ششمین کنفرانس بین‌المللی هنرمندان و متفکران مستقل (افق نو)، 12 تا 14 اسفند ماه در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ششمین کنفرانس بین‌المللی هنرمندان و متفکران مستقل (افق نو) با حضور 40 شخصیت برجسته هنری، آکادمیک، سیاسی، رسانه‌ای و فعالان ضد صهیونیستی آمریکایی و اروپایی با تم «قدس، پایتخت همیشگی فلسطین» 12 تا 14 اسفند ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

نقش اسرائیل در تصمیم ترامپ بر اعلام قدس پایتخت دولت یهود، نقش اسرائیل در غرب آسیا، نقش اسرائیل در اروپا، نقش اسرائیل در آمریکای شمالی، نقش صهیونیست‌ها در جهان در حوزه‌های کنترل آن‌ها بر رسانه‌ها، کنترل آن‌ها بر هنر سینما، کنترل آن‌ها برسیستم مالی و بانکی غرب، کنترل آن‌ها بر وال استریت، کنترل آن‌ها بر مراکز تصمیم‌گیری غرب، تسلط یهودیان صهیونیست بر دانشگاه‌ها و مراکز مطالعاتی و فکری در آمریکا، راهکارهای حقوقی برای پایان دادن به جنایات و نسل کشی 70 ساله اسرائیل، نقش اسرائیل در مذاکرات هسته ایران با غرب، نقش جریان‌های هنری، دینی و ملی‌گرا در برابر لابی اسرائیل، یهودی ستیزی در غرب، نقش هنر و هنرمند در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با لابی تخریب‌گر صهیونیست و ... از جمله موضوعات پیش بینی شده در این دوره کنفرانس افق نو است.

پس از اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل توسط رئیس جمهور آمریکا، ‏ترکیه به روال گذشته که از هر حادثه‌ای موج سواری و بهره‌برداری سیاسی و بین‌المللی می‌کرد، به سرعت اجلاس سران را در ‏آن کشور برگزار کرد. در راستای بهره‌برداری سیاسی به درخواست سعودی اجلاس اتحادیه عرب در سطح وزاری خارجه ‏برگزار شد. لذا با توجه به اینکه ایران از بدو انقلاب اسلامی از حامیان ‏اصلی مسئله فلسطین و پرچم‌دار رویارویی با اسرائیل بوده است، ضرورت داشت که اندیشمندان بین‌المللی و فعالان سیاسی و رهبران مسیحی، یهودی و مسلمان را برای مخالفت با این تصمیم در یک نشست علمی و رسانه‌ای گرد هم آورد.

پژوهشگران می توانند مقالات خود را با محوریت موضوعات مطرح شده، تا جمعه 4 اسفندماه به دبیرخانه افق نو ارسال نمایند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار