رئیس دانشگاه خوارزمی از راه اندازی برج فناوری IT در قشم در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

راه اندازی برج IT دانشگاه خوارزمی در قشمبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی سبحان اللهی رئیس دانشگاهی خوارزمی در مراسم رونمایی از دستاوردهای جدید IT این دانشگاه  گفت: خوشحالیم در این دهه مبارک شاهد افتتاح پروژه مرکز IT دانشگاه هستیم.

وی ادامه داد: ما با رویکرد جدید در مدیریت دانشگاه وارد مسئولیت شدیم، برنامه راهبردی دانشگاه را تدوین کردیم، خوشحالیم که اغلب دانشکده های این دانشگاه به دنبال رویکرد فناوری شدیم.

رئیس دانشگاه خوارزمی در خصوص رشته های میان رشته ای گفت: دانشگاه خوارزمی در راستای سیاست های وزارت علوم و به منظور زمینه های شغلی برای فارغ التحصیلان خود رشته های میان رشته ای را تاسیس و راه اندازی کرده است تا بر این اساس بتوانند فعالیت های آموزشی خود را بر اساس نیاز روز کشور ساماندهی و بازنگری کنند.

سبحان اللهی تصریح کرد: ما در رشته های میان رشته ای و در ارتباط جامعه با صنعت تاکنون عملکرد موفق داشته ایم، خوشبختانه فرصت های زیادی در این دانشگاه وجود دارد تا بتوانیم به موفقیت های صد در صد در همه زمینه های فناوری و آموزشی برسیم.

تکنولوژی حرف اول را در کشور می زند

وی افزود: یکی از رویکردهای ما ارتباط دانشگاه با جامعه است و پتانسیل های خوبی در این زمینه تاکنون انجام شده است، مسئولین و مردم از جامعه دانشگاهی انتظار دارند تا دانشگاه ها با توجه به امکانات اعم از هیئت های علمی و دانشجویی به کمک جامعه بیایند و در روند ایجاد شغل و مشکلات مرتبط با جامعه پیش قدم باشند.

سبحان اللهی افزود: دانشگاه خوارزمی 150 میلیارد تومان از بودجه عمومی هزینه می کند و این مقدار هزینه کمی نیست، پس ما باید خدمات مطلوب تری را برای جامعه و مردم در درون دانشگاه فراهم کنیم.

وی گفت: در شرکت های دولتی 500 میلیارد دلار سرمایه داریم، اگر اینها بتوانند 10 درصد سودهی داشته باشند، می شود 50 میلیارد دلار و با این رقم می توان همه مشکل اشتغال کشور را حل کرد.

رئیس دانشگاه خوارزمی اظهار کرد: خوشبختانه تفاهم نامه های خوبی در دانشگاه به انجام رسیده، به طوریکه ما تفاهم نامه ای با شهرک صنعتی داشته ایم؛ امروز 90 درصد سرمایه در این شرکت ها خوابیده است و باید این شهرک ها به کمک دانشگاه و جامعه بیایند، در صدد این هستیم یک دانشکده صنایع کوچک در داخل دانشگاه راه بیاندازیم که این دانشکده در حال  حاضر در ژاپن وجود دارد و با رایزنی ها در صدد آن هستیم آن را در درون دانشگاه راه اندازی کنیم.

سبحان اللهی از افتتاح برج فناوری IT خبر داد و گفت: ما یک پروژه در قشم داریم که خوشبختانه کارهای آن دارد نهایی می شود.

وی گفت: اهمیت IT برای همه ما روشن است، امروز در هر صورت تکنولوژی حرف اول را در کشور می زند خوشبختانه ما در این بخش کارهای زیادی انجام داده ایم، به هر حال این بخش یکی از رویکردهای این دانشگاه است و باید آن را مهم در نظر بگیریم.

رئیس دانشگاه خوارزمی اشاره کرد: دانشگاه برای ما یک ماموریت است و ماموریت آن تولید علم و نیروی انسانی برای جامعه است و اگر هزینه ای در این زمینه انجام می دهیم باید جهت ماموریت دانشگاه باشد.

سبحان اللهی تصریح کرد: بخش ارتباط با صنعتمان خوشبختانه فعال شده است و باید آماده باشیم تا هر چه بهتر بتوانیم نیروی انسانی توانمند در این زمینه به کار گیریم.

وی گفت: برنامه های آموزشی و مهارتی را هم باید در درون دانشگاه هدفمند کنیم تا بتوانیم در جهت‌گیری دانشگاه قدم های مثبت و مثمر ثمری ایجاد کنیم.

سبحان اللهی یادآور شد: امروز برای توسعه دانشگاه فرصت خوبی است، چراکه ما دانشکده هایی با پتانسیل های بالایی داریم که می توانند در زمینه آموزشی، فرهنگی و فناوری مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.