نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری نقطه قوت انقلاب اسلامی ایران را اتحاد مردم دانست و گفت: جهانیان معجزه مردمی ملت ایران را در ۲۲ بهمن خواهند دید.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، آیت الله محمود محمدی عراقی،نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری  در نشست دانشگاهیان با بیان اینکه  متأسفانه دستهایی در کار است که سیاه نمایی می‌کنند و روح یأس و ناامیدی را به جامعه تزریق می‌کنندگفت: در زمان پیروزی انقلاب، ۱۷۰ هزار دانشجو داشتیم که اکثرا در آمریکا تحصیل می‌کردند اما امروز چهار و نیم میلیون نفر دانشجو داریم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران امروز رتبه شانزدهم را در تولید علم در سطح دنیا دارد و امروز روند اعزام دانشجویان به دانشگاه های خارج از کشور، تقلیل یافته است.

وی با بیان اینکه در آغاز انقلاب ۵۶۰۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه های کشور داشتیم، افزود: امروز ۹۰ هزار عضو هیئت علمی در کشور دادیم، تعداد مقالات علمی ما از ۴۶۰ مقاله در اوایل انقلاب، اکنون به ۴۸ هزار مقاله پژوهشی رسیده است.

آیت الله محمدی عراقی با اشاره به دیگر توفیقات و دستاوردهای ارزشمند نظام، گفت: در اوایل انقلاب، ایران در کنار چند کشور به طور کل ۴ صدم درصد از تولیدات علمی جهان را داشت اما امروز جمهوری اسلامی ایران به تنهایی یک و هفت دهم از تولیدات علمی جهان را به خود اختصاص داده است.

وی تعداد محققان و پژوهشگران تمام وقت در سال ۷۵ را ۷۱۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد در سال ۸۹ به ۵۰ هزار و ۵۰۰ نفر رسید، تعداد محققان پاره وقت نیز از ۸۳۴۷ نفر در سال ۷۵ به ۹۲ هزار و ۱۹۵ نفر در سال ۸۹ رسید.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از جمعیت پیش از انقلاب به ویژه زنان روستایی بی سواد بودند، افزود: امروز بیش از ۹۰ درصد جمعیت با سواد هستند، در حوزه بهداشت نیز توفیقات بسیار زیادی داریم و بسیاری از پزشکان ما مازاد هستند و در حرفه خود خود خدمت نمی‌کنند.

 

انتهای  پیام/ز

امروز بیش از ۹۰ درصد جمعیت با سواد هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.