رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه گفت:توسعه پرورش اقتصادی شتر،مناسب ترین راهکار برای شکوفایی دامپروری شهرستان بشرویه است.

سید حمید عبدی رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛گفت:گسترش پرورش اقتصادی شتر،یکی از بهترین و مناسب ترین راهکارهای شکوفایی و پیشرفت حوزه دامپروری در این شهرستان است.

وی افزود:جمعیت شتر بشرویه بالغ بر هزار نفر بوده و در گذشته نه چندان دور یکی از مهم ترین منابع اصلی درآمدی شهروندان پرورش شتر بوده است.

سید حمید علوی گفت:شتر دامی با محصولات فراسودمند است که با ایجاد زیرساختهایی نظیر شرکت های تعاونی و مجتمع های شترداری،کشتارگاه های ویژه شتر و به ویژه احداث صنایع تبدیلی فرآورده های دامی شتر می توان در سند توسعه شهرستان به شتر به عنوان یک راه حل مناسب اقتصادی در حوزه دام نگاه کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه افزود:دوره آموزشی ملی پرورش اقتصادی شتر با دعوت از بهره برداران،دامپروران و دامپزشکان شرق کشور در بشرویه برگزار می شود و از آنجایی که آموزش،مهم ترین گام برای آگاهی بخشی و نهادینه کردن مهم ترین مسائل در حوزه های مختلف است،مدیریت جهاد کشاورزی با همراهی فرمانداری،شبکه دامپزشکی واداره عشایر اقدام به برگزاری این دوره آموزشی ملی کرده است و دبيرخانه این دوره در صندوق حمایت از توسعه کشاورزی شهرستان مستقر است.

وی از مهم ترین اهداف برگزاری این دوره را بهره بردن از حضور مدرسان انجمن علمی شتر ایران در جهت ارتقای سطح آگاهی فعالان حوزه دام و به خصوص شترداران بشرویه عنوان کرد و گفت:از دیگر اهداف می تون به شناساندن ظرفیت های مناسب بشرویه در سطح ملی برای توسعه شترداری با نگرشی صنعتی و اقتصادی اشاره کرد.

عبدی افزود:با توجه به خشکسالی و کم آبی موجود در منطقه بشرویه،شتر به دلیل مقاوم بودن،مناسب ترین گزینه برای پرورش دام بوده و بر همین اساس اخیرا به تولید شیر شتر در بشرویه توجه شده وبخشی از شترداران در حوزه تولید شیر فعالیت می کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه اظهار کرد:مهم ترین مشکل پیش روی توسعه شترداری در بشرویه نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی در این بخش است که تا کنون اقدامات لازم برای کسب مجوزهای اولیه احداث مجتمع شترداری در بشرویه انجام شده و امیدواریم این اقدام گامی سازنده برای توسعه پرورش شتر باشد.

وی گفت:پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در حوزه پرورش شتر،یک اقدام خوب انگیزشی برای تشویق و ترغیب دامداران جهت روی آوردن به سمت پرورش شتر است.

عبدی افزود:دوره آموزشی ملی پرورش اقتصادی شتر ویژه کارشناسان، دامپزشکان و شترداران کشور با تلاش انجمن علمی شتر ایران و جهاد کشاورزی بشرویه از پنجم تا هفتم اسفند ماه امسال در شهرستان بشرویه برگزار می شود.

انتهای پیام/غ

پرورش شتر راهکاری مناسب جهت پیشرفت دامپزشکی در بشرویه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.