فیلم کوتاه «لایو؛ زندگی» توانسته است به همراه شش فیلم کوتاه ایرانی وارد مرحله مسابقات جشنواره فیلم ایتالیا شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛یکی از هنر‌هایی که می‌تواند به عنوان وسیله ارتباطی بین مردم و هنرمندان ایفا نقش کند، فیلم کوتاه است.

فیلم کوتاه می‌تواند در کمترین زمان ممکن مفهوم و معنای یک موضوع را به خوبی به بیننده منتقل کرده و ارتباطی کوتاه و موثر با تماشاگر برقرار کند.

در این میان ایجاد فضای باز برای تولید فیلم‌های کوتاه نیز توسط مسئولان بسیار موثر بوده و می‌تواند تهیه کنندگان را برای تهیه فیلم کوتاه ترغیب کند.

آذربایجان غربی را می‌توان یکی از استان‌های فعال در حوزه تهیه فیلم کوتاه دانست که نتایج فعالیت در این حوزه را می‌توان در جشنواره‌های بین المللی مشاهده کرد.

جشنواره کفالو فیلم ایتالیا نیز یکی از جشنواره‌های بین المللی است که فیلم‌های کوتاه ایرانی در آن خوش درخشیده و سهم قابل توجهی از تایید و ورود به بخش مسابقات را کسب کرده اند.

«زندگی» از جمله فیلم‌های کوتاه ایرانی حاضر در جشنواره می‌باشد که توسط کارگردان ارومیه‌ای تهیه شده است.

کارگردان ارومیه‌ای حاضر در سومین دوره جشنواره کفالو فیلم ایتالیا درباره فیلم کوتاه خود به خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ می‌گوید: فیلم کوتاه «لایو؛ زندگی» توانسته است به همراه شش فیلم کوتاه ایرانی وارد مرحله مسابقات جشنواره فیلم ایتالیا شود.

«پدرام حبیب پیران» درباره فیلم کوتاه زندگی بیان می‌کند: این فیلم کوتاه درباره زندگی روزانه پسری است که اتفاقی در گذشته، وی را از زندگی واقعی خارج کرده و زندگی روزمره او را به تصویر می‌کشد.

وی درباره اتفاقی که زندگی نقش اول فیلم را تحت تاثیر قرار داده است، می‌افزاید: نقش اصلی زندگی، در گذشته به دختری علاقه‌مند شده و تا حدی به وی فکر کرده است که این شدت علاقه موجب تشکیل تصویری از این دختر در ذهنش می‌شود.

کارگردان فیلم کوتاه زندگی می‌گوید: بعد‌ها این تصویر ذهنی که از دختر در وی ایجاد شده از خود واقعی دختر سبقت گرفته و وی دیگر به شخصیت واقعی و حقیقی معشوق علاقه‌ای نداشته و تصویر ذهنی خود را سرلوحه زندگی روزمره خود قرار داده است.

پیران درباره مدت این فیلم کوتاه ابراز می‌کند: فیلم کوتاه زندگی ۶ دقیقه می‌باشد و توانستیم در این مدت کوتاه داستانی از زندگی پسری را به نمایش بگذاریم.

وی درباره شخصیت اصلی این فیلم بیان می‌کند: فیلم کوتاه زندگی در واقع بخشی از زندگی بنده را به تصویر کشیده است که کار‌های روزمره خود را در حالی انجام می‌دهم که با یک تصویر ذهنی از گذشته در ذهنم زندگی می‌کنم.

کارگردان فیلم کوتاه زندگی درباره زمان آماده سازی آن می‌گوید: آماده سازی این فیلم کوتاه از خرداد سال گذشته آغاز شده و در کمتر از ۴ ماه به مرحله نمایش وارد شده است.

پیران درباره تعداد آثار شرکت کننده در بخش مسابقه جشنواره کفالو فیلم ایتالیا بیان می‌کند: به بخش مسابقه جشنواره کفالو فیلم ایتالیا بیش از ۱۰۰ اثر از کشور‌های مختلف دنیا راه یافته است که سهم کشورمان از این تعداد ۶ فیلم کوتاه است.

وی درباره فیلم‌های کوتاه راه یافته به بخش مسابقات جشنواره کفالو فیلم ایتالیا می‌گوید: علاوه بر فیلم زندگی، فیلم صدای سارا به کارگردانی رضا جمالی، سانکتوس به کارگردانی حسام رحمانی، مانگ بخ کارگردانی رامین محمدیار، هلنا به کارگردانی امیر حسین سجادی و رویای ناتمام به کارگردانی شیوا جمشیدی به مرحله مسابقات جشنواره کفالو فیلم ایتالیا راه یافته اند.

کارگردان ارومیه‌ای فیلم زندگی درباره زمان برگزاری این جشنواره می‌گوید: جشنواره کفالو فیلم ایتالیا در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه سال ۹۷ (یک می ۲۰۱۸) در کشور ایتالیا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن.م

گزارش از ندا موسی زاده

راه یابی فیلم کوتاه زندگی به جشنواره کفالو فیلم ایتالیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.