۹ تیم بهداشتی از شهرستان‌های مختلف استان کرمانشاه، با هدف ارائه خدمات بهداشتی درمانی رایگان وتوزیع دارو، امروز به روستا‌های محروم مناطق زلزله زده اعزام شدند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛شکیبا معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و رئیس مرکز بهداشت استان، گفت:تیم‌های بهداشتی، علیرغم فعال بودن کلیه مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت در مناطق زلزله زده به دلیل توجه و رسیدگی بیشتر به وضعیت بهداشت وسلامتی مردم در این مناطق و پیشگیری از شیوع برخی بیماری‌ها به منطقه اعزام شده اند.

وی گفت:هم اکنون ۵ تیم اعزامی به مناطق زلزله زده در روستا‌های شهرستان سرپل ذهاب، ۳ تیم در روستا‌های شهرستان ثلاث باباجانی و یک تیم نیز در روستا‌های شهرستان گیلانغرب مستقر شده اند که ۳ تیم از شهرستان کرمانشاه و ۶ تیم دیگر از شهرستان‌های صحنه، اسلام آباد غرب، سنقروکلیایی، پاوه، جوانرود و روانسر به این مناطق اعزام شده اند.


رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به اینکه این تیم‌ها متشکل از پزشک، ماما، کارشناسان بهداشت محیط، بهداشت خانواده، بیماریها، بهداشت حرفه‌ای و بهداشت روان هستند گفت: کلیه خدمات بهداشتی و توزیع دارو به صورت رایگان توسط این تیم‌ها در مناطق زلزله زده انجام می‌شود.

شکیبا در خصوص اقدامات انجام شده توسط تیم‌های اعزامی گفت:علاوه برپزشک و ماما که ویزیت رایگان و اقدامات درمانی مورد نیاز را در این مناطق انجام می‌دهند، کارشناسان مبارزه با بیماری‌ها مراقبت‌های لازم را در خصوص غربالگری افراد مشکوک مانند افراد سرماخورده در فصل سرد را انجام داده و با نمونه گیری و پی گیری مانع از رشد بیماری‌های شایع می‌شوند.

وی افزود: واکسیناسیون گروه‌های خطر در هنگام وقوع زلزله مانند نوزادان، مادران باردار و سالمندان نیز در این میان دارای اهمیت بسیار است و با توجه به زایمان‌هایی که پس از زلزله در این مناطق داشته ایم باید واکسیناسیون‌های مادران باردار و گروه‌های خطر ادامه پیدا کند.

همچنین کارشناسان بهداشت محیط نیز باکنترل بهداشت مواد غذایی، نمونه برداری از منابع آب، نظارت بر دفع آب و فاضلاب و دفع پسماندها، بر بهداشت و سلامتی منطقه تاثیر گذار خواهند بود.

انتهای پیام/ز

 

واکسیناسیون گروه‌های خطر در هنگام وقوع زلزله

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.