افزایش صادرات ۲۲ درصدی خرما به خارج از کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش صادرات ۲۲ درصدی خرما به خارج از کشور گفت: ۱۷۱ هزار تن خرما امسال به خارج از کشور صادر شده که نسبت به پارسال افزایش ۲۲ درصدی نشان می‌دهد.

افزایش صادرات ۲۲ درصدی خرما به خارج از کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  محمد علی طهماسبی ظهر امروز در آیین افتتاح طرح پایلوت اصلاح شیوه آبیاری نخیلات در آبپخش دشتستان، با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر در بخش کشاورزی خرما است اظهار داشت: تولید خرمای با کیفیت یکی از محصولات مهم استان بوشهر است که در این راستا دشتستان قطب تولید این محصول است.

وی با  تاکید بر توجه به اصلاح شیوه آبیاری در اراضی نخیلات تصریح کرد: با اصلاح شیوه‌های آبیاری در نخیلات این استان می‌توان ضمن افزایش تولید، مشکل کمبود آب را حل کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از تولید سالانه یک میلیون تن خرما در کشور خبرداد  و خاطر نشان کرد: امسال تاکنون بیش از 171 هزار تن خرما به خارج از کشور صادر شده که نسبت به پارسال افزایش 22 درصدی نشان می‌دهد.

طهماسبی با اشاره به کاهش بارش باران در کشور بیان کرد: میزان بارش باران امسال در کشور نسبت به 47 سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی افزود: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، کاهش مصرف با اصلاح روش‌های آبیاری امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز  با اشاره به اجرای طرح پایلوت اصلاح شیوه آبیاری نخیلات در دشتستان بیان کرد: این طرح از برنامه‌های مهم جهاد کشاورزی استان بوشهر است که در اراضی روستای چهاربرج بخش آبپخش دشتستان و با اعتبار بیش از 50 میلیارد ریال اجرا شده است.

محمدتقی منوچهری با اشاره به مشارکت 117 باغدار در این طرح افزود: در مجموع 10 هزار هکتار از اراضی دشتستان در بخش‌های آبپخش، سعدآباد و بخش مرکزی دشتستان زیر پوشش طرح مطالعه آبیاری نوین می‌رود.

وی با بیان اینکه 34 هزار و 250 هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر در برنامه اصلاح شیوه آبیاری قرار دارند گفت: با اجرای آن 149 میلیون متر مکعب در سال در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

انتهای پیام/م

۱۷۱ هزار تن خرما به خارج از کشور صادر شد

برچسب ها: صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.