مدیر عامل آب منطقه ای اردبیل؛

92 درصد آب های استان اردبیل در بخش کشاورزی مصرف می شود

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: 92 درصد آب های استان اردبیل در بخش کشاورزی مصرف می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اصغر سلیمان‌زاده، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل در مراسم افتتاح طرح دانش‌آموزی نجات آب(داناب) با اشاره به اینکه ۹۲ درصد آب‌های منطقه در بخش کشاورزی مصرف می‌شود ادامه داد: کمتر از ۸ درصد آب در حوزه شهری مصرف می‌شود که هر دو الگو نیازمند اصلاح شیوه‌های مصرف است.

وی گفت: دشت‌های منطقه ما به خاطر مصرف بی‌رویه در بخش کشاورزی آسیب جدی دیده است بطوریکه آب ۵ سال آینده را هم مصرف کرد‌ه‌ایم.

مدیر عامل شرکت آب‌ منطقه‌ای استان اردبیل افزود: باید مصرف آب در استان مدیریت شود تا نسل آینده با مشکل مواجه نشود و این وظیفه انسانی و اجتماعی ما است که باید به آن عمل کنیم.

سلیمان زاده تصریح کرد: برای آب‌های منطقه از قله سبلان تا رود ارس برنامه‌ریزی کرده‌ایم و با هرگونه استفاده غیرمجاز از منابع آبی در استان جلوگیری خواهد شد .

وی گفت: 100 درصد برای مقابله با کم‌آبی و مشکلات پیرامون این مساله راهکار وجود دارد که فرهنگ ‌سازی و اصلاح الگوی مصرف آب یکی از آنها است و تمامی این موارد نیازمند توجه مردم و درک اهمییت این مساله است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل بیان کرد: اگر مصرف آب در بین دانش‌آموزان فرهنگ‌سازی شود می‌‌توانیم با کمک آموزش‌ و‌ پرورش با کمبود آب در استان مقابله کنیم.

سلیمان‌زاده اضافه کرد: هر دانش‌آموز با اطلاع‌رسانی در بین خانواده خود می‌تواند در این وضعیت بحرانی برای جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب قدم‌های مثبت و تاثیرگذاری انجام دهد.

وی عنوان کرد: مشارکت آموزش و پرورش و اداره آب منطقه‌ای کمک شایانی برای جلوگیری از استفاده نادرست از آب در بین خانواده‌ها خواهد داشت

انتهای پیام/ح

آب ۵ سال آینده را در استان اردبیل مصرف کرده‌ایم

 

 

برچسب ها: بحران آب ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.