آژانس فدرال حمل و نقل هوایی روسیه اعلام کرد قراردادی را با ترکیه برای تحویل چند بالگرد کاموف-۳۲ به این کشور به امضا رسانده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آژانس فدرال حمل و نقل هوایی روسیه اعلام کرد این نهاد با اداره کل هواپیمایی کشوری ترکیه قراردادی را به امضا رسانده است که فروش بالگردهای کاموف-32 به ترکیه را ممکن خواهد کرد.

این نهاد اعلام کرد: «رئیس آژانس فدرال حمل و نقل هوایی و دبیرکل اداره هواپیمایی کشوری ترکیه در حاشیه پنجمین نمایشگاه ملی زیرساخت هوایی در مسکو قراردادی را به امضا رساندند. به موجب این قرارداد، تحویل بالگردهای کاموف-32 به ترکیه از بهار سال جاری قابل اجرا خواهد بود.»

بر اساس این اطلاعیه، صلاحیت پرواز این بالگردها برای تحویل به ترکیه به صورت دو جانبه در این قرارداد ذکر شده است؛ به این ترتیب، مجوز صلاحیت پرواز برای این بالگردها از شرایطی که مقامات ترکیه بیان کرده اند، تبعیت خواهد کرد.

آژانس فدرال حمل و نقل هوایی روسیه روز 26 ژانویه از برنامه خود برای فروش سه بالگرد آتش‌نشان کاموف-32 به ترکیه خبر داده بود. گزارش‌ها حاکی است یکی از این سه بالگرد هم اکنون در دست ساخت است و قرار است به ترکیه تحویل داده شود. دو فروند بالگرد دیگر نیز تا پایان سال جاری میلادی به ترکیه ارسال خواهند شد.

بالگرد چندمنظوره کاموف-32 برای انجام ماموریت‌های ویژه جستجو و نجات، گشت‌زنی، آتش‌نشانی و ماموریت‌های پلیس طراحی شده است. این بالگردها در اتریش، آذربایجان، برزیل، کانادا، چین، اندونزی، ژاپن، قزاقستان، پرتغال، روسیه، کره جنوبی، اسپانیا و سوئیس مورد بهره برداری قرار گرفته اند.

پیش از این، این شرکت تولید بالگرد اعلام کرده بود یکی از شاخه‌های تولیدی آن، 6 فروند بالگرد کاموف-32 را در سال 2017 برای یک شرکت چینی تولید خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

امضای قرارداد ارسال چند بالگرد روسی به ترکیه

برچسب ها: روسیه ، قدرت نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار