مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت: بهزیستی از ابتدای فعالیت خود، در حوزه مسائل اجتماعی پیش قدم بود و تولیت کار‌هایی که بر عهده سه قوه بود را بر عهده گرفت.

بهزیستی تولیت کار‌هایی که وظیفه سه قوه بود را بر عهده گرفت/ گستردگی ارتباطات، امنیت روانی جوامع را تهدید می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اصغر باقری مدیرکل بهزیستی استان تهران، در مراسم تقدیر از کارشناسان اورژانس اجتماعی که امروز (یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: بهزیستی پیشگام در رفع معضلات و آسیب‌های اجتماعی است و با مدیریت فعلی آن در این حوزه عملکرد خوبی را ارائه کرده است.

وی ادامه داد: تسهیل گری و گستردگی ارتباطات و تکنولوژی جدید، امنیت و بهداشت روانی را هم تهدید می‌کند و امروز کمتر کسی را می‌توان یافت که فقدان امنیت روانی را به گردن جامعه نیندازد.

مدیر کل بهزیستی استان تهران تصریح کرد: بهزیستی از ابتدای فعالیت خود، در حوزه مسائل اجتماعی پیش قدم بود و تولیت کار‌هایی که بر عهده سه قوه بود را بر عهده گرفت.

باقری تاکید کرد: اگر در دهه 60 کسی می‌خواست به معضلات و آسیب‌های اجتماعی بپردازد، به او این اجازه را نمی‌دادند و در دهه 70 و 80 نیز تقریبا وضعیت در خصوص آسیب‌های اجتماعی چون اعتیاد و سایر موارد حتی در سطح دانشگاه نیز، به همین منوال بود.

وی در ادامه گفت: از سال 84 تا سال 92 در مجموع پردازش پرونده به مباحث و معضلات اجتماعی بسته شد و اگر فعالیتی هم در این حوزه صورت می گرفت فقط و فقط در قالب هیئت های مذهبی و تشکل های مشابه انجام می شد.

مدیر کل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: در سازمان بهزیستی از همان ابتدا معضلات و آسیب های اجتماعی مورد توجه قرار گرفتند و همین انباشت تجارب و کارشناسی عوامل بهزیستی بود که در قانون برنامه ششم توسعه نهادینه شد.

باقری افزود: با وجود اینکه بهزیستی یک نهاد اجتماعی است، خیلی از مواردی که مربوط به 3 قوه بود را بر عهده گرفت و مسئولیت مدیرت آن‌ها را به خوبی به انجام رسانده است.

وی تصریح کرد: استان تهران بیش از 18 شهر بالای 50 هزار نفر و 8 شهر بالای 200 هزار نفر دارد و در سال گذشته 6 مرکز اورژانس اجتماعی در این استان فعالیت می کرد و در سال جاری نیز تعداد این مراکز به 16 مرکز رسید.

مدیر کل بهزیستی استان تهران یادآور شد: 170 پرسنل در اورژانس اجتماعی استان تهران در سال 95 مشغول به کار بودند که آمار فوق در سال جاری به 349 نفر رسیده است و همه در تلاش هستند که در جهت تاب آوری افراد و توانمندسازی آن ها خدمات قابل قبولی را ارائه دهند.

انتهای پیام/

سخنان باقری در مراسم تقدیر از کارشناسان اورژانس اجتماعی مورخ 15 بهمن ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار