اخبار مهم افغانستان در 24 ساعت گذشته

آتش سوزی در کابل، سفر هیأت پاکستانی به کابل، کشته شدن 95 تروریست در مناطق مختلف، ترور یک دادستان در مرکز ولایت «فراه» و بازداشت دو عضو هیأت بازرسی به اتهام گرفتن رشوه در هرات از رویدادهای خبری روز شنبه در افغانستان است.

اخبار مهم افغانستان در 24 ساعت گذشتهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، آتش سوزی در کابل، سفر هیأت پاکستانی به کابل، کشته شدن 95 تروریست در مناطق مختلف، کشف دو انبار مهمات گروه طالبان در «غزنی»، ترور یک دادستان در مرکز ولایت «فراه» و بازداشت دو عضو هیأت بازرسی به اتهام گرفتن رشوه در هرات از رویدادهای خبری روز شنبه در افغانستان است.

** آتش سوزی در منطقه هفتم کابل
ساعت 9 روز شنبه یک آتش سوزی در منطقه «هفتم» شهر کابل در نزدیکی دانشگاه خاتم النبیین (ص) در جاده دارالامان رخ داد که در آن چندین مغازه در آتش سوخت.
هنوز علت این آتش سوزی روشن نشده است اما مقامات مسئول تایید کرده اند که آتش سوزی از یک مغازه فروش گاز مایع آغاز شد و به چند مغازه پیرامون سرایت کرده است.
مقامات آتش نشانی شهرداری کابل به رسانه ها گفتند که این آتش سوزی تلفات جانی نداشته است و درمورد میزان خسارت مالی و ارایه اطلاعات را موکول به بررسی و تحقیق در آینده کردند .

**هیأت سیاسی پاکستان در سفر به کابل با مقامات وزارت امور خارجه افغانستان دیدار کردند
وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد که یک هیأت عالی رتبه از پاکستان به ریاست «تهمینه جنجوعه» معاون وزارت امورخارجه این کشور امروز به کابل سفر کرده است.
گفته می شود در جمع این هیأت برخی از مقامات نظامی پاکستان نیز حضور دارند و در این سفر درباره برخی چارچوب های همکاری بحث و تبادل نظر خواهند کرد.
مقامات افغان اعلام کردند که سفر این هیأت در ارتباط با سفر رئیس امنیت ملی افغانستان و وزیر کشور در هفته گذشته به اسلام آباد است اما سفارت پاکستان با انتشار اطلاعیه ای ارتباط این سفر را با آن رد و سفر امروز را برنامه ای از پیش تعیین شده اعلام کرد.

** کشته شدن 95 تروریست در افغانستان 
وزارت دفاع افغانستان روز شنبه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته 95 تروریست در مناطق مختلف این کشور طی عملیات های نیروهای افغان کشته شده اند که از جمله 9 تن آنها داعشی هستند.
این گزارش افزوده است که در جریان این عملیات ها 34 تروریست زخمی و 31 تن دیگر نیز دستگیر شده اند و همچنین 167 قبضه سلاح، 3 خودرو نیز به دست آمده است .

**کشف دو انبار سلاح و مهمات طالبان در«غزنی»
«عارف نوری» سخنگوی استاندار غزنی افغانستان اعلام کرد که انبار بزرگ سلاح و مهمات طالبان در شهرستان «ده یک» کشف و از منهدم شد.
وی افزود که در این انبار که طی عملیات نیروهای امنیتی کشف و منهدم شد، 255 عدد مین، صدها کیلو گرم مواد منفجره و یک هزارو 500 گلوله سلاح های سبک نگهداری می شد.

** ترور یک دادستان در مرکز ولایت «فراه»
منابع خبری افغانستان روز شنبه اعلام کردند که یک دادستان را شب گذشته در مرکز استان فراه افراد ناشناس ترور کرده اند.
«شهلا ابوبکر» رئیس دادستانی فراه روز شنبه ضمن تایید این خبر گفت که یکی از مهاجمان با دخالت مردم زخمی شد اما پیش از رسیدن به بیمارستان جان باخت و مهاجمان دیگر نیز موفق به فرار شدند.

**بازداشت دو عضو مقام دولتی به اتهام گرفت رشوه در «هرات»
«نعیم عزیزی» مسئول بخش مطبوعاتی شهرداری هرات افغانستان اعلام کرد که دو عضو هیأت اداره ارگان های محلی که از کابل برای بررسی کارکردهای شهرداری هرات به این استان سفر کرده بودند خود به اتهام گرفتن رشوه بازداشت شدند.
وی افزود که این دو تن توسط نیروهای امنیتی در حال گرفتن 13 هزار دلار رشوه بازداشت شدند و در حال حاضر تحت بازجویی قرار دارند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.