رییس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران گفت : 97 درصد داروی مورد نیاز مردم در داخل توليد مي شود و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی صنعت دارو درایران فعال نبود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،   احمد شیبانی درحاشیه نمایشگاه تخصصی دارو و صنایع وابسته اصفهان ، افزود : 97 درصد داروی مورد نیاز مردم را در داخل توليد مي شود و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی صنعت دارو درایران فعال نبود بلکه تجارت محور بود بطوریکه 25 درصد داروی مورد نیاز در داخل کشور تولید و داروهای تخصصی از خارج وارد می شد.

وي گفت : از دو هزار و 100 نوع دارو که در کشور وجود دارد هزار و 750 قلم آن در داخل تولید می شود که 85 قلم آن داروهایي با فناوری بالا و دارای ارزآوری بالایی هستند که به دیگر کشورهای دنیا نيز صادر می شود.

وی بر فعالیت 250 کارخانه داروسازی در کشور با احتساب کارخانه های تولید داروهای گیاهی تاکید کرد و گفت: در سال 1365 تولید داروهای گیاهی در قانون تعریف شد و امروز 150 کارخانه تولیدکننده داروی گیاهی و 100 داروی شیمیایی در کشور فعال است.

رییس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران ، تولید داروهای گیاهی را در ایران داراي پیشینه طب سنتی باقدمت بالا دانست و افزود: اکنون در زمینه تولید داوری گیاهی به وضع مطلوبی رسیده ایم.
نخستین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته (اصفهان فارما) تا 20 بهمن‌ از ساعت 14 تا 21 در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان دایر است.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری نمایشگاه تخصصی دارو و صنایع وابسته اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار