سخنگوی کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک در واکنش به اقدام سامسونگ در ممانعت از اهدا گوشی‌های هدیه این شرکت به ورزشکاران ایرانی گفت: سامسونگ باید منتظر عواقب این اقدامش باشد.

آرش میر اسماعیلی: سامسونگ منتظر عواقب این اقدامش باشد/ آنها باید از ورزشکاران ما عذر خواهی کنندآرش میر اسماعیلی سخنگوی کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سامسونگ حامی مالی رقابت های المپیک زمستانی پیونگ چانگ کره جنوبی است و بعد از اینکه تصمیم گرفت به ورزشکاران گوشی های تلفن همراه اهدا کند روی نام ورزشکاران ایرانی حاضر در المپیک به بهانه تحریم خط قرمز کشید و این اقدام با واکنش مسئولان ورزش و وزارت امور خارجه ایران مواجه شد، چرا که این موضوع با روح المپیک منافات دارد و دخالت سیاست در ورزش محسوب می شود.

وی ادامه داد: این حرکت سامسونگ به نوعی غیر اخلاقی بود و در منشور المپیک اینگونه موارد تخلف محسوب می شود و ما امیدواریم کمیته بین المللی المپیک واکنش و اقدام لازم را در این زمینه انجام دهد و شرکت سامسونگ نیز بابت این رفتار از ورزشکاران ایرانی عذر خواهی کند.

او ادامه داد: خوشبختانه صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک با قدرت و سرعت فراوان در حال پیگیری این موضوع از کمیته بین المللی المپیک است و مسئولان محترم وزارت امور خارجه نیز سفیر کره جنوبی را احضار کردند و از روز گذشته این موضوع در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم آنها به اشتباه بزرگ خود پی ببرند.

میر اسماعیلی ادامه داد: این اتفاق اگر چه در روحیه ورزشکاران ما تاثیر خواهد داشت اما امیدواریم عامل انگیزشی برای المپیکی های ما باشد تا در رقابت با حریفان با قدرت بیشتری حاضر شوند و جواب این حرکت غیر اخلاقی را بدهند.

سخنگوی کمیسیون ورزشکاران المپیکی تاکید کرد: لازم باشد در این رابطه بیانیه هم صادر خواهیم کرد و مطمئن باشید سامسونگ به دلیل این اقدام غیر اخلاقی عواقب سنگینی را متحمل خواهد شد و ورزشکاران ایرانی در این اقدام یکدل و متحد هستند و باید اینگونه اقدامات از فضای ورزشی دور و با مسببان آن برخورد جدی شود.

او افزود: انتظار داریم کمیته بین المللی المپیک در اینباره به سرعت وارد عمل شود و با این اقدام برخورد کند که در غیر اینصورت این موضوع در ورزش باب می شود و مسائل سیاسی در تصمیمات المپیکی هم تاثیر گذار خواهد بود.
انتهای پیام/

اظهارات میراسماعیلی در مورد اقدام عجیب سامسونگ در المپیک زمستانی 2018

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار