مدیر عامل مجمع خیرین سلامت همدان از برگزاری دوره‌های آموزشی به منظور آشنایی بانوان با بیماری سرطان در همدان خبر داد.

دوره آموزشي مقابله با سرطان در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدصادق صبا، مدیر عامل مجمع خیرین سلامت همدان پیشگیری از بیماری و فرهنگ‌سازی در این خصوص را مهم بیان کرد و افزود:‌ پیشگیری بهتر از درمان است و همه ما با این اصل واقف هستیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه در باور، اعتقاد و رفتار افراد این موضوع کمتر مورد توجه قرار گرفته و باید اساسی به آن پرداخت، گفت: حوادث رانندگی سالانه خسارات زیادی را به جامعه تحمیل می‌کند در صورتی که این خسارات از طریق فرهنگ‌سازی و رعایت قوانین و مقررات رانندگی قابل پیشگیری است.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت همدان با تاکید به رعایت سرعت مطمئنه در رانندگی، بیان کرد: آموزش در حوزه پیشگیری و فرهنگسازی باید مورد توجه باشد چراکه اگر فعالیت و تحرک جامعه افزایش یابد شاهد کاهش آمار بیماری‌ها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه به جای خوردن چیپس، پفک و فست‌فودها از غذاهای سالم و ارگانیک استفاده شود، افزود: برای سالم زیستن باید عدم استعمال دخانیات و مواد مخدر مورد توجه باشد.

صبا با اشاره به اینکه باید از مصرف نوشابه‌های گازدار، شیرینی‌‌های غیر طبیعی، نمک اضافی و ... خودداری کرد تا یک جامعه سالم، پرتحرک، شاداب و با نشاط داشت، خاطرنشان کرد: اگر جامعه از ابتدا به پیشگیری‌های به موقع از بروز مشکلات توجه نکند، خدمات دولتی خیرین و نیکوکاران نیز نمی‌تواند مشکلات را به صورت اساسی حل کنند.

وی با تاکید به اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه پیشگیری هزاران برابر هزینه‌های آینده درمان را کاهش خواهد داد، افزود: تمام افراد باید در خصوص چنین مسائلی فرهنگسازی و اطلاع رسانی را مورد توجه قرار دهند.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت همدان با اشاره به اینکه مجمع خیرین سلامت همدان در حوزه پیشگیری از بیماری اقداماتی را انجام می‌دهد، گفت: برای نمونه برای پیشگیری از پیشرفت بیماری سرطان دوره‌های آموزشی به منظور آشنایی بانوان با این بیماری برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/ د

کارگاه آموزش سرطان

برچسب ها: سرطان ، پیشگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.