رفیعی گفت:امسال بیش از ۲ میلیون رأس دام در قم علیه بیماری‌های دامی واکسینه شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته،۱۸ و نیم درصد رشد داشته است.

بیش از دو میلیون رأس دام در قم واکسیناسیون شدندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛رفیعی،مدیر کل دامپزشکی قم اظهار کرد: طی سال جاری ۲ میلیون و ۲۷۸ هزار رأس دام در قم تحت انواع واکسیناسیون دامی قرار گرفتند که این میزان نسبت به سال گذشته ۱۸ و نیم درصد رشد داشته است.

وی افزود: ۳۹ میلیون انواع واکسن طیور تزریق شده که این رقم ۵۲ درصد افزایش حجم مایه‌کوبی نسبت به سال قبل داشته است.

مدیرکل دامپزشکی قم گفت: یک میلیون و ۷۸۰ هزار متر مربع از جایگاه‌های دامداری در قم سمپاشی و ضدعفونی شده که ۱۷ درصد افزایش عملکرد نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

رفیعی همچنین تصریح کرد: ۴۸ رأس دام تحت تست سل و بروسلوز قرار گرفتند که نسبت به سال قبل ۱۵ درصد کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در مرغداری‌ها حدود ۲۰ میلیون و ۹۵۰ هزار قطعه جوجه ریزی انواع طیور صورت گرفت.

مدیرکل دامپزشکی قم با اشاره به عنوان کرد: ۴۵۸ هزار رأس دام طی ۱۰ ماه گذشته در کشتارگاه‌ها ذبح شرعی و بهداشتی شدند که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

رفیعی عنوان کرد: ۱۱ میلیون قطعه طیور نیز طی سال جاری در قم کشتار شدند که هفت درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد:نظارت در کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه دام و طیور در سطح شهر تشدید شده و طی آن ۲۹۰ تن فرآورده غیربهداشتی ضبط، شناسایی و معدوم سازی شد.

مدیرکل دامپزشکی قم ادامه داد: از این میزان ۱۱۲ تن مربوط به مراکز عرضه و صنایع وابسته بوده که نسبت به سال گذشته ۷۷ درصد افزایش داشته است.

رفیعی بیان کرد: از لاشه‌های غیربهداشتی حذف شده ۱۰۳ تن گوشت دام، ۴۷ تن ضایعات، ۲۸ تن کشتارگاه طیور بوده است.

وی درباره نظارت بر ذبح شرعی در کشتارگاه‌ها نیز اظهار داشت: ما روحانی ثابت در کشتارگاه‌ها داریم و تمامی مراحل ذبح شرعی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ش

واکسیناسیون دام در قم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار