یکهزار و ۶۰۰ معلول در مناطق روستایی در لرستان شناسایی شدند

معاون توانبخشی بهزیستی لرستان گفت: در اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه، یکهزار و ۶۰۰ معلول در مناطق روستایی استان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ فاطمه زهرا توکلی معاون توانبخشی بهزیستی لرستان  اظهار کرد: برنامه CBR یا همان طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه بیش از دو دهه است که در استان اجا می‌شود و در اجرای این استراتژی جهانی با استفاده از نیرو‌های جوان وتحصیلکرده در قالب تسهیلگران و فعالیت‌های شورا‌های توانبخشی مبتنی برجامعه وهمکاری دهیاران، خدماتی در حوز‌های مختلف تعریف شده که به معلولین ساکن در مناطق روستایی ارائه می‌شود.

معاون توانخبشی بهزیستی لرستان با اشاره به اینکه هدف سازمان بهزیستی در طرح توانمند سازی مبتنی بر جامعه رفع فقر و ارتقا کیفیت زندگی معلولین است، گفت: در عین حال ما دنبال بهبود معیشت و استقلال مالی معلولین و همچنین ارتقاع سطح آموزش آن‌ها و در مفهومی فراگیر بدنبال دیده شدن و شنیده شدن صدای معلولین در جامعه هستیم.

وی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره توانبخشی مبتنی بر جامعه در اداره کل بهزیستی لرستان گفت: در این جشنواره که بمناسبت دهه فجر برگزار شده است از فعالان این طرح، معلولین موفق، دهیاران، کارشناسان وتسهیل گران برتر تجلیل شد.

درحاشیه این جشنواره، نمایشگاهی از تولیدات وصنایع دستی معلولین تحت پوشش برنامه توانمندی سازی مبتنی بر جامعه (سی بی آر) وگروه‌های خودیار نیز برگزار شده است.

انتهای پیام/م

شناسایی یکهزار و ۶۰۰ معلول در مناطق روستایی لرستان

برچسب ها: توانبخشی ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.