روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در توجیه اقدام سیاسی شرکت سامسونگ در اهدا نکردن گوشی تلفن همراه به ورزشکاران ایرانی، دلیل مضحک استفاده نظامی از این گوشی را مطرح کرد.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،شرکت سامسونگ تصمیم دارد 4000 هزار دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند «گلکسی نوت8» را به شرکت کنندگان در رقابت های المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ اهدا کند، اما ورزشکاران دو کشور ایران و کره شمالی به دلیل تحریم های تحمیلی از سوی سازمان ملل متحد از دریافت این هدیه محروم هستند.


به گزارش فرانس پرس، سامسونگ یکی از حامیان مالی المپیک زمستانی 2018 حدود 4000 هزار گوشی مدل «گلکسی نوت 8» را بین ورزشکاران حاضر در این رقابت ها توزیع خواهد کرد اما قیمت نسبتا بالای این گوشی های هوشمند (حدود 920 دلار در کره جنوبی ) به  این معنی است که انتقال آنها به 22 ورزشکار کره شمالی یا چهار تن از ورزشکاران ایرانی که در سال جاری در این بازی ها رقابت می کنند و یا سایر مقامات همراه آنها، نقض قانون ممنوعیت داد و ستد کالاهای لوکس با این دو کشور است.


روزنامه  نیویورک تایمز نیز در همین راستا  ادعای عجیب و البته مضحکی را مطرح کرد، این روزنامه نوشت  ممکن است تلفن های هوشمند را بتوان به عنوان دستگاه هایی با «استفاده دوگانه» با برنامه های (اپلیکیشن)  نظامی تلقی کرد.
گفتنی است،شرکت سامسونگ از سال 1997 به شرکت کنندگان در رقابت های المپیک تلفن همراه اهدا می کند.
انتهای پیام/


دلیل مضحک برای اهدا نکردن گوشی تلفن به ورزشکاران ایرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
دیگه سامسونگ نمیخرم
آخرین اخبار