سخنگوی رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد که هیچ تصمیمی برای ایجاد شورای رهبری وجود ندارد و اشرف غنی حتی یک روز بیشتر از موعد مقرر شده در قانون اساسی حکومت نخواهد کرد.

دولت افغانستان تمدید حکومت وحدت ملی بدون انتخابات را رد کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد که هیچ تصمیمی برای ایجاد شورای رهبری وجود ندارد و اشرف غنی حتی یک روز بیشتر از موعد مقرر شده در قانون اساسی حکومت نخواهد کرد.

شاه‌حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی رئیس جمهور افغانستان در مصاحبه ای شایعاتی مبنی بر ایجاد شورای رهبری را تکذیب کرد و گفت که رئیس جمهور متعهد به تطبیق مواد قانون اساسی است.

وی گفت که برگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری در زمان معین آن حتمی است و به گفته وی هیچ بدیلی برای آن وجود ندارد.

این در حالی است که بر اساس گزارش ها، محمد اشرف غنی در روز‌های اخیر سلسله مشورت‌‌هایی را با برخی از رهبران پیشین جهادی و چهره‌های سیاسی مانند عبد رب الرسول سیاف، گلبدین حکمتیار، محمد محقق، فضل‌هادی مسلم‌یار، کریم خلیلی و برخی دیگر آغاز کرده ‌است.

همزمان با این نشست‌ها، در برخی رسانه‌ها در کابل به نقل از مسؤولان برخی احزاب سیاسی گفته شده که تلاش‌هایی جریان دارد تا از طریق ایجاد شورای رهبری متشکل از رهبران پیشین جهادی و چهره‌های برجسته سیاسی، از انتخابات آینده ریاست جمهوری جلوگیری شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار