عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طبق برنامه ششم توسعه، قیمت حامل‌های انرژی هر ساله باید به صورت تدریجی افزایش یابد. 

////رسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره علت مخالفت مجلس با افزایش نیافتن قیمت حامل‌های انرژی اظهار کرد: طبق برنامه ششم توسعه، قیمت حامل‌های انرژی هر ساله باید به صورت تدریجی افزایش یابد. 

وی افزود: دولت چند سالی  قیمت حامل‌های انرژی را بالا نبرده است در حالی که بنابر اقتضا و شرایط اجتماعی باید این افزایش قیمت صورت بگیرد.

خضری ادامه داد: مجلس فعلا اجازه نداده قیمت حامل‌های انرژی افزایش پیدا کند و با این سیاست مخالف است اما دولت با استفاده از اختیار قانونی برنامه‌ای خود می‌تواند قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه یکی از دلایلی که باعث شد کلیات بودجه در مجلس رأی نیاورد بحث هدفمندی یارانه‌ها بود، یادآور شد: در لایحه بودجه، 23 هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه‌ها اختصاص داده شده بود که مجلس در بررسی این لایحه، 7 هزار میلیارد تومان به مبلغ تعیین شده، اضافه کرد.

وی گفت: با بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق، در مجموع 30 هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه به یارانه بگیران اختصاص داده شد، قرار بود دولت یارانه 34 میلیون نفر را حذف کند اما با افزایش بودجه‌ای که انجام شد مجلس از حذف یارانه 34 میلیون نفر جلوگیری کرد.

خضری اضافه کرد: افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، افراد با حقوق دریافتی کمتر از 2 میلیون و 300 هزار تومان، نباید از چرخه دریافت یارانه حذف شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال‌های آ‌ینده تصریح کرد: همین مشکلی که اکنون برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی وجود دارد در سال‌های آ‌ینده نیز وجود دارد و موانع آن هم بیشتر خواهد شد. 

خضری افزود: اگر در سنوات گذشته این افزایش به تدریج صورت می‌گرفت مشکلی وجود نداشت اما با توجه به شرایط اقتصادی و معیشت مردم اگر افزایش قیمت به یک باره اتفاق بیفتد قطعا در جامعه بازتاب منفی و نارضایتی گسترده‌ای به دنبال خواهد داشت.

وی متذکر شد: ناآرامی‌های اخیر با افزایش قیمت حامل‌های انرژی مصادف شد لذا معتقدم آنچه باعث نارضایتی مردم می‌شود نباید توسط دولت و مجلس مطرح شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، یارانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
ان شاالله مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم هر چه زودتر رفع شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
راستی طبق برنامه ششم از سال 89 قرار نبود از کنار افزایش قیمت حامل های انرژی سهم یارانه مردم نیز به همان میزان افزایش یابد تا به اصطلاح خود مردم در نحوه مصرف مدیریت کنند؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
با 45 هزار تومن یارانه چیکار میشه کرد اخه به کدوم زخم زندگیمون بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
قیمت حامل های انرژی نسبت به چند سال قبل گران تر شده...پول اب و برق و گاز و بنزین و ...اما یارانه ها همونه که چند سال قبل بود تازه قراره حذف هم بشه ...درامد مردم هم که افت کرده..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
این اقا از مرفه های بی درد هستش و بنزین هم اگر 4000 تومن بشه براش مهم نیست
آخرین اخبار