معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور از معافیت چای اعم از وارداتی و تولید داخل از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خبرداد.

معافیت چای وارداتی و تولید داخل از مالیات بر ارزش افزوده به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  رسانه مالیاتی ایران، محمد مسیحی معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور،درخصوص ابهامات مطرح شده درخصوص معافیت چای وارداتی و تولید داخل از مالیات بر ارزش افزوده اظهار کرد: طبق اصل 51 قانون اساسی، هیچ نوع مالیات وضع نمی‎شود .

وی با بیان اینکه مطابق ماده 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1387، عرضه و واردات محصولات کشاورزی فرآوری نشده اعم از تولید داخل یا وارداتی در هنگام واردات و عرضه، از پرداخت مالیات و عوارض معاف گردیده است، گفت: به استناد مفاد بند (ر) ماده 33 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، چای از جمله محصولات کشاورزی فرآوری نشده محسوب شده است.

مسیحی در ادامه بیان کرد: بنابراین، از ابتدای سال 96 و به استناد قوانین یاد شده، چای اعم از تولید داخل و وارداتی مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیست.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور همچنین یادآور شد: در حال حاضر در خصوص سایر محصولات کشاورزی نظیر برنج و آرد نیز این معافیت هم شامل تولید داخل و هم واردات است.

وی در خاتمه تاکید کرد: چنانچه نظر مجلس، حمایت از تولید داخل و مقابله با واردات باشد، این امر مستلزم اصلاح قانون بوده و سازمان امور مالیاتی کشور نیز مجری قانون خواهد بود.

انتهای پیام/

لزوم حمایت از تولید داخل و مقابله با واردات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار