نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، کنارک، قصرقند و بخش مرکزی نیکشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: واردات دام زنده از مرز دریایی چابهار سبب ایجاد اشتغال برای هزاران نفر و توسعه اقتصادی منطقه می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالغفور ایران نژاد نماینده مردم شهرستان‌های چابهار گفت:: وجود مرز آبی و خاکی در سواحل مکران در محدوده چابهار و کنارک سیستان و بلوچستان یکی از بهترین فرصت‌ها برای واردات دام زنده از کشور‌های همجوار است.


وی از مسئولان محلی، استانی و کشوری خواست برای رفع مشکلات بیکاری و کاهش فقر و ایجاد توسعه اقتصادی از تمام ظرفیت‌ها بهره گیرند تا در آینده نزدیک شاهد کاهش شدید بیکاری باشیم.


وی بیان کرد: بسیاری از کشور‌های همجوار دارای شاخص‌ها و گواهی‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی ایران هستند و نباید از فرصت‌های به دست آمده غافل باشیم تا کشور‌های دیگر از این مزایا استفاده کنند.


وی افزود: مراحل اداری حمل دام زنده از طریق مرز‌های دریایی در حال انجام است و این امر پس از انجام مراحل قرنطینه و تاییدیه بهداشتی دام‌ها به شهر‌های مورد هدف ارسال می‌شود.


نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، کنارک، قصرقند و بخش مرکزی نیکشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲ کشور دوست و همسایه پاکستان و افغانستان نیز از دیگر فرصت‌ها برای ورود دام سبک و سنگین هستند.


ایران نژاد ادامه داد: فعال سازی بازارچه‌های مرزی ریمدان و پیشین برای ورود دام می‌تواند علاوه بر اشتغال موجب کاهش قیمت گوشت شود.


وی راه اندازی حداقل ۲۵ مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای و ایجاد چندین کشتارگاه مرغ در محدوده چابهار و کنارک را خواستار شد و افزود: این منطقه نباید از سایر نقاط کشور مرغ زنده وارد کند.


وی به بی آبی و خشکالی بیش از ۲۰ ساله در شهرستان‌های چابهار، کنارک، قصرقند و نیکشهر اشاره کرد و افزود: خشکسالی سبب خسارت میلیاردی به حوزه کشاورزی، دامداری، آب روستایی و شهری شده است.


وی تقویت آبرسانی سیار و افزایش حداقل ۱۰۰ تانکر آبرسانی سیار به چابهار، کنارک، نیکشهر و قصرقند را خواستار شد و گفت: بیش از ۷۰۰ روستا در این شهرستان‌ها نیازمند ایجاد شبکه آبرسانی و آب شبانه روزی هستند.

انتهای پیام/گ

واردات دام سبب ایجاد اشتغال چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار