معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت:در راستای مبارزه با آسیب های اجتماعی نیازمند اقدامات فرهنگی هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،یوسف خدادادی،معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل عنوان کرد: مبارزه با آسیب های اجتماعی و به عنوان مثال اعتیاد نیازمند اقدام فرهنگی است و هیچ قشری نباید خود را از این مهم مبرا بداند.

وی با اشاره به افزایش گرایش به مواد مخدر بیان داشت: با وجود انجام اقدامات متعدد برای مقابله و مبارزه در بخش پیشگیری و آموزش با مشکل مواجه هستیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل اضافه کرد: در عرض دو سال احکام اعدام  متعدد در اردبیل صادر کردم اما اعدام تاثیر محسوسی نداشته و ما نیازمند آموزش جامعه از سنین پایین هستیم.

خدادادی افزود: آسیب های اجتماعی رو به افزایش بوده و به عنوان مثال بیکاری در اردبیل سه درصد بیش از میانگین کشوری و ۱۵ درصد است.

وی استفاده مطلوب از مراکز مذهبی را یکی از راه های موثردر کاهش آسیب های اجتماعی  دانست و تصریح کرد: از جمله مراکزی که قابلیت محسوس برای کاهش آسیب دارد، مراکز مذهبی هستند که متاسفانه استفاده کافی و وافی نداریم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تاکید کرد: از جمله مداحان و مراکز مذهبی به دلیل ارتباط تنگاتنگ با اقشار مختلف مردمی می توانند نقش کلیدی در آگاه سازی و اطلاع رسانی به مردم در خصوص آسیب ها داشته باشند.

انتهای پیام/ح

استفاده از مراکز مذهبی گام موثر در کاهش آسیب های اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.