افتتاح نمایشگاه دستاوردهای مهارت آموزان کمیته امداد در سی سخت

نمایشگاه آثار دست بافته‌ها و توانمندی‌های هنری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در شهر سی سخت برپا شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ رئیس کمیته امداد شهرستان دنا با بیان اینکه در شش ماهه امسال ۱۸۰ نفر از مددجویان در کلاس‌های آموزشی کانون‌های فرهنگی کمیته امداد استان شرکت کردند، گفت: کلاس‌های آموزشی در رشته‌های قرآن، اخلاق اسلامی، مهارت‌های زندگی، مهارت‌های فنی و حرفه ای، دستاورد‌های انقلاب اسلامی، کتابخوانی و ورزشی برگزار شد.

دانش آموز با بیان اینکه کمیته امداد شهر سی سخت با ایجاد ۵ کانون فرهنگی موقت برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و آموزشی در طول سال اجرا می‌کند، افزود: اجرای این برنامه‌ها به ویژه در ایام اوقات فراغت دانش آموزان تحت حمایت در اولویت‌ فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد است.
رئیس کمیته امداد دنا با اشاره به نقش و اهمیت صنایع دستی روستا‌ها در کارآفرینی و اشتغالزایی، گفت: در مناطق روستایی و کمتر برخوردار شهرستان دنا عامل بهبود شرایط زندگی افراد کم‌درآمد پرداختن به صنایع روستایی و ایجاد مشاغلی نظیر عرضه انواع صنایع دستی و تولیدات خانگی است که این مهم کاهش مهاجرت روستاییان به شهر‌ها را نیز در پی دارد.

عبدی دانش آموز افزود: در بخش مرکزی شهرستان دنا تعداد ۸۰ نفر کارآموز در رشته‌های مختلف مهارت آموزی و تعداد ۱۳۲ نفر در راستای پایدار سازی طرح‌های اشتغال و تعدا ۲۵ نفر در رشته کارآفرینی و مدیریت کسب کار در حال آموزش هستند.

وی گفت: صنایع دستی مددجویان امداد این شهرستان شامل فرش و تابلو فرش، تولیدات چرمی اعم از انواع کیف و کفش، سوزن دوزی و حصیربافی است.

انتهای پیام/د

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.