هفدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز کم کم به روز‌های شلوغ و پر هیاهوی خود نزدیک می‌شود و فضای میهجی را برای علاقمندان به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ هفدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز کم کم به روز‌های شلوغ و پر هیاهوی خود نزدیک می‌شود.

در روز چهارم مهمترین جشنواره سینمایی ایران که همزمان با تهران در شیراز برگزار می‌شود، ساعت ۱۸ روز دوشنبه ۱۶ بهمن ماه در تالار حافظ فیلم بمب اثر پیمان معادی و ساعت ۲۱ فیلم مصادره نخستین ساخته مهران احمدی در مقام کارگردان به نمایش گذاشته می‌شود.

همانطور که از نام دومین ساخته‌ی پیمان معادی پیدا است قرار است به تماشای فیلمی با نگاهی عاشقانه و متفاوت به حوادث بمباران سال‌های جنگ بنشینیم.

در فیلم بمب یک عاشقانه ساده لیلا حاتمی، سیامک انصاری و پیمان معادی حضور دارند.

فیلم مصادره هم یک کمدی قصه‌گو است که از دهه ۵۰ آغاز می‌شود و داستان یک ساواکی با بازی رضا عطاران است که درگیر ماجرا‌هایی می‌شود و بازیگران دیگری مثل هومن سیدی، میرطاهر مظلومی و بابک حمیدیان به ایفای نقش می‌پردازند.

مجموعه فرهنگی سینمایی هنر شهر آفتاب هم ساعت ۱۹ و ۲۱ در سالن نارنجی، فیلم‌های سوء تفاهم به کارگردانی احمدرضا معتمدی و به وقت شام تازه‌ترین اثر ابراهیم حاتمی کیا را به روی پرده می‌برد.

فیلم سوتفاهم با بازیگرانی همچون اکبر عبدی، مریلا زارعی و کامبیز دیرباز فضای جالبی برای تماشاگران ایجاد می‌کند و روایتگر داستان تعدادی از دانشجویان سینما است که دختر ثروتمندی را به امید بازیگر شدن گروگان می‌گیرند، اما به تدریج ماجرای گروگان گیری و ساخت فیلم پیچیده می‌شود تا جایی که دیگر تشخیص واقعیت و خیال ناممکن جلوه می‌کند.

علاقمندان به آثار حاتمی کیا هم باید شاهد فضای متفاوتی در فیلم به وقت شام با ایفای نقش بابک حمیدیان و هادی حجازی فر باشند.

فیلم به وقت شام درباره داعش است و به همین دلیل بیشتر بازیگران فیلم عرب هستند و علاقمندان به سینما اگر به دنبال دیدن اکشن‌های درجه دو آمریکایی هستند احتمالاً از تماشای به وقت شام لذت می‌برند.

سالن آبی مجموعه هنر شهر آفتاب با نمایش فیلم عرق سرد به کارگردانی سهیل بیرقی در ساعت ۱۸ و فیلم جاده قدیم ساخته منیژه حکمت در ساعت ۲۰، روز خوبی را برای علاقمندان به هنر هفتم رقم خواهد زد.

در فیلم عرق سرد باران کوثری در نقش افروز اردستانی کاپیتان تیم ملی فوتسال زنان ایران است و بهمراه تیم ملی برای نخستین بار به فینال بازی‌های آسیایی راه پیدا می‌کند و عازم مالزی می‌شود که در فرودگاه افروز در می‌یابد ممنوع الخروج شده است.

فیلم جاده قدیم هم مانند آثار پیشین منیژه حکمت فضایی زنانه دارد و یکی دیگر از معضلات بزرگی که جامعه ما و البته جامعه جهانی باید تکلیفش را با آن روشن کند، در این فیلم مطرح شده است، فیلمی که آتیلا پسیانی، ترلان پروانه، مهتاب کرامتی و پرویز پورحسینی در آن بازی کرده اند.

پردیس سینمایی گلستان امروز دوشنبه ۱۶ بهمن ماه و در ساعت ۲۱ به نمایش فیلم مغز‌های کوچک زنگ زده ساخته هومن سیدی می‌پردازد.

مغز‌های کوچک زنگ زده جدیدترین ساخته هومن سیدی و پنجمین فیلم بلند او بعد از خشم و هیاهوست. خانواده‎ای در محله‎ای در جنوب شهر زندگی می‎کنند و کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی دارند، قصه زندگی سه برادر به نام‎های شهروز، شکور، ًشاهین و یک خواهر به نام شهره، پدر و مادر و مادربزرگ اعضای این خانواده هستند که شاهین با بازی نوید محمدزاده، شکور با بازی فرهاد اصلانی، بازیگران و نقش‌های اصلی فیلم هستند و لوکیشن فیلم یک محله در جنوب شهر است.

هفدهمین جشنواره فیلم فجر تا ۲۲ بهمن در شیراز ادامه دارد.

پرواز به وقت شام و مصادره بر فراز آسمان شیراز

پرواز به وقت شام و مصادره بر فراز آسمان شیراز

پرواز به وقت شام و مصادره بر فراز آسمان شیراز

پرواز به وقت شام و مصادره بر فراز آسمان شیراز

پرواز به وقت شام و مصادره بر فراز آسمان شیراز

پرواز به وقت شام و مصادره بر فراز آسمان شیراز

انتهای پیام/ن

جشنواره فیلم فجر در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار