امروز نهضت عظیم گازرسانی نه تنها زندگی را آسان نموده، بلکه جنگل‌ها را هم به زندگی بازگرداند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مهندسان و صنعتگران گیلانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی همت خود را برای گرما بخشیدن به زندگی مردمان خون گرم این استان شمالی آغاز کردند.

 گیلان پیشگام در نهضت گاز رسانی

   از سال ۶۴ عملیات گازرسانی به گیلان آغاز شده و تاکنون بیش از ۹۷ درصد از متوسط جمعیت شهری و روستایی ازاین نعمت خدادادی بهره‌مند هستند، طوری که در حال حاضر ۵۱ شهر گیلان و هزارو ۹۰۸ روستا از نعمت گاز این سوخت پاک و ارزان قیمت بهره‌مند هستند.

 گیلان پیشگام در نهضت گاز رسانی

خاموشی بخاری‌های هیزمی در روستا‌های گیلان

گاز رسانی در منطقه صعب العبور و کوهستانی گیلان در حال اجراست و اهالی  منطقه کوهستانی ضمن ابراز خرسندی از  این نعمت خدادادی و سوخت پاک از مشکلات و سختی‌های گذشته خود برای تهیه سوخت و کپسول‌های گاز می‌گویند.

 گیلان پیشگام در نهضت گاز رسانی

شهر‌ها و بعضی از روستا‌های کوهستانی و صعب العبوری که چند دهه قبل حتی در نقشه جغرافیایی گیلان جای نداشتند امروزه به برکت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و همت مهندسان و صنعتگران از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

 گیلان پیشگام در نهضت گاز رسانی

 گیلان پیشگام در نهضت گاز رسانی

 گیلان پیشگام در نهضت گاز رسانی

همدلی روستاییان رمز قوت بخشیدن عملیات گاز رسانی

عظیمی پیمانکار پروژه گازرسانی در مناطق کوهستانی شرق گیلان گفت: اگرچه گاز رسانی در مناطق صعب العبور و کوهستانی سخت است، اما خون گرمی و مهربانی روستائیان این خستگی را از بین می‌برد.

گیلان پیشگام در نهضت گاز رسانی 

گیلان پیشگام در نهضت گاز رسانی

حسین اکبر مدیر عامل شرکت گاز گیلان گفت: هیچ نقطه‌ای از استان گیلان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از نعمت گاز بهره‌مند نبود و به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی گاز رسانی از دهه شصت آغاز شده و با گذشت حدود ۴ دهه بخش شهری گیلان به اتمام رسیده و  از ۵۲ شهر گیلان، غیر از شهرک تاریخی ماسوله آن هم به دلیل حفظ بافت شهری و از لحاظ میراث فرهنگی و تاریخی همه از نعمت گاز بهره مند هستند.

 گیلان پیشگام در نهضت گاز رسانی

 وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۲۰ هزار کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع و ۵۶۰ هزار انشعاب گاز درب منزل مشترکان با بیش از یک میلیون مصرف کننده گاز داریم، افزود: از این یک میلیون مشترک ۳ نیروگاه بزرگ و پر مصرف داریم که بیش از ۴۴ درصد از مصرف گاز در سطح استان در طول سال برای آنان گاز تامین می‌کنیم.

مدیر عامل شرکت گاز گیلان اعلام کرد: در حال حاضر ۶۴ ایستگاه، ۱۲۳ ایستگاه سی پی که همان ایستگاه حفاظت زنگ هستند را پوشش داریم و در حال حاضر در کلان جمعیتی بیش از ۹۶ درصد از جمعیت شهری- روستایی تحت پوشش گاز هستند.

حسین اکبر با اشاره به گازرسانی در نقاط صعب العبور استان ،افزود: از برکات این اقدام عظیم ،حفظ جنگل‌ها، جلوگیری از تخریب جنگل‌ها که میراث گرانبها و خدادادی است را حفظ می‌کنیم.

 گیلان پیشگام در نهضت گاز رسانی

  وی خاطر نشان کرد: از ۱۶ شهرستان گیلان ۵ شهرستان رشت، صومعه سرا، انزلی، آستانه اشرفیه، و لاهیجان به عنوان شهرستان سبز معرفی شدند.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به اینکه ۴۴ درصد مصارف عمدتا در بخش نیروگاهی، ۳۷ درصد بخش خانگی، ۷ درصد صنعتی، ۵ درصد سی ان جی، ۳ درصد کشاورزی، ۴ درصد تجاری مصرف می‌شود ،تصریح کرد:تاکنون برای نهضت گاز رسانی در گیلان برای تاسیسات و عملیات گاز رسنی بیش از ۹۵۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

حسین اکبر گفت: در دهه فجر امسال طرح گازرسانی به ۸۷ واحد صنعتی با هزینه‌ای بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

وی افزود: شهر‌های رشت، رودبار، شفت و املش به ترتیب با ۱۵، ۸، ۷ و ۷ واحد صنعتی، بیشترین میزان صنایع گازدار شده در دهه فجر امسال را دارا است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان ادامه داد: با گازرسانی به این تعداد واحد صنعتی، مجموع مشترکان صنعتی گاز در استان به ۵ هزار و ۵۰۷ مشترک رسیده است.

حسین اکبر نقش گاز را در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برجسته اعلام کرد و اظهار داشت: شرکت گاز استان گیلان با گازرسانی در  استان به ویژه واحد‌های صنعتی سبب رونق کسب و کار کارگاه‌های کوچک و افزایش میزان اشتغال در سطح استان شده است.

گیلان پیشگام در نهضت گاز رسانی    

گرما بخشیدن خانه‌های مناطق کوهستانی گیلان

احسان شهابی رئیس اداره گاز شهرستان لنگرود گفت: ۹۰۰ خانوار روستایی منطقه کوهستانی و صعب العبور این شهرستان در دهه فجر از نعمت گاز بهره مند می‌شوند و برای عملیات گاز رسانی به مناطق صعب العبور و روستایی  این شهرستان تاکنون افزون بر ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

گیلان پیشگام در نهضت گاز رسانی  

اجرای طرح سفیران انرژی در گیلان

شهرام مومنی معاون عملیات و آتش نشانی خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: برای کاهش حوادث به ویژه آتش سوزی طرح آموزش سفیران انرژی را در دستور کارداریم.

وی با بیان اینکه این طرح مداوم در مدارس، کارخانجات، اصناف، ادارات برگزار می‌شود،افزود: همچنین طرح سفیران انرژی در مناطق روستایی و کوهستانی با هدف آشنایی هرچه بیشتر مشترکان از نحوه صحیح مصرف، چگونگی مصرف و آموزش و موارد ایمنی نیز اجرا می‌شود.

مومنی تصریح کرد: هم اکنون گیلان ۷۲ ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی دارد و مردم می‌توانند برای حوادث آتش سوزی و یا خدمات ایمنی با سامانه شبانه روزی ۱۲۵ تماس گرفته و از خدمات رایگان این نهاد حمایتی- امدادی بهره گیرند.

 گیلان پیشگام در نهضت گاز رسانی

 غیرت ایرانی در برابر تحریم ها

دشمنان قسم خورده کشور از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون از هیچ توطئه ای درنگ نکرده و با جنگ سیاسی، اجتماعی، اقتصادی ، فرهنگی و تحریم علیه ایران  در صدد دشمنی با آرمان های والای انقلاب اسلامی است و ملت غیور و انقلابی بصیر و هوشیار کشور همواره ثابت کردند با همه همت، توان و عزم راسخ برای تعالی و توسعه ایران اسلامی در حرکت اند.

انتهای پیام/م.ع

برچسب ها: گاز ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.