استاندار خوزستان از ساماندهی وضعیت فاضلاب و همچنین پروژه تصفیه‌خانه غرب اهواز در طول ۳ سال خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز اهواز ، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان گفت: در رابطه با دفع فاضلاب در رودخانه کارون در سفر اخیر مهندس ویسه معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس‌جمهور از نزدیک وضعیت را مشاهده کردند و دولت هم برای موضوع فاضلاب خوزستان توجه ویژه داشته است.

وی با اشاره به اصلاح فاضلاب  بیان داشت: با رایزنی انجام‌شده با  ویسه و قانع از آب و فاضلاب کشور مقرر شد از ظرفیت‌های بیشتری از قانون بودجه مانند ماده ۵۶ استفاده کنیم و روند اصلاح فاضلاب را از طریق فاینانس داخلی و فاینانس خارجی سرعت بخشیم.

استاندارخوزستان افزود: در بخش کلکتورها (شبکه جمع‌آوری) و شبکه‌های اصلی استفاده از فاینانس داخلی و همچنین برای پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب غرب اهواز استفاده از فاینانس خارجی در دستور کار قرار دارد.

وی  با اشاره به پروژه تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز اظهار کرد: امیدواریم با مصوباتی که داشتیم و فردا هم جلسه مربوطه در آبفا کشور برگزار خواهد شد هر چه سریع‌تر کار شروع شود و به نتیجه برسد و پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب غرب اهواز آغاز عملیات اجرایی شود تا ظرف 3 سال آینده موضوع فاضلاب در اهواز را ساماندهی نماییم.

انتهای پیام/م

وضعیت فاضلاب کلان‌شهر اهواز با اجرای پروژه تصفیه‌خانه غرب اهواز ساماندهی می‌شود

برچسب ها: بحران آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.