عقب نشینی آمریکا از انجام عملیات نظامی در خاک پاکستان

یک مقام ارشد ارتش آمریکا گفته است که ایالات متحده قصد عملیات نظامی در خاک این کشور را ندارد.

عقب نشینی آمریکا از انجام عملیات نظامی در خاک پاکستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام ارشد ارتش آمریکا گفته است که ایالات متحده قصد عملیات نظامی در خاک این کشور را ندارد.

پیش از این بارها ایالات متحده کمک‌های سالانه‌اش برای مبارزه با تروریسم به پاکستان را به تعویق درآورده بود. اما نگرانی‌ها مبنی بر عملیات نیروهای آمریکایی در خاک پاکستان زمانی به میان آمد که کاخ سفید اعلام کرد ایالات متحده قصد نابودی پناهگاه های شورشیان در خاک پاکستان و اسلام‌آباد را دارد.

به دنبال این اظهارات، وزیر دفاع پاکستان به رسانه‌ها گفته است که اسلام‌آباد چنین حرف هایی از کاخ سفید را جدی می‌گیرد.

خرم دستگیر، وزیر دفاع پاکستان گفت: «ما می‌خواهیم این را به آمریکا واضح بسازیم که پاکستان کشوری مستقل است و باید به استقلال کشورمان احترام گذاشته شود.»

این مقام ارشد پاکستان همچنان افزود که به جای چنین اظهاراتی باید در مبارزه با تروریسم، اسلام‌آباد و واشنگتن با هم گفتگو کنند.

وی تاکید کرده است که چنین گفته‌هایی پاکستان را از صلح در افغانستان دور می‌کند.

کنت مک‌کینزی، نمایندۀ ستاد مشترک ارتش آمریکا می‌گوید که این کشور فکر عملیات نظامی در خاک پاکستان را ندارد.

به نوشته سلام وطندار، ژوزف وتل، فرمانده مرکزی ایالات متحده اما در این مورد گفته است که پاکستان هنوز برای پیروزی آمریکا در افغانستان یک تهدید است.

آمریکا و دیگر کشورها مدت‌هاست ادعا می کنند که پاکستان منطقۀ امنی را در اختیار طالبان افغان و متحدش، شبکۀ حقانی قرار داده است و با این کار به آنها اجازه می‌دهد عملیات برون مرزی خود در افغانستان را اجرایی کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.