رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: برای کنترل و درمان بیماری آنفلوانزا درکهگیلویه وبویراحمد جای نگرانی وجود ندارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛  رییس دانشگاه علوم پزشکی استان از تشکیل کمیته کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوانزا به منظور تبادل اطلاعات، آمار، پایش و رصد بیماری و نحوه کنترل و مواجهه با آن در این دانشگاه خبر داد.

دکتر اورنگ ایلامی افزود: با توجه به قرار گرفتن در فصل سرد سال و شیوع بیماری های مرتبط با شرایط فصلی و نیز شیوع بیماری آنفلوانزا، به منظور آمادگی مواجهه با این بیماری، این کمیته تشکیل شد.

وی ادامه داد: در خصوص کنترل و درمان این بیماری جای نگرانی وجود ندارد و نکات ساده ای برای پیشگیری و کنترل این بیماری کفایت می کند.

ایلامی اضافه کرد: رعایت بهداشت فردی و عمومي، محدود کردن عادت های رایج احوالپرسی، تکرار دفعات شستشوی دست و دیگر موارد اعلام شده که از طریق رسانه ها در دسترس عموم است شانس ابتلا به آنفلوانزا را کاهش می دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان، با اشاره به احتمال بروز موج دوم این بیماری در سطح کشور افزود: خوشبختانه تعداد مبتلایان به این بیماری که منجر به بستری شدن فرد شده باشد در استان معدود بوده و برای استمرار این وضعیت و کاهش آمار مبتلایان، انتظار می رود به نکات و توصیه های بهداشتی به دقت عمل شود.

انتهای پیام/ش

رعایت بهداشت بهترین راه پیشگری از بیماری آنفلوانزا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.