به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛روز گذشته سی و ششمین جشنواره فیلم فجر کار خود را با اکران فیلم کامیون به کارگردانی کامبوزیا پرتوی در پردیس سینما گالری ملت آغاز کرد. اما همانند هر سال حاشیهای پر رنگ تر از متن داشت. حاشیه ای که از ترافیک بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی آغاز شد تا طبقات پردیس سینمایی ملت و باغ کتاب کشیده شد.
جشنواره امسال را به نوعی پازل هزار تیکهای است که هر تکه آن در گوشه ای از شهر تهران قرار دارد. و این کار اهالی رسانه سخت کرده است.
ورود ماشین به پارکینگهای در نظر گرفته شده یک بحث مفصلی است که پرداختن به آن فقط وقت خوانندگان این گزارش میگیرد چراکه هر فردی می تواند پیش بینی کند که وضعیت تردد سمت نیایش و پردیس ملت کاری دشوار است و عبور و مرور را برای رهگذران سخت کرد.
اما حواشی پازل هزار تیکه فجر به اینجا ختم نمیشود. آنتن دهی ضعیف موبایل، قطعی اینترنت، صدای نامناسب سالن نشست خبری ا مشکلات دیگر اهالی رسانه است که خودنمایی می کند. آشفتگی و شلختگی اجرای نشست های پرسش و پاسخ و پراکندگی فضاهای درنظر گرفته شده برای اهالی رسانه، چراغ خاموشی برای اولین روز از نمایشهای پردیس سینمایی ملت است.
خوشبختانه فیلمها با حضور عوامل و خبرنگاران و منتقدان سرموعد مقرر، اکران شد. خوب و یا بد هر آنچه که محتوای فیلمها را در برمی گرفت باعث شد رضایت نسبی برای مخاطبان خود ایجاد نکند تا حدی که منیژه حکمت در نشست پرسش و پاسخ علی رغم اینکه از زحمت خبرنگاران و منتقدان تشکر کرد، در پاسخ به یکی از خبرنگاران درخصوص ساخت فیلمش، گفت: غلط کردم! و پاسخ صریح و روشنش در لحظه تیتر درشت رسانه ای شد.
بعد از اکران «کامیون» و «جاده قدیم»، «فیلشاه» تنها انیمیشن جشنواره در آخرین نوبت نمایش با تاخیر به نمایش درآمد؛ تاخیری که به دلیل صرف شام حاضران جشنواره بود و بارها صدای بلندگوهای سالن برای آغاز اکران «فیلشاه» بلند میشد.
اولین روز گذشت، اما امیدواریم همانگونه که محمود گبرلو مجری جلسههای پرسش و پاسخ ها گفت؛ از امروز نظم و آن شور و هیجان جشنوارههای فیلم فجر به سی و ششمین دوره از این رویداد فرهنگی برگردد. نه اینکه با جداسازی هنرمندان و رسانه و اکرانهای مردمی در سینمای سطح شهر و اکران اهالی رسانه در پردیس سینمایی ملت، تک تک پازلها را به سختی جور کنند.
انتهای پیام/