افتتاح 52 طرح عمرانی، اقتصادی در مشگین شهر

همزمان با گرامی داشت دهه فجر بهره برداری از 52 طرح عمرانی و اقتصادی در مشگین شهر آغاز شده و فاز دوم پایاب سد احمد بیگلو این شهرستان نیز کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، برای اجرای این طرح ها 420میلیارد ریال هزینه شده است، مهم ترین طرح افتتاحی مشگین شهر گازرسانی به 13 روستا بود که برای اجرای آن 80 میلیارد ریال هزینه شده و 900 خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.

همچنین با حضور استاندار اردبیل و مسئولان استانی فاز دوم شبکه پایاب سد احمد‌ بیگلو با 400 میلیارد ریال اعتبار و با پوشش 2 هزار و 350 هکتار زمین کشاورزی دیم آغاز شد.

اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در آیین افتتاح طرح های عمرانی و اقتصادی مشگین شهر گفت: گردشگری و کشاورزی مهم ترین محور توسعه این شهرستان هستند و در این راستا از سرمایه گذاری بخش خصوصی استقبال می شود.

وی بیان کرد: آب های معدنی و طبیعت کوهستانی در کنار آثار تاریخی قابلیت های استثنایی این شهرستان در زمینه گردشگری می باشند و در تلاش هستیم تا با زمستان بیداری و استفاده از فرصت گردشگری زمستانی حضور گردشگران در استان اردبیل و مشگین شهر را از یک فصل به چهار فصل تغییر دهیم.

استاندار اردبیل یکی از آسیب های گردشگری در استان و مشگین شهر را اقامت کوتاه گردشگران و مسافران ذکر کرد و گفت: با تامین اقامتگاه های مناسب، استفاده مناسب از جاذبه های طبیعی و فرهنگی می بایست مدت اقامت گردشگران را به بیشتر از 2 روز افزایش دهیم.

بهنام جو همچنین به وجود مجموعه غنی آب گرم های طبیعی در مشگین شهر اشاره کرد و افزود: از این ظرفیت استفاده بهینه صورت نمی گیرد و در پی آن هستیم تا با استفاه پزشکی از آب های معدنی بر تعداد گردشگران سلامت در منطقه بیافزاییم.

وی با بیان اینکه درآمد سرانه مردم در این منطقه کم می باشد تاکید کرد که با تقویت زیرساخت های اقتصادی و استفاده از فرصت های سرمایه گذاری بویژه در بخش گردشگری می توان این سرانه را افزایش داد.

وی همچنین به تکمیل بزرگراه اردبیل - مشگین شهر (سه راهی صحرا) تاکید کرد و گفت: در مطالعه طرح راه آهن اردبیل - پارس آباد نیز مسیر به گونه ای طراحی خواهد شد تا این شهرستان نیز در مسیر گذر قطار قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

کلنگ فاز دوم پایاب سد احمد بیگلو مشگین شهر به زمین زده شد

 

برچسب ها: دهه فجر ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.