مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان کرمان گفت: با اجرای طرح صدور بارنامه الکترونیکی از اواسط سال 97، صدور بارنامه کاغذی متوقف می شود.

صدور بارنامه الکترونيکی حمل جاده‌ای کالا از سال97به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  خداد مقبلي، مديركل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان كرمان با اعلام اين خبر گفت: با حذف بارنامه های کاغذی ، بارنامه‌ها به صورت الکترونیکی صادر می شوند.


وی افزود: با توجه به بررسی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي كشور، زمينه کنترل و نظارت بر فعالیت ناوگان حمل‌و نقل جاده‌ای کالا و زیرساخت‌های موردنیاز آن در اجرای طرح فراهم شده است.


مقبلي تصريح كرد: با راه اندازي طرح صدور بارنامه الكترونيكي وحذف بارنامه‌های کاغذی، برای هر ناوگان حامل کالا يك کد رهگیری صادر می‌شود که از سوی سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای و سایر دستگاه‌های نظارتی از جمله پلیس راه قابل کنترل و ردیابی است.


وی درخصوص مزایای اجرای این سیستم گفت: تسهیل در فرآیند صدور بارنامه، حذف تردد‌های غیرضروری و طی مسافت‌های طولانی جهت اخذ بارنامه، کاهش مصرف سوخت، تسهیل در صدور بارنامه الکترونیکی از جمله ویژگی‌ها و مزایای مهم اجرای این طرح به شمار می‌روند.


مديركل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان افزود:براساس هماهنگی‌های انجام شده توسط سازمان متبوع با دستگاههاي ذيربط ، طرح مذکور بصورت آزمایشی در برخي استانها اجرا می‌شود و پس از ارزیابی صحت و درستی اجرای طرح، از اواسط سال 97 در سراسر کشور، از جمله استان كرمان اجرا خواهد شد.


مقبلي تصریح كرد: صدور بارنامه الکترونیکی تغییر و تحول بزرگی در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای کالا محسوب می‌شود و انتظار می رود با همکاری و مساعدت سایر دستگاه‌ها از جمله پلیس 7راه این طرح مهم به بهترین نحو و با بروز کمترین مشکلی در کشور اجرایی شود.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.