مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان کرمان گفت: سه هزار و ۶۷۰ انشعاب رایگان در سال ۹۵ به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان واگذارشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  علی حاجی پور، مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه سه هزار و ۵۳۳ فقره انشعاب رایگان از ابتدای امسال تاکنون به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان واگذارشده است، گفت: سه هزار و ۶۷۰ انشعاب رایگان نیز در سال ۹۵ به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان واگذارشده است.


وی بابیان اینکه انشعابات رایگان در قالب آب، برق، گاز، انشعابات فاضلاب، صدور پروانه ساختمان و عوارض شهرداری به مددجویان ارائه‌شده است، افزود: انشعابات رایگان به‌منظور ارائه خدمات هدفمند به نیازمندان، محرومیت‌زدایی و توانمند کردن خانوارهای تحت حمایت به آن‌ها واگذارشده است.


حاجی پور تصریح کرد: از این تعداد انشعاب واگذارشده هزار و ۳۸۸ فقره مربوط به برق، هزار و ۲۳۲ فقره مربوط به آب، ۵۸۹ فقره گاز، ۴۵ فقره انشعاب فاضلاب، ۲۷۹ فقره مربوط به گواهی پروانه ساختمان بوده است.


وی با اشاره به اینکه کمیته امداد با ارائه خدمات مختلف به مددجویان و نیازمندان به دنبال محرومیت‌زدایی، بهره‌مندی خانوارهای محروم از امکانات مختلف و توانمند کردن خانوارهای تحت حمایت است، گفت: مددجویان متقاضی دریافت انشعابات قانونی آب، برق و گاز می‌توانند با مراجعه به کمیته امداد و دریافت معرفی‌نامه، به ادارات مذکور مراجعه کنند و از این انشعابات رایگان بهره‌مند شوند.


مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان کرمان افزود: بر اساس بند «د» ماده ۳۹ قانون برنامه پنج‌ ساله توسعه اقتصادی اجتماعی، سیاسی و به‌منظور حمایت از قشر آسیب‌پذیر، مددجویان کمیته امداد از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی و انشعابات خانگی معاف هستند و مددجویانی که برای اولین بار واحدهای مسکونی مطابق الگوی مصرف ساخته‌اند از پرداخت عوارض شهرداری و صدور پروانه ساختمانی، انشعابات آب، برق و گاز برای یک‌بار معاف می‌شوند.


وی بابیان اینکه این خدمت تنها برای یک ‌بار به خانوارهای تحت حمایت ارائه می‌شود، افزود: به ‌منظور کمک به خانوارهای تحت حمایت امداد و رفع مشکلات آن‌ها خانوارهای متقاضی برای استفاده از انشعابات رایگان به سازمان‌های مربوطه معرفی و از طرح انشعابات و تسهیلات رایگان بهره‌مند می‌شود.
انتهای پیام/ی

حمایت کمیته امداد از خانواده های تحت پوشش این نهاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار