آیت‌الله مکارم‌شیرازی عنوان کرد؛

جامعه اسلامی بدون ایمان و ساده‌زیستی در معرض خطر قرار خواهد گرفت

آیت الله مکارم شیرازی گفت :باوجود فضای مجازی و مفاسد اخلاقی که از این راه انتشار پیدا می‌کند باید در تحکیم ایمان خود تلاش کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از مسئولان و اساتید مراکز آموزشی عقیدتی و سیاسی سپاه پاسداران و روحانیون و برادران و خواهران شرکت‌کننده در دوره‌های تربیتی، با اشاره به مقبولیت اسلام در جهان اظهار داشت: اسلام از آغاز پیشرفت قابل‌ توجه‌ای داشته و طبق سند مورخان در مدت یک قرن شرق و غرب را فراگرفت.

وی عامل پیشرفت اسلام را براساس روایتی از پیامبر اکرم(ص) ساده‌زیستی عنوان کرد و افزود: ساده‌زیستی و ایمان قوی دو رکن پیشرفت اسلام بوده و چنانچه این دو عامل را در خود قوی کنیم دیگر تحریم‌ها در زندگی ما اثری نخواهد داشت.

 استاد حوزه علمیه قم موفقیت جمهوری اسلامی ایران را در 40 سال گذشته موردبررسی قرارداد و افزود: کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران در این 4 دهه بسیار موفق‌آمیز بوده و توانسته‌ایم بر همه دشمنان خود پیروز شده و هر روز قوی‌تر شویم.

وی حمایت دشمنان نظام را از اغتشاش‌گران ضعف آن‌ها در برابر ایران دانست و بیان کرد: دشمنان از نظام جمهوری اسلامی می‌ترسند و برای همین ترس هیچ‌گاه از گزینه نظامی در برابر ایران صحبت نمی‌کنند و تنها به فضای مجازی دل‌خوش کرده و از اغتشاش‌گران در فضای مجازی حمایت می‌کنند.

مرجع تقلید شیعیان پیشرفت اسلام را از نظر مورخان اروپایی یک معما خواند و تصریح کرد: مورخان غربی در این زمینه سخنان زیادی دارند اما نباید به‌گفته آن‌ها اکتفا کرد زیرا آن‌ها نیز در حل این معما ناتوان بوده و بهتری عامل را پیامبر اکرم(ص) ذکر کرده‌اند.

وی جامعه اسلامی را بدون ایمان و ساده‌زیستی در معرض خطر دانست و عنوان کرد: باوجود فضای مجازی و مفاسد اخلاقی که از این راه انتشار پیدا می‌کند باید در تحکیم ایمان خود تلاش کرده تا دشمنان نتوانند بر جامعه و جوانان قالب شوند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خودکشی سربازان آمریکایی را نشانه ضعف ارتش آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: اسلحه سپاهیان، بسیجیان و ارتشیان در 8 سال جنگ عشق به شهادت و ایمان بوده و با اشتیاق به‌سوی شهادت حرکت می‌کردند درحالی‌که سربازان آمریکایی در فشار جنگ به خودکشی روی می‌آوردند.

انتهای پیام/ الف

در برابر ایران از گزینه نظامی صحبت نمی‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار