مدیر عامل آب منطقه‌ای اردبیل؛

باید مصرف آب را در استان مدیریت کنیم

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: باید مصرف آب را در استان مدیریت کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،اصغر سلیمان‌زاده، مدیر عامل شرکت آب‌ منطقه‌ای استان اردبیل افزود: باید مصرف آب در استان مدیریت شود تا نسل آینده با مشکل مواجه نشود و این وظیفه انسانی و اجتماعی ما است که باید به آن عمل کنیم.

وی عنوان کرد: دشت‌های منطقه ما به خاطر مصرف بی‌رویه در بخش کشاورزی آسیب جدی دیده است بطوریکه آب ۵ سال آینده را هم مصرف کرد‌ه‌ایم.

مدیر عامل شرکت آب‌ منطقه‌ای استان اردبیل تصریح کرد: برای آب‌های منطقه از قله سبلان تا رود ارس برنامه‌ریزی کرده‌ایم و با هرگونه استفاده غیرمجاز از منابع آبی در استان جلوگیری خواهد شد .

سلیمان‌زاده با اشاره به اینکه ۹۲ درصد آب‌های منطقه در بخش کشاورزی مصرف می‌شود ادامه داد: کمتر از ۸ درصد آب در حوزه شهری مصرف می‌شود که هر دو الگو نیازمند اصلاح شیوه‌های مصرف است.

وی گفت: صد درصد برای مقابله با کم‌آبی و مشکلات پیرامون این مساله راهکار وجود دارد که فرهن‌سازی و اصلاح الگوی مصرف آب یکی از آنها است و تمامی این موارد نیازمند توجه مردم و درک اهمییت این مساله است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل بیان کرد: اگر مصرف آب در بین دانش‌آموزان فرهنگ‌سازی شود می‌‌توانیم با کمک آموزش‌ و‌ پرورش با کمبود آب در استان مقابله کنیم.

سلیمان‌زاده اضافه کرد: هر دانش‌آموز با اطلاع‌رسانی در بین خانواده خود می‌تواند در این وضعیت بحرانی برای جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب قدم‌های مثبت و تاثیرگذاری انجام دهد.

وی عنوان کرد: مشارکت آموزش و پرورش و اداره آب منطقه‌ای کمک شایانی برای جلوگیری از استفاده نادرست از آب در بین خانواده‌ها خواهد داشت

انتهای پیام/ح

با فرهنگسازی مصرف آب می توانیم با کمبود آب مقابله نماییم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.