مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: این 2 واحد جدید کارخانه نمک زدایی با اعتباری بیش از 66 هزار میلیارد ریال در دهه فجر امسال وارد مدار تولید خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ هوشنگ صیدالی مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: با بهره برداری رسمی از این 2 پروژه، تولید نفت این شرکت به حدود 635 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از هفت هزار نفر در این صنعت مشغول به کار هستند.

صیدالی گفت: موقعیت استقرار تأسیسات این شرکت در چهار استان کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، بوشهر و فارس از ویژگی‌های خاص این شرکت است که با قرار گرفتن تلمبه خانه عظیم گوره و چندراهه نفت خام صادراتی کشور در حوزه عملیات آن، شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران را به قلب صادرات نفت خام مناطق نفت خیز جنوب تبدیل کرده است.

وی بیان کرد: نفت گچساران و چند شرکت مهم دیگر با خط لوله به تلمبه خانه گوره منتقل می‌شود و با افزایش فشار در نهایت به سمت پایانه خارک برای صادرات هدایت می‌شود.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های مهم زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است.

این شرکت با بهره گیری و توانمندی از 10 واحد بهره برداری، 5 کارخانه نمک‌زدایی در مدار، 2 کارخانه نمک‌زدایی در دست اقدام، 11 ایستگاه فشار و تزریق گاز، سه مجتمع بزرگ پالایشگاهی گاز و گاز مایع، سیستم گاز آغارودالان مشتمل بر ۱۲ دستگاه شیرگاه و لخته گیر مایع و چندین واحد آزمایشگاه شیمیایی، 6 واحد آبرسان، حدود 110 تفکیک گر سرچاهی و بوستری، 3 ایستگاه برق فشار قوی و بیش از ۶۷۰۰ کیلومتر خطوط لوله از قطر ۴ تا ۵۲ اینچ، هم اکنون مسئولیت تولید صیانتی از ۱۵ میدان نفتی فعال را با استفاده از ۷۷۵ حلقه چاه بر عهده دارد.

انتهای پیام/ش

تولید بیش از یک میلیارد فوت مکعب گاز خشک در شرکت نفت گچساران

برچسب ها: شرکت ملی نفت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.