در طرح هرس زمستانه بالغ بر ۳ هزار و ۴۰۰ اصله درخت موجود در منطقه ثامن هرس شد.

طرح هرس زمستانه در منطقه ثامن اجرایی شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری منطقه ثامن مشهد از اجرای هرس زمستانه در این منطقه خبرداد و گفت: این امر به منظور ارتقاء زیبایی بصری و بهبود شرایط زیستی گونه‌های گیاهی مختلف موجود در سطح سبزمنطقه صورت می‌گیرد.

سیدمحسن رهنمایی با اشاره به اینکه طرح «هرس زمستانه» سال گذشته در قالب پیرایش اشجار منطقه صورت گرفته است، اظهار کرد: امسال بالغ بر ۳ هزار و ۴۰۰ اصله درخت موجود در منطقه هرس شد.

وی با بیان اینکه برخی گل‌های دائمی مانند رز نیز در این طرح، هرس می‌شوند و بسترسازی‌های لازم فصل آینده برای آن‌ها صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: علاوه بر این اقدامات، در راستای سبک‌سازی درختان سوزنی برگ سطح منطقه نیز اقداماتی در زمینه هرس این گونه‌های گیاهی، به صورت پاکسازی تاج و کاهش تراکم شاخه‌ها اجرایی می‌شود که این امر تاثیر بسزایی در افزایش رشد، نمو و نورگیری درختان دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ثامن با اشاره به اهمیت رعایت اولویت‌های زیست محیطی در ارائه خدمات شهری گفت: محلول پاشی درختان با استفاده از بردوفیکس و کائولن به منظور جلوگیری از بیماری‌های قارچی و ترک پوسته درختان و نیز پیشگیری از سایر آفت زدگی‌ها در دستور کار فضای سبز منطقه قرار گرفته که در حال حاضر در سطح سبز آیلند میانی و حاشیه بلوار امیرالمومنین (ع)، بلوار شارستان و خیابان آیت الله خزعلی (ره) محلول پاشی درختان صورت گرفته است.

رهنمایی از استفاده بیش از ۱۰۰۰ تن ورمی کمپوست درجهت کوددهی فضای سبز به منظور تقویت گونه‌های گیاهی موجود خبرداد و افزود: استاندارد و ایمن سازی وسایل بازی و دستگاه‌های ورزشی بوستان‌ها و اصلاح و واکاری چمن میادین و بلوار‌ها نیز از دیگر فعالیت‌های زمستانی فضای سبز منطقه ثامن بوده است.


انتهای پیام//ف. ح
 
 

اجرای هرس زمستانه در منطقهثامن مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار