عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: طی سفر دو روزه به هرمزگان از نزدیک مشکلات و مسائل این جزایر با حضور معاونان وزرا و مدیران استانی مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، عبدالرضا رحمانی فضلی بعدازظهر سه شنبه در مراسم استقبال مدیران در پایون فرودگاه بندرعباس به خبرنگاران گفت: با تاکید رئیس جمهوری طی سفر دو سفره به استان هرمزگان از جزایر مسکونی بازدید خواهد شد تا از نزدیک مشکلات مورد بررسی قرار بگیرد. در این سفر جلساتی با مدیران دستگاههای اجرایی استان برگزار خواهد شد تا مشکلات جزایر مطرح و راهکارهای اساسی ارائه شود.

وی عنوان کرد: همچنین در این سفر که مقارن با دهه مبارک فجر است چندین پروژه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. و  پیشرفته ترین سیستم تصویربرداری X-Ray از نسل ۴ که به Fast Scan نیز معروف است به بهره برداری خواهد رسید.

دستگاه fast scan قابلیت اسکن روزانه تا ۱۵۰۰ کانتینر و آپلود بر سامانه جامع گمرکی  و با قابلیت  تجزیه و تحلیل را دارد و  به دلیل اسکن در حین حرکت وسیله حمل،  با سرعت ۱۵ تا ۴۰ کیلومتر باعث کاهش صف کامیونها  و دقت در بازرسی از محموله‌ها شده است.

نصب این تجهیزات پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در پیشگیری از پدیده قاچاق، توسط گمرک ایران انجام شده است؛ کلیه هزینه های خرید، نصب و تجهیز  حدود  ۲۰۰ میلیارد ریال بوده است.

پیشرفته ترین دستگاه ایکس ری پر سرعت کامیون کشور در گمرک افتتاح شد

پیشرفته ترین دستگاه ایکس ری پر سرعت کامیون کشور در گمرک بندر شهید رجایی با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور افتتاح شد.

ناظر گمرکات هرمزگان گفت: این دستگاه ایکس ری پیشرفته‌ترین دستگاه تصویر برداری الکترونیکی با دقت و سرعت بالا است .

علیرضا دشتانی افزود: این دستگاه با قابلیت اسکن روزانه نزدیک به هزار و ۵۰۰ کانتینر با هزینه ۲۰۰ میلیارد ریال خریداری شده است.

 ناظر گمرکات استان هرمزگان افزود: این دستگاه با اتصال به دستگاه‌های ایکس ری گمرک کشور اطلاعات را بر روی سامانه جامع گمرک کشور قرار می‌دهد.

گمرک شهید رجایی در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس بزرگترین گمرک کشور از لحاظ حجم واردات کالا است و روزانه نزدیک به ۲ هزار کانتینر وارد گمرک شهید رجایی بندرعباس می‌شود.

انتهای پیام/س

 

 

برچسب ها: وزارت کشور ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.