پديده زباله گردی یا زباله دزدی از مشاغل كاذب و عجيب دنيای كنونی است كه دست بر قضا شهر كرمانشاه هم گرفتار آن شده است.

  به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ بر اساس برخی آمارهای غيررسمی روزانه بيش از 1000 نفر در سطح شهر كرمانشاه به این شغل کاذب زباله گردی روی آوردند.

 آرش رضايی، شهردار كرمانشاه  گفت: روزانه مبلغی بيش از 400 ميليون ریال (که در ماه معادل 12 میلیارد ریال) از همين محل به شهرداری كرمانشاه  خسارت  وارد می شود چرا كه شهرداری با شركت بازيافت قرارداد منعقد كرده و بابت ضايعات پلاستيكی و فلزی سطل های آشغال از اين شركت پول دريافت می كند.

فاجعه بصری و حتی زيست محيطی برای شهر تبديل شده چراكه علاوه بر زشت بودن ديدن افرادی كه سر در سطل های زباله كرده اند، اين امر باعث مشكلات عديده ديگری هم برای شهر می شود كه از جمله آن می توان به ريختن شيرابه زباله ها در سطح شهر و بوی تعفن آن اشاره كرد.

چون زباله گردها  برای پيدا كردن ضايعات پلاستيكی و فلزی مجبورند كيسه های زباله در سطل های آشغال را پاره كرده و به زير و رو كردن آن بپردازند كه اين امر موجب ريخته شدن شيرابه زباله ها در سطل های زباله و در ادامه ريخته شدن همين شيرابه زباله در مسير تردد كاميونهای زباله بر در سطح شهر می شود به گونه ای كه رد و نشان اين شيرابه ها كل سطح شهر را در بر می گيرد.

   نياز است مسئولين امر چاره ای عاجل برای  این مسئله  بينديشند.

انتهای پیام/ز

باید مسئولین پدیده زباله  گردی را  حل کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.