رئیس اداره میراث‌فرهنگی شاهرود گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه فجر ، اقامتگاه بوم‌گردی عمارت پروین در روستای قلعه نو خرقان افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حمیدرضا حسنی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت : این اقامتگاه بوم‌گردی با صرف 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار در روستای هدف گردشگری قلعه نو خرقان به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه وجود جاذبه‌های مختلف طبیعی، مناطق و روستاهای هدف گردشگری از جمله دلایل استقبال گردشگران از اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهرستان شاهرود است گفت : با افتتاح اقامتگاه عمارت پروین، تعداد اقامتگاه های بوم گردی دارای مجوز شهرستان شاهرود به 19 واحد می‌رسد.

افتتاح سه طرح مرمتی در شاهرود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود از افتتاح سه طرح مرمتی در دهه فجر امسال نیز خبر داد و افزود: این پروژه‌ها شامل مرمت حمام تاریخی شهر نمونه گردشگری بسطام، مرمت تکیه تاریخی زنجیری شاهرود و مرمت بام حمام تاریخی بیارجمند است.

وی گفت: برای اجرای این پروژه ها چهار میلیارد و 340 میلیون ریال هزینه شده است.

شهرستان شاهرود دارای 148 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست میراث ملی است که از این تعداد 60 اثر شامل بناهای تاریخی و مابقی محوطه‌های تاریخی و میراث طبیعی و معنوی است.

انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.