم هست و گوشی ندارم و واقعا هم دوست ندارم داشته باشم
کسانی که میگن گوشی بهترین چیزی هست که میتونه به انسان آرامش بده اشتباه کردن
چیزی که به انسان ارامش میبخشه و میتونه در تمام زندگی ازش استفاده کنی(قران) انسان رو به راه راست هدایت میکنه و بهت ارامش میخشه.
حالا شما مثل با گوشی چه چیزی به ادم میرسه؟
United States of America
مسعود
۲۲:۴۰ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
با سلام، من یک پدرم که دختر 14 ساله دارم ،ما نمیتونیم در کشور جهان سوم چهره دمکراسی و به اصطلاح روشن فکری بگیریم کشورهایی که به رتبه های بالا از نظر علمی دست پیدا کردن واقعا تلاش کردن ما از علم فقط خرج کردن و پز دادن رو بلدیم این همه هزینه واسه تحصیل ولی خروجی نداره چون هیچ صنعت مادر نداریم و تمام تجهیزات پزشکی و سایر کارخانه جات از خارج از کشور تهیه میشه متاسفانه تمام دهه ها در کشور نابود شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
واقعا گوشی ندارید؟
من با ۱۴سل سن الان ایفون ۱۳ پرومکس دارم و از کلاس سومم a12داشتم
خواستم بگم گوشی من ۱۳پرومکس و تمام

بای
Iran (Islamic Republic of)
دخترم یونو؟
۲۱:۰۰ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
بله نداریم مشکلی هس؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
من در ۴ سالگی تبلت داشتم که خراب شد الان ۹ سالمه و هرچی به پدر و مادر اصرار میکنم میگن گوشی برا سن تو مناسب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
راست میگن برات زوده به خدا اونا صلاحتو میخوان به حرفشون گوش کن
سعی کن حداقل ۱۵سالت بشه بعد
به نظرم گوشی اصلا بری بچه های ابتدایی و کمتر از ۱۵سال مناسب نیست
تو که هنوز بچه ای ۹سالته هنوز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
اتفاقا طبق گفته روانشناسان گوشی از ۱۲ سال و ترجیحا ۱۳ سال مناسبه.همه هم میدونن علم روانشناسی درست ترین علم تو دنیاس. تو که چیزی نمیدونی ابرو خودتو نبر. قطعا یه بالای ۱۲ میتونه خوب رو ازبد تشخیص بده اونم نوجوانه. منتشر کنین لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
خب راست میگن دیگه هنوز خیلی کوچیکی
بشین سر درست بعدا پشیمون میشی
من همسن تو بودم نمیدونستم گوشی چیه
Finland
u
۱۸:۱۴ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
خب درست نیست تو که ۹ سالته توقع داشته باشی بهت گوشی بدن. روانشناسا میگن از ۱۳ یا ۱۴ سالگی گوشی خوبه. تو وایسا به اون سن برسی. من خودم مامان و بابام تو ۱۳ سالگی بهم گوشی دادن. قبل اون اسمشو نمیبردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
سلام
من الان ۱۴سال و نیممه
ولی تبلت دارم که سیمکارت خوره و ۳۲گیگ حافظه و ۳گیگ رم داره و ٨اینچه
خیلی سختمه تبلت به اون گندگی و ببرم این ور اونور
مامان بابام اخرین مدل ایفون و دارن و بالای ۵۰میلیون پولشه ولی یه گوشی ٨میلیونی برام نمیخرن میگن ۱۷سالگی خودمون خریدیم بهت گوشیمونو میدیم
باید یه جوری قانع کنم واقعا سختمه تبلت به این گندگی و جا به جا کنم بقیه هم مسخره میکنن اعتماد به نفسم داغونه
یکی بگه چه جوری باهاشون منطقی حرف بزم که راضی شن چون واقعا فرقی با گوشی نداره فقط الکی اجازه نمیدن
Finland
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۱ تير ۱۴۰۱
طبق گفته کارشناسان، حداقل سن داشتن گوشی ۱۲ سال تمام میباشد.کارشناسان، روانشناسان و پزشکان. درست ترینش اینه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۱۷ تير ۱۴۰۱
والا برای همه سنا مناسبه یعنی چی بچه گوشی براش مناسب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ملودی
۱۷:۰۲ ۱۴ تير ۱۴۰۱
من چیکار کنم اخه من از 6 سالگی گوشی شیائومی داشتم الان 13 سالمه گوشی ایفون 13 دارم الان نمیدونم چرا ولی پدر مادرم میخوان گوشیم ازم بگیرن هرکاری میکنم انگیرن راضی نمیشن
چیکار کنم راضی بشن گوشیم نگیرن؟
Iran (Islamic Republic of)
مسیح
۱۹:۰۸ ۱۲ تير ۱۴۰۱
سلام من مسیحم و ۱۳ سالمه.
من ۱۱ سالم که بود یک گوشی ال جی داشتم و پارسال گوشیم خراب شد و پدر و مادرم گفتن که دیگه گوشیتو درست نمی‌کنیم.
بعد امسال هر چی بهشون میگم برام گوشی بخرین، قبول نمیکنن و نمیدونم چجوری برای خرید گوشی راضیشون کنم.
من حرفم اینه که یا از اول برای بچه های خودتون گوشی نگیرین یا اگه میگیرین گوشی را از آنها نگیرین چون داشتن گوشی را تجربه کردن و زندگی بدون گوشی برای آنها سخته.
با تشکر.
Iran (Islamic Republic of)
صوفی
۱۶:۱۳ ۰۹ تير ۱۴۰۱
من ایفون ۱۳ دارم ولی اونایی که میگن دارم دارم میخوان بقیه رو حرص بدن ولی من اینطوری نیستم
Iran (Islamic Republic of)
صوفی
۱۶:۱۳ ۰۹ تير ۱۴۰۱
من ایفون ۱۳ دارم ولی اونایی که میگن دارم دارم میخوان بقیه رو حرص بدن ولی من اینطوری نیستم
Iran (Islamic Republic of)
صوفی
۱۶:۰۲ ۰۹ تير ۱۴۰۱
محـــــ کــــ از پنجـــــ سالگیـــــ برامـــــ گوشیـــــ شیائومیـــــ خریدنـــــ
Iran (Islamic Republic of)
غزل
۱۳:۱۷ ۰۸ تير ۱۴۰۱
میاید میگید ما همه چی داریم آیفون ۱۳ داریم چی داریمو......
اگه دارید برا چی میاید داشته هاتون رو به رخ هم میکشید اگه هم گوشی ندارید با چی میاید تو این سایتا پی ام میدید
Iran (Islamic Republic of)
صوفی
۱۶:۰۹ ۰۹ تير ۱۴۰۱
من ایفون ۱۳ دارم ولی اونایی که میگن دارم دارم میخوان بقیه رو حرص بدن ولی من اینطوری نیستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۰۷ مرداد ۱۴۰۱
گوشی مامان بابامون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
گوشی مامان بابامون چیه پس؟
Iran (Islamic Republic of)
نازی
۰۵:۲۹ ۰۶ تير ۱۴۰۱
سلام وقت بخیر
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۱:۲۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
سلام من ۱۲ سالمه وما در و پدرم گفتن تو ۱۶ سالگی برات گوشی میخریم اما یکی از دوستام همسن منه ۵ ساله گوشی داره چیکار کنم که مامان و بابام راضی بشن برام گوشی بخرن؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
یه بدبخت بیچاره
۱۵:۴۶ ۰۳ تير ۱۴۰۱
سلام . من ۱۵ سالمه و من گوشی و سیم کارت ندارم . چجوری پدر و مادرمو راضی کنم که برام گوشی بخره ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
صوفی
۱۶:۰۹ ۰۹ تير ۱۴۰۱
به نظرم اونا منتظرن 18 سالت بشه
Iran (Islamic Republic of)
سارینا
۱۰:۲۹ ۰۳ تير ۱۴۰۱
واقعا من دیگه خستم شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
من 13 ساله ام گوشیم j5 خیلی ام راصیه ام روبیکا دارم اینستا دارم واتساپ شاد هم دارم
Iran (Islamic Republic of)
سلام ..
۱۵:۵۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
من 11 سالمه یه تبلت داشتم که مال مامانم بوده قبل تولد من خریده که الان جدیدترین نسخه ی شادتو برام باز نمیکنه ... و در این حد داغونه
خلاصه اونو گذاشتم کنار .. داداشم 7 سالشه یه تبلت داره مشترک استفاده میکنیم من چند هفته دیگه میرم تو 12 سالگی و گوشی شخصی ندارم ولی برادرم که از من کوچیکه تره داره ..
خب یعنی چی ؟
Iran (Islamic Republic of)
شایان
۲۱:۲۳ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
سلام من شایان هستم و 16سالمه و 11t pro دارم گوشی واقعا چیز مهمی هست ما اگر گوشی نداشته باشیم انگار هیچی نداریم گوشی میتونه در خوشحالی ها غم ها و همه ی زمان های زندگی کنارمون باشه و باهاش کیف کنیم ولی مهم ترین چیز تو زندگی سلامتی هست که باید داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۳۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
دقیقا. منم همسن توام و موافقم باهات. البته فقط واسه نوجوانان ن بچه کوچولوهای زیر ۱۲ سال.
Iran (Islamic Republic of)
محمد طاها گودرزی
۱۶:۱۴ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
سلام دوستان من ۱۲ سالمه میخواستم باهاتون یک صحبت کنم میخواستم بگم که گوشی مال همه افراد نیست فردی مثلاً دوست ناجوری داره می کنند و آلودگی های خیلی بد در آنها به وجود می آورد پس گوشی مال همه افراد نیست مثلاً والدین باید شرت این چند را قبول کند و برای فرزندان خود گوشی بخرند مثلاً باید از بچه خود اطمینان داشته باشند که به آنها همچنین وسیله همه کاره را به آنها بسپارند شرط دوم این که والدین باید اگه بشود باید هفته ای یکبار گوشی فرزندان خود را چک کنند ولی بدونید که باید این شهرها را بسیار خوب رعایت کنید خدایی نکرده فرزندان خود را با دستان خود خوارن گردانید شرکت‌ها را اجرا نمایید و اگر توانستید برای فرزندان خود گوشی بخرید خداحافظ
Iran (Islamic Republic of)
مهم نیس
۱۰:۱۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
من الان 13 سالمه گلکسی s21 دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
من 13سالمه ولی یک تبلت لنوو دارم مامانم برای تولدم قراره که گوشی 11t بخره
Iran (Islamic Republic of)
نیایش
۱۴:۱۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام امیدوارم که حال همتون خوب باشه من اسمم نیایشه ۱۲ سالمه و تبلت دارم البته قراره ۱۳ سالگی گوشی بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
Pouyan iPhone
۰۰:۰۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام من پویان هستم و ۱۳ سالم هست من تز ۶ سالگی آی‌پد اپل داشتم
الان ایفون ۱۳ پرو مکس خریدم همراه با اپل واچ سری ۷ من اینقد عاشق اپل هستم که الان خودم با بجودی که ۱۳ سالم تست کارشناس و مشاور خرید محصولات اپل هستم

من کوشیم ایفون ۱۳ پرو مکس
و تمام
بای
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۴:۱۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
اون 3 نفری که این پست را منفی زدن چشم نداشتن ببینن مردم خوشحال میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام من اسمم آویسا هست و گوشی من a12 هست و من وقتی 6 سالم بود برام تبلت خریدن و الان این گوشی داداشمه که 6 سالشه و گوشیش a12 هست و الان مامانم گوشیمو گرفته و فروخته و من به بابام گفتم گوشی ایفون 12 میخوام و بابام گفت برات میخرم به یه شرطی که کار بکنی منم قراره از فردا شروع کنم و گوشی جدیدی داشته باشم بای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام تابستون امسال من ۱۱سالم تموم میشه
۹سالگی بع مامان و بابام گیرمیدادم گوشی میخواستم و آخرشم نشد
ولی امسال واسه تولدم از بابام قول گرفتم تا ببینیم چیمیشه
Iran (Islamic Republic of)
Sana
۱۷:۵۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام
واقعا من بعضی چیزا رو که خودم شاخام در اومد بچه ۱۰ ساله از الان گوشی میخاد ؟
Iran (Islamic Republic of)
صوفی
۱۶:۱۲ ۰۹ تير ۱۴۰۱
بخدا منم همینطور
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
انگلیس
۲۰:۵۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینجا تو انگلیس استفاده از گوشی شخصی برای کودکان زیر ۱۳ سال ممنوع هست کلن!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
your mother
۰۰:۲۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
ولی ای پی تو مجارستانه ها این ای پی انگلیسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
منم ندارم دلم تو a32هس
Iran (Islamic Republic of)
سوگند
۱۷:۲۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام من سوگند هستم . امید وارم حالتون خوب باشه بچه ها من اهل امریکا هستم شاید باورتون نشه من مکافات تونستم فارسی رو یاد بگیرم .بچه ها می خواستم بگم من ۱۱ سالمه و مادر و پدرم برام یه گوشی آی‌فون ۱۳ خریدن
Iran (Islamic Republic of)
fdgvnhnn
۱۶:۳۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
ای پی تو زده که ایران زندگی میکنی حالا برو سر درس و مشقت
Syrian Arab Republic
.
۱۳:۲۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام ببخشید منم مطمعن نیستم سوگند داره راست میگه. ولی در رابطه با تصویر پرچم گاهی اوقات داخل یه کشوری ولی یه پزچم کشور دیگه رو میذاره. ضمنا سوگند گوشی واسه بچه ۱۱ ساله زوده
Iran (Islamic Republic of)
کورش
۱۵:۲۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
من ۱۱سالمه گوشی ندارم ولی یکی از بچه های فامیل ۳ یا ۴ سالشه گوشی a51داره من نمیگم به سن گوشی رسیدم فقط میگم به نظرتون درسته که بچه ۴ساله گوشی داشته باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
هع همتون اومدین حرفاتونو زدین حالا نوبت منع بهترع اول ع همع بهتون بگم قضاوتت نکنید.
من 13 سالمع همه ی فامیلامون ع سنه ۵ سالگی گوشی داشتن در صورتی ک اونا اراکنو من تهران مامانم ن خودش ی گوشی برام میخرع ن میذارع بابام برام گوشی بخرع من دگ خستع شدم.
مامانمم ی گوشی داغون دارع دادع دستم میگع ک با همین گوشی کار کن بعضیا فک میکنن گوشی منع بعضیا هم میدونن ک من بدبختم.
منم دیگع فقد دارم ی ادم عقده ای میشم هع
Syrian Arab Republic
شاهرخ
۱۳:۴۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
خخخخ. گوشی در کمترین حالت واسه 12 به بعد خوبه و در بیشترین حالت 14 به بعد. ولی با داشتن گوشی برای تو به شخصه مخالفم. چون از طرز نوشتن لاتی ات معلومه که تو گوشی میخوای کجاها بری و میخوای تو گوشی چیکار کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
خوب ولی در چند سالگی
Iran (Islamic Republic of)
اراد
۱۳:۵۹ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
سلام دوستان
عیدتون مبارک
اومدم بگم که......‌
بعضی از والدین برای این گوشی نمی خرند که فرزندشان چند عیب داره که برای داشتن موبایل
لازمه برطرف شود
مثلاً
1️⃣جا گذاشتن وسایل
اگر ما خدا نکرده موبایل شخصی خودمون را یکجا جا بزاریم شاید اصلا نتوانیم پیداش کنیم
2️⃣هواس پرتی
اگر شما هواسمون پرت باشه کسی موبایل شخصی خودمون را بدزد یا شاید هواسمون نباشه گوشیتون زمین بخورد
3️⃣آشنا نبودن با سایت های هکر
سایت هایی مثل میکی موس یا گروه sharck
که یعنی کوسه در واتس اپ یا اینستاگرام برای بعضی ها لینک های می‌فرستند که با وارد شدن
در آن لینک ها هک می شوید
..پایان سخن..
امیدوارم به کارتون بیاد
عیدتون هم مبارک
خدا حافظ
Finland
مصطفی یازدهم انسانی
۲۳:۴۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
با سلام. در سنین قبل از ۱۸ سالگی خریدن گوشی به ارضای والدین احتیاج دارد. البته من با والدینی که برای کودکان و نوجوانان کمتر از ۱۳ سال خود قصد خریدن گوشی رو دارند موافق نیستم. از نظر روانشناسان سن خریدن گوشی بعد ۱۳ سالگی خوبه. البته هر دختر یا پسری که بین ۱۳ تا ۱۸ سال دارد و والدین ایشون برای داشتن گوشی دختر یا پسر ۱۳ تا ۱۸ ساله مخالفن نمیشه گفت که دارند اشتباه میکنن. قبل از ۱۸ سالگی اختیار فرزند دست پدر و مادرش است. مثلا بنده الان ۱۷ ساله هستم. پدر و مادرم قانونی که گذاشتن اینکه ما از ۱۴ سالگی اجازه داشتن گوشی رو داریم. من هم از ۳سال قبل گوشی دارم. البته بعضی از والدین زمانی که احساس کنند فرزند خود میتواند خوب یا بد را تشخیص دهد در هر سنی(غیر کمتر ۱۳)اقدام به خرید گوشی برای فرزند خود میکند. حتی ممکن است که والدین نگران دختر یا پسر ۱۸ ساله خود باشند و حتی با او صحبت کنن(چون به سن قانونی رسیده اختیار خودشو داره) که دختر یا پسر ۱۸ ساله مثلا در ۲۰ سالگی اقدام به خرید گوشی کنند. مثلا من برادر ۲۴ ساله دارم از ۱۷ سالگی اقدام به خرید گوشی کرد. چون خودش به پدر و مادر گفته بود که احساس میکنه در سن ۱۷ میتونه هیجان داشتن گوشی رو داشته باشه.حتی خواهرم ۱۵ سالشه ولی اصلا از گوشی خوشش نمیاد چون احساس میکنه هیجان نداره.بخاطر آموزش آنلاین پدرم براش یه تبلت خرید.خواهرم هم گفت تابستون استفاده نمیکنه.چون دوس نداره. اتمام سخن. به خدا گریه ام میاد نظرم منتشر نشه.
Iran (Islamic Republic of)
جهان
۱۶:۵۱ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
آفرین پسر. عالی بود. اول ک حرفاتو زدی انگار سنت خیلی بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۱۹:۳۷ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
سلام من ۱۰ سالگی هستم در اول ماه ۱۰ سالگی به من گوشی سامسونگ ۱۲ aخریدن و نو است اما و با ۴ ملیون خریدیم اما باید خیلی درس بخونین و خیلی خوب بگیرین تا در ۱۰ سالگی براتون گوشی بخرند
Iran (Islamic Republic of)
اراد
۱۵:۲۸ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
زارت من 6 ساله دارم درس میخونم تو کارنامم 1 خوب هم نداشتم همش خیلی خوب بوده ولی کو گوشی این دلیل منطقی نیست
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین سجادی
۱۶:۲۰ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
سلام من ۱۳ سالمه و بابام هم برام یه گوشی ارزون شیائومی Redmi 9A خریده پدرو مادرم هم جزوی وخودشون اهل گوشی هستن پدر و مادرم به من گفته بودند که اگه وارد پایه دهم دبیرستان بشی برات گوشی میخرم ولی خواهرم آنقدر اصرار کرد که تو این سن برای من گوشی خریدن من که خیلی راضیم عالیه
Iran (Islamic Republic of)
تاج محمد چابکی
۰۷:۱۵ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
من ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰جم می میخام
Iran (Islamic Republic of)
گوشی
۱۴:۱۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
من ۱۱ سالمه گوشی میخوام بابام برایم نمیگیره وضع مالیمون هم خیلی خوبه همه فامیل هامون هم گوشی دارن بجز من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
من الان ۱۲ سالمه ولی مامان بابام برام تبلت یا گوشی نمیخرن فکر میکنن ما مثل اونا زمان قدیم هستیم که بریم؟ تو کوچه لی لی بازی کنیم ولی فکر کنم بعد از عید بخرن برام چون من همیشه پنهونی گریم میگیره وقتی که گوشی یا تبلت دست یه بچه ۵ یا ۶ ساله میبینم الان دختر عموی من ۵ سالشه تبلت داره ۵ میلیون خریده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
کو
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۴۵ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
سلام ۱۸سالمه یک ماهی هست که گوشی دست و دوم و شکسته ای دادن بهم یک عمر درس خوندم، گفتم من از کسایی که گوشی دارن جلو میزنم ولی نشد......در نهایت غصه ای بیش نشد .هنوز هم دارم میسوزم الانم میخام برم گوشیم با سنگ نابود کنم اون زمانی که می خواستم نبود الان دیگ میخام نباشه به درک.....
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۱:۱۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
من ۱۰ سالمه ایفون ۷ دارم واقعن بدرد نخوره حالا برام میخوان ایفون تن بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
اراد
۱۵:۳۰ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
بچه برو سر درس و مشقت
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۳:۰۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
برو سر مشقات
Iran (Islamic Republic of)
حانیه
۰۴:۱۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
من ۱۲ سالمه اونوقت گوشی ندارم و اینکه گوشی مامانمم داغونه a20s هست که الان هرچی تو بازار بگردی پیدا نمیکنی چون خیلی پایین رده است اونموقع تو میگی ایفون ۷ داری و حالا دوست داری ایفون ۱۰ داشته باشی؟؟؟؟واقعا خوشبحالت با این پدر و مادرت
Iran (Islamic Republic of)
ماهور
۱۴:۴۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
سلام من چند تا از نظر هارو خوندم الان من نزدیک 13 سالمه مامانم یک گوشی جدید گرفته گوشی قبلیشو داده به من برای همین برنامه شاد چون هر روز کلاس انلاین داریم خانواده داییم همشون از 4 یا 5 سالگی برای بچه هاشون گوشی گرفتن ولی من نداشتم قبلا خجالت میکشیدم اما قبل اینکه گوشی داشته باشم دیگه خجالت نمیکشیدم چون میدونستم حتما ضرراتی هم داره تازه از همه ضرر هاش متوجه شدم اصلا خوب نیست اما برای بعضی کار های ضروری لازمه من برای کارهای ضروری استفاده مبکنم توی این چند سالی که از عمرم گذشته به اندازه خودم میدونم چی برام خوبه و چی بده اصلا به دنبال چیز های بد توی غضای مجازی نمیگردم البته به کسی بی احترامی نمیکنم فقط یکم اط خودم خواستم بگم بنظرم برای بچه های کوچیک گوشی نخرید فقط عمرشون هدر میره تقریبا منم عمرم چند ماهیش هدر رفته اما خودم کمتر استفاده میکنم تا بتونم کار های دیگه رو هم انجام بدم
Finland
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
برای تو که تازه تزدیک ۱۳ سالته خوب نیست. برای من که ۱۴ سالمه خوبه. چون ما نوجوان بحساب میایم و بچه کوچیک نیستیم. تو کوچیکی.
Iran (Islamic Republic of)
اراد
۱۵:۳۲ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
ناشناس که اومدی این حرفو زدی برو تحقیق کن نوجوان ها از 13 سال به بالا هستن
Finland
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
اراد من دارم میگم این خودش بی سواده که اینو نمیدونه به خودش میگه کوچیک.منظور منم این بود کنایه بود حرفم. از اینکه خودش معلومه سنش کمتره میخواد به ۱۳ ساله و... بگه بچه کوچیک. حسودیش میشه. همین داداش.ضمنا نوجوانی از ۱۲ تا ۱۸ سالگیه من اینو میدونم.
Iran (Islamic Republic of)
آیدین
۲۱:۳۹ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
من کلاس سوم هستم و بچه هستم که این پیام را میدهم من به پدر و مادرم گفتم که باید کلاس چهارم گوشی یا تبلت بگیرند چون تمام بچه های فامیل گوشی مخصوص دارند
Iran (Islamic Republic of)
اراد
۱۳:۱۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
ما که جرات نداریم واسه والدین خط و نشون بزاریم
Finland
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
اره اراد. ما دهه هشتادیا جرئت نداریم خط و نشون بذاریم. حالا دهه نودیا رو میبینی چقدر پررو شدن. ضمنا دختر بچه یا پسر بچه. تو اگه میخوای مثل اونا بدبخت بشی گوشی بگیر تو کلاس چهارم. گوشی برای کلاس هفتمی به بعد خوبه. نه واسه تو. میبینی آراد. واقعا ما جرئت نداریم. ولی دهه نودیا متاسفانه خیلی پررو و بی ادب شدن. درست نمیگم؟
Iran (Islamic Republic of)
اراد
۱۵:۳۳ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
حرفت راسته ناشناسی که بعد از من پیام دادی
Iran (Islamic Republic of)
جهان
۱۶:۵۵ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
منم بات موافقم ناشناس. حالا ما ک دهه هفتادی هستیمو چ مگی؟ من حتی بچ بودم مثلا همسن این بچه ک سومه حتی روم نمشد ب مامان و بابام وقتی ناهار درست مکردن و مگفتن باید بخوری، ن بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
الان که پیام هار اخواندم حالم خوب شد چون دیدم تنها نیستم
و اینکه خووشحال شدم که من برم تیز هوشان برام میخرن الان ششمم و دارم می خونم تا برم اما بعضیا دانشگاه براشون خیلی ناراحت شدم
Iran (Islamic Republic of)
دعا کنید
۰۸:۳۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
من 12 سالمه اما مامانم برام گوشی نمی خره پارسال گفت سال دیگه امسال میگه تیزهوشان قبول بشو من وقتی می بینم دوستا همشون بلا استسنا گوشی دارن نباید دلم بسوزه ترو خدا دعا کنید قبل عید برایم بخری ارزو به دل نمونم که گوشی را به دوستای ابتداییم نشون بدم ترو خدا اگر هم نشد دعا کنید تیزهوشان قبول بشم چون اگه نشم باید کلاس10 تیز هوشان قبول بشم تا بخره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۵۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
ما دعا کنیم گوشی به تو برسه؟ خودمون ندارطم چی برو سر درست
Finland
حامد
۲۱:۴۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
سلام علی. امکانش هست بگی چند سالته؟ ضمنا تو که میخوای گوشی داشته باشی پس بزور داری تیزهوشان شرکت میکنی که حتما بهت گفتن قبول شی میخریم؟ ارع؟ خخخخخ. سر در نمیارم.
Iran (Islamic Republic of)
پیام
۰۸:۴۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
سن استفاده ازموبایل بستگی به سن وشعور تون داره عزیزان اگه توسن پائین موبایل داشته باشین مثل اینه که به یه بچه ۲ساله چاقوبدی بگی میوتوخودت پوست بکن
United States of America
پارس
۱۵:۱۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
بله. درسته ولی متاسفانه بعضی والدین بچه هاون رو درک نمیکنن و با اینکه بچه هاشون لیاقت اون چیز رو دارن باز هم کاری نمیکنن.البته این جور والدین کمتر پیدا میشن.پس معمولا نظرات والدینتون به صلاحتونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
بچه کوچولو ها حمله کردن
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۰۰:۵۵ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
حملهههههه
Iran (Islamic Republic of)
ی ادم
۱۰:۲۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
من 14 سالمه نمد چرا گوشی نمیگیرن برام به مامان بابام میگم میگن بهم برام زوده
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۰۰:۵۷ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
ن بابا تو که کوچولو نیستی. دیگه بچ حساب نمیای و نوجوان محسوب میشی و گوشی واسه تو مناسبه. تو هم مثل ما جومونگی
Iran (Islamic Republic of)
م ح م د
۱۷:۲۳ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
حالا خوشا به حال شما ها که تبلت یا گوشی قدیمی هم دارید
من ششمم هر کاری گفتن کردم بازم نمیخرن
اخه ظلم نیس پسر خاله ام A52داره سومه اونوقت من باگوشی مامانمم
Iran (Islamic Republic of)
حانیه
۰۴:۱۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
اره دقیقا پسر خاله ی من داره میره کلاس سوم گوشی a12 داره ولی من نه
Iran (Islamic Republic of)
Zahra
۱۱:۳۱ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
به نظر من موبایل لازم میشه و انقدر بچه ها عقل و شعور پیدا کردند که بچه ۴ ساله با ادم جوری کل کل میکنه که جوابی نداری بهش بدی /:
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
سلام من دختری نوجوان ۱۴ ساله هستم و پدرو مادرم برایم قراره یک گوشی بخرند❤
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
عهه واقن گوشی ندارین؟متاسفم
من دارم a12sخیلیم راضی ام راستی من ۱۲ ساله هستم ۳ روز بعد تولدمه ولی واقن چرا گوشی نمیخرن اصن ببینین مامان منم برا من نمیخرید بعد دید سر گوشی با خواهر دعوام میشه بعد برام یکی خزید یه سال پیش خریدیم ۵ میلیون
Finland
عرفان
۱۹:۴۴ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
گوشی واسه دختران و پسران زیر ۱۲ سال ممنوعععععععععععععععع. گوشی فقط فقط برای افراد ۱۲ ساله و بیشتر مناسبه. واقعا برای خانواده هایی که برای بچه زیر ۱۲ سال خودشون گوشی میخرن هزار بار تاسف و صد حیف. واقعا میخواید بچه هاتون رو بدبخت کنید هان؟ گوشی مثبت ۱۲.مثبت ۱۲.مثبت ۱۲.مثبت ۱۲.زیر دوازده سال ممنوعععععععععع.هرچیزی سن قانونی داره. سن قانونی گوشی هم ۱۲ سال. اصلا برای بچه های زیر ۱۲ سال خودتون گوشی نخرین. سن خریدن گوشی برای دختران و پسران بین ۱۲ تا ۱۸ سال هست. از ۱۸ سال به بعد شاید لازمه. ولی زیر اون فقط فقط ۱۲ تا ۱۸.هرکی موافقه لایک کنه.مرسی. هرکی هم مخالفه حق نداره دیس لایک کنه. یا کامنت بزاره. یا هیچی. تو دل خودش مخالف باشه. ولی من اجازه نمیدم کسی کامنت منو دیس لایک کنه. یا لایک. یا کامنت. تمااااااام. ممنون. عرفان هستم. ۱۷ سالمه.
Finland
حامد
۲۱:۴۶ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
عرفان جان. گفتی کسی دیس لایک نزنه ۷ تا دیس لایک خوردی. خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۰۰:۵۸ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
هرکی دیس لایک کرده کمتر ۱۲ سال داره ولی عرفان جون حرف تو درسته♥
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه زهرا خلیلی
۱۷:۱۶ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
من خیلی بد بختم ۱۱روز دیگه ۱۲سالمه اون وقت یه تبلتم نمی خرن بخدا من خودم می فهمم عقل دارم .بخدا دختر عمو ها پسر عموهام همه دارن اما مممممممممننننن بدبخت بیچاره ندارم مامانمم اصلا گوشیش را نمی ده اخه من به کی بگم به دادم برسه من می خواهم درس بخوانننننننننمنننممنمممممممم خخخخخخددددداااااااا
Iran (Islamic Republic of)
یه بنده خدا
۱۰:۴۲ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
بنظر من خریدن گوشی واسه بچه های کوچیک خیلی خوب نیس
Iran (Islamic Republic of)
pari
۲۲:۴۶ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
خدایی می‌خری پدر و مادرم برام گوشی نمیگیرند الان پسر عمو و دختر عموم a12 دارن منم یک تبلت همگی دارن شادم بالا نمیاره کلاس دهمم
Iran (Islamic Republic of)
اراد
۱۳:۱۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
واقعا گوشی لازمی
Netherlands (Kingdom of the)
ایلیا
۲۰:۵۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
من ۱۲ سالمه چن ماه دیگه میرم تو ۱۳ بعدش من تبلتم ۹ تومنه به پدر مادرم میگم اینو
واسم بفروشین یه گوشی ‌poco f 3 که ۸ تومن برام بگیرین میگن تو هنوز یچه ای !
یه نفر به من توضیح بده گوشی و تبلت چه فرقی باهم دارن ک من قانع بشم
واقعا پدر مادر خیلییییی قانعی دارم
Iran (Islamic Republic of)
کمک کننده ناشناش (اپل دان سابق)
۱۲:۴۰ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
تنها فرق واقعیش اینه که بیشتر تبلت ها سیمکارت خور نیستن
Iran (Islamic Republic of)
کیان رزاقی
۲۲:۰۳ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
منننننننن هم همین مشکل رو دارم میگم چه فرقی داره من الان باتبلتم نمیتونم زنگ بزنم به بقیه اون وقت من ۱۴ سالمممممممم
Iran (Islamic Republic of)
م س ح ن
۱۴:۵۳ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
مادر و پدرم آدمای بی منطقی هستن
من الان 13 سال و شش ماههکلاس هفتم هستم ولی گوشی ندارم
یه تبلت دارم که 16 تا حافظه داره و 1 گیگ رم مال 8 سال پیش هم هست
نمی تونه تلگرام رو بالا بیاره
وقتی بهشون میگم برام گوشی بخرید میگن پول نداریم و بهونه میارن که لازم نداری اونوقت 1 و نیم میلیون تومان 8 سال قبل دادن برای داداشم که کلاس هفتم بوده تبلت خریدن
اون موقع 1ونیم میلیون تومان خیلی زیاد بوده
اگه به پول الان حساب کنی برای داداشم 10000000 خرج کردن و این واقعا اعصابمو خورد می کنه
بچه عموم که کلاس چهارم هست poco x3 GT داره
اون یکی بچه عموم که کلاس چهارم هست تبلت با حافظه 32 گیگ داره
دختر داییم که همسنم هست poco x3 GT داره
تو شهر خودمون به اندازه 1 هکتار زمین دارن
تو شهر خودمون به اندازه 2000 متر خونه دارن
تومشهد آپارتمان 70 متری کنار حرم دارن
تو تهران منطقه 3 200 متر خونه دارن
ولی تو بد بختی زندگی می کنیم
وقتی میگم 100 مترشو بفروشید میگن کسی نمی خره اونوقت مردم میرن متریک17 میلیون برای1متر جا میدن
من چه کار کنم به خدا چه کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
کیان رزاقی
۲۲:۰۵ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
بهت هق میدم خیلیییییییی حس بدی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
خود خودمی کاش مادر پدرا درک کنن زمان اونا با ما کاملا متفاوت هست میگن ما با اسباب بازی بازی می کردیم اینا رو نمی دونستیم خوب مادر من پدر من اون موقع معلومه که نبوده الان فرق کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
منم داداشم کلاس پنجم بود براش گوشی خریدن رفت هفتم براش لب تاب خریدن خواهرمم 6 سالش بود گوشی قبلی مامانم شد برای اون به جایی که بشه برای منم الان یه تبلت دارم مث تو 3 هفته هم هست شارز نمیشه سوکتش خراب شده بابام میگه از پول تو جیبیات بده برم درستش کنم میگم بابا این 7 ساله دارمش من 13 سالمه چرا برام گوشی نمی خری میگه به دردت نمی خوره میگم چرا برای داداش کلاس 5 بود خریدین گفت به توچه برای زبانش بود منم میگم خوب منم کلاس دارم میگه لب تاب داری
مامان بابا ها فکر میکنن ما تو زمان خودشون هستیم که بریم تو کوچه با تایر بازی کنیم که تازه این هم نمیزارن
Iran (Islamic Republic of)
اراد
۱۳:۱۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
گوشی حقته
Iran (Islamic Republic of)
.
۲۰:۳۹ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
من 14 سالمه کلاس ها هم املاین هست هنوز گوشی ندارم از گوشی مادرم استفاده میکنم خودم خجالت میکشم تک تک بچه های کلاسمون گوشی دارن من روم نمیشه بچه های فامیلمون 7 سالشونه گوشی دارن یکی تو فامیل و دوستام نیست گوشی نداشته باشه نه اینکه بحث سن باشه اصلا نمیخرن همش امروز و فردا میکنن واقعا دیگه دارم عصبی میشم من هنوز اجازه ندارم یه چیزی تو گوگل سرچ کنم ب_ب
Iran (Islamic Republic of)
ی ادم
۱۰:۲۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
ولی مامان بابام بحث سن میکنن میگن برات زوده منم 14 سالمه همه پسر داییم بچه هاشون گوشی دارن من از گوشی زاقارت مامانم استفاده میکنم ک وقتی هنگ میکنه 5 ساعت روش میمونه وقتی کسی ب گوشی مامانم زنگ میزنه هنگ میکنه صدای تراکتور میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
حق میدم منم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۴۱ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
سلام بچه ها من علیرضا هستم 12 سالمه من یه گوشی دارم ولی زیاد به درد بخور نیست اسمش نوکیا 2.2 هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
سلام به همه دوستان من یه دختری هستم ۱۱ سالمه و همهی دوستام گوشی های مدل بالا دارن یعنی همکلاسی هایم که هم سن خودمم هستن ولی من یه تبلت قدیمی دارم که دوربینش اصلا خوب نیست و هی هنگ میکنه......... یه روز رفتم و به مامانم گفت مامان من دیگه تبلتم قدیمی شده دلم میخواد گوشی داشته باشم مامانم گفت از بابات سوال کن و با پولی که جمع کردی بخر گفتم باشه و اینا شب به بابام گفتم و کلا بابام حرفمو جدی نگرفت و بحث و عوض کرد فرداش من یکم غمگین بودم بعد مامانم گفت به خاطر گوشی که ناراختی بعد گریم گرفت ولی باحرف هایی که مادرم بهم زدخیلی خیلی اروم شدم. و از فکرش کاملا بیرون اومدم و گفتم هرچه مادر و پدرم صلاح بدونن مامانم که گفت اگر برات الان بخریم رو درس ت نمیتونی تمرکز کنیو اینا.. ولی بچه ها میخوام اینو بهتون بگم کسایی. که تبلت یا گوشی ندارن اصلا مهم نیستش چون پدر و مادر صلاح مارو میخوان و نمیخوان ما اسیبی ببینیم. امیدوارم تونسته باشم به شما هم امیدی بدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
آفرین منم یه مدت تو فکر گوشی بودم ولی دیدن هیچ ارزشی ندارده
Iran (Islamic Republic of)
اراد
۱۳:۲۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
همه کسایی که گفتن این پست خوب نیست واقعا چه فکری دارید هر قلطی بکنیم برامون نمیخرن می خواهی بفهمین میخواهین نفهمین به نظرم پستی بود که لیاقت 20 تا لایک را داشت
Iran (Islamic Republic of)
somebody in no where
۰۸:۱۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
متاسفانه بنده 17 سالمه .پارسال برای من موبایل خریدن و 4 ماه بعد از خریدن کلا موبایلو ازم گرفتن.به دلیل این تفکر غلط که هیچ بچه کنکوریی نباید موبایل داشته باشه. حتی بدون اینکه ببینن ایا ظرفیت استفاده از موبایلو دارم یا نه. و حتی در این صورت که کنکوری نبودم و تازه سال اول دبیرستان بودم....وقتی ادم میبینه که همه بچه های کلاس موبایل استفاده میکنن و تو استفاده نمیکنی ....از درون پودر میشی
Iran (Islamic Republic of)
setayesh
۲۰:۵۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
من ۱۲ سالمه گوشی نمیگیرن برام ولی دختر خالم ۷ سالشه A10 داره من J7دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
گوشی تو که بهتره
Iran (Islamic Republic of)
جهان
۱۷:۰۸ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
کاری ب دختر خالت نداشت باش.ضمنا ناشکری نکن گوشی ک دری. امضا دو طرفه. سن ی امضا باید پدر و مادرتم امضا بزنن.ک زدن.پس از گوشی هم نارضایتی نداشت باش. من خودم وقتی کنکور قبول شدم بابام خرید واسم.اونم گوشی نوکیو. کاری هم ب نسل خراب نود نداشت باش. شما دهه هشتادی ها و ما دهه هفتادی ها نسلمون کج نیس و نباید به نسل کج دهه نودی ها حسادت کنیم. اصلا مناسب سن دختر خالت نیس. واس سن ت خوبه و دری ولی ناشکری نکن همین ک گوشی دری خوبه. فمیدی؟
Finland
ناشناس
۲۱:۴۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
ستایش جان. خداروشکر باید کنی که گوشی داری عزیزم. ♥
جهان باهات موافقم عالی گفتی عالی
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۰۸ ۳۰ دی ۱۴۰۰
من 12 سالمه برام گوشی نمیگرن ولی فامیلا گوشی دارند حتی اندازه ی خودم هستند یک گوشی زپرتی اونم برای مادرمه جی 5 زپرتی ترین گوشی دنیا تازه می گن برات گوشی بگیریم درستو نمی خونی با اینکه توتکالیف زودتر از همه میفرستم دوستم درسش خوبه گوشی داره یعنی هرکی گوشی داسته باشه درس خون نیست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۵۶ ۳۰ دی ۱۴۰۰
من ۹ سالمه وگوشی دارم اسم گوشی‌من هست ام 12وسیم کارت و رم دارم
Iran (Islamic Republic of)
اراد
۲۰:۳۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
با اقل هر گوشی رم داره نه فقط گوشی تو
Iran (Islamic Republic of)
بایرام
۱۵:۵۱ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
با عقل.«عقل» درسته نه «اقل»
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۵۴ ۲۴ دی ۱۴۰۰
من ده سالمه یک تبلت دارم که مال خودم نیست و مال یازده سال پیشه و نه رم داره نه سیم کارت و تازه به این دلیل دستم رسید که معلم زبانم ازمون دیکشنری میخواد
من با همین تبلت داغون کار بلد گوشی و تبلت شدم و الان تو خانواده ی ما هرکی گوشیش خذاب میشه میاره پیش من تا درستش کنم
اما همه ی دوستامه گوشی های مدل بالا دارن به هیچ جا نرسیدند و حتی نمیدانند 4×8چند میشه
Iran (Islamic Republic of)
اراد
۲۰:۳۹ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
اخه بی اقل هر دستگاهی رم داره تو چطور میگی تبلتم رم نداشت
Iran (Islamic Republic of)
بایرام
۱۵:۵۲ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
آخه بی عقل. عقل رو «اقل» مینویسن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
درست صحبت کنین منظور دوستمون از رم ، کارت حافظه است یه سریا به کارت حافظه میگن ، رم پس توهین نکن و زود هم قضاوت نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۳ دی ۱۴۰۰
عالی
آخرین اخبار