به دنبال افزایش احتمال اخراج قائم مقام دادستان کل وزارت دادگستری آمریکا، سومین مقام رسمی این وزارتخانه استعفا خواهد داد.

استعفای سومین مقام ارشد وزارت دادگستری آمریکابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، به گفته دو مقام آگاه، راشل برند، سومین مقام بلندپایه در وزارت دادگستری آمریکا بعد از نه ماه تصدی این مقام و بعد از اینکه این وزارتخانه بارها مورد حملات و انتقادات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قرار گرفته است، تصمیم به استعفا گرفت.

راشل برند به عنوان گزینه احتمالی برای جانشین راد روزنستاین، قائم مقام دادستان کل وزارت دادگستری آمریکا است، به همین خاطر نقش وی تا حدودی اهمیت یافته است. راد روزنستاین نظارت بر پرونده بررسی ویژه مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا را بر عهده دارد. ترامپ این بازرسی‌ها را تعقیب توهمات نامید و به دنبال اخراج روزنستاین بوده است.

اگر ترامپ، روزنستاین را از مقام خود اخراج کند و راشل برند مسئول نظارت بر پرونده بررسی ویژه مداخله روسیه شود، به موازات آن در مواجهه مستقیم با رئیس جمهور قرار می‌گیرد.

به گفته دو مقام آگاه به اقدام راشل برند، او که در ماه می تصدی این مقام را در وزارت دادگستری بر عهده گرفت، در صورت استعفا قرار است در شرکت والمارت عهده دار یک مسئولیت قانونی مهم شود. برند در دوران سه رئیس جمهور آمریکا دارای مقام سیاسی بوده است.

برند در مسئولیت فعلی خود در وزارت دادگستری مستقیما به روزنستاین، قائم مقام دادستان کل و جف سشنز، دادستان کل آمریکا گزارش می‌دهد.

طی هفته‌های اخیر ترامپ انتقادات خود را از وزارت دادگستری به خاطر رسیدگی به پرونده مداخله روسیه افزایش داده است و گفته بود که مقامات ارشد قضایی باید با عواقب کار خود مواجه شوند.

انتشار یادداشت ستیزه‌جویانه جمهوری‌خواهان در هفته گذشته که در آن وزارت دادگستری و اف بی آی را متهم به انحراف سیاسی کرده بود، سوالات بسیاری را درباره اینکه آیا ترامپ به دنبال اخراج روزنستاین است را مطرح کرد. روزنستاین، رابرت مولر را به عنوان بازپرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات سال 2016 منصوب کرده است.

راشل برند در حال حاضر بر بخش‌های زیادی از وزارت دادگستری از جمله بخش مدنی، بخش حقوق مدنی نظارت دارد.

هفته گذشته راشل برند میزبان نشست سران در وزارت دادگستری درباره قاچاق انسان بود. در این نشست وی به خاطر مدیریت شایسته در این وزارتخانه مورد تمجید جف سشنز قرار گرفت.

همچنین راشل برند از سوی رئیس جمهور آمریکا و سازمان‌های اجرایی قانون تحت فشار بوده است. گزارشات مبنی بر تلاش‌ ترامپ برای اخراج رابرت مولر و نیز در دستور کار قرار دادن اخراج روزنستاین سوالات را درباره جانشین احتمالی روزنستاین و انتخاب برند افزایش داده است.

انتهای پیام/

کناره‌گیری یک مقام ارشد وزارت دادگستری آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار